Piotr Marciniak

Piotr Marciniak Managing Director at
Talent Bridge

Temat: Zatrudniaj najlepszych z Generacji Y

Dziś młodym osobom nie wystarcza praca, która przynosi tylko korzyści finansowe. Generacja Y (tak są nazywani ludzie urodzeni w latach 80-tych i 90-tych) pragnie poprzez swoje działania zmieniać otaczający ją świat. Jej przedstawiciele są wymagającymi kandydatami, jednak wysiłek poniesiony podczas rekrutacji może być bardzo opłacalny. Jeśli chcemy zatrudnić najlepszych młodych pracowników, musimy wyczuć specyficzne potrzeby tego pokolenia. Podpowiemy, jak to zrobić!

Znajdź Generację Y w jej środowisku

Obecnie coraz więcej firm stosuje kreatywne metody rekrutacji poprzez media społecznościowe. Headhunterzy szukają pracowników nie tylko poprzez serwisy, takie jak LinkedIn, Goldenline, ale również Facebook'a i Twittera. Będąc aktywnym w social media pokażesz, że potrafisz rozmawiać z Pokoleniem Y i umiesz stosować niestandardowe sposoby rekrutacji.

Zrezygnuj z patetycznego tonu w ogłoszeniach o pracę

Osoby z Pokolenia Y nie chcą rezygnować ze swojej osobowości na rzecz pracy w korporacji. Jest dla nich istotne, aby pracodawca rozumiał ich pragnienia i potrzeby. Chcą być traktowani indywidualnie. Poprzez odpowiednie wykreowanie np. strony internetowej firmy, pokażesz potencjalnym pracownikom, że istotna jest dla Ciebie indywidualność i kreatywność.

Spraw, by język komunikacji w Twojej firmie był atrakcyjny dla Generacji Y

Rekruterzy doskonale rozumieją, że kandydaci mają tylko kilka sekund, aby zaimponować swoim CV oraz listem motywacyjnym. Ta zasada działa również w drugą stronę. Zaciekaw ich swoją propozycją! Przedstaw atrakcyjność swojej firmy. Zaprezentuj im, jak ciekawa będzie ich praca. Pokaż, z kim będą współpracować. Taka prezentacja pozwoli przyciągnąć najbardziej ambitne i aktywne osoby.

Znajdź osobę, dla której praca jest pasją

Dla Generacji Y życie jest zbyt krótkie, by zajmować czymś nudnym. Młodzi ludzie szukają pracy, która będzie się pokrywać z ich zainteresowaniami. Jak odnaleźć pracowników idealnych dla naszej firmy? Wystarczy, jeśli jednym z wymagań w ogłoszeniu będzie: Zainteresowanie dziedziną X. Osoby przeglądające ofertę zrozumieją, że nie szukasz kogoś, kto będzie przychodził do pracy za karę.

Mentoring kluczem sukcesu

Wszyscy stresujemy się nowymi wyzwaniami. Dlatego właśnie bardzo istotne jest, aby na początku pracy przyjęta osoba miała mentora, który będzie ją wspierał. Warto podczas rekrutacji przedstawić sposób, w jaki pracownik będzie wprowadzany w zasady działania firmy. Dzięki temu lęk przed nowym będzie nieco mniejszy.