Łukasz Zegar

Łukasz Zegar Dyplomowany Coach,
Trener Zarządzania
Sprzedażą

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Super profesjonalny telemarketer to jedno, ale jego przełożony to drugie. Bez odpowiedniego przełożonego super sportowy wóz zwany telemarketerem pozostaje bez paliwa. Szkolenie, zarządzanie, motywowanie, rozliczanie i czasem również ostra informacja zwrotna - merytoryczna. Dopiero wtedy można mówić o wynikach.

konto usunięte

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Anna Foeller:
Ja jestem zdania, że niezależnie od poziomu skomplikowania akcji telemarketingowej każdy konsultant powinien zostać przeszkolony ze standardów obsługi klienta w danej firmie oraz merytorycznie odnośnie oferowanej usługi / produktu czy w innych kwestiach jakich dotyczy rozmowa. Zakładając, że szkolimy osoby bez doświadczenia w danej branży, optymalna sytuacja jest wówczas, jesli konsultant najpierw przejdzie szkolenia poświęcone komunikacji przez telefon (oraz w przypadku sprzedaży, ogólnych zasad i technik sprzedaży telefonicznej), następnie przyswoi wiedzę produktową a później, z doskonali swoje umiejętności podczas scenek z wykorzystaniem case'ów zaczerpniętych z danej branży i organizacji. Zgodzę się też, że w pracy konsultanta telefonicznego niezbędne jest stałe podnoszenie kompetencji na zasadzie doszkoleń problemowych i indywidualnych sesji coachingowych. To gwarantuje nie tylko rozwój kompetencji konsultantów, ale również zapobiega rutynie, która jest jednym z głównych problemów w pracy konsultantów przez dłuższy czas realizujących ten sam projekt, szczególnie w telemarketingu przez call center zajmujące się outsourcingiem.

Ten schemat sprawdza się doskonale.

Do sprzedaży na słuchawkach wdrażam w kilku etapach.

1 dzień szkoleniowy to:

a) standardy obsługi
b) kluczowe elementy rozmowy telefonicznej (z omówieniem ich wpływu)
c) komunikacja przez telefon
d) produkt
e) ogólne techniki sprzedaży i telemarketingu (na przykładach sformułowań używanych w rozmowach)

2 dzień to już praca na stanowisku:

a) wprowadzenie do skryptu
b) on-the-job-training

Następnie już w zależności od potrzeb ustalam modułowy program rozwoju konsultanta.

Dariusz Dudek:

Oj, dziękuję za ten post.
Miałem kiedyś przyjemność pracować w firmie w której funkcjonował dział telemarketignu, umawiający na spotkania agentów.

Pewnego dnia dyrekcja doszła do wniosku, że w zasadzie to agenci sami powinni umawiać sobie spotkania (zaklinaczy rzeczywistości nigdzie nie brakuje) i warto zlikwidować cały ten "telecośtam", bo tylko kosztuje i jeszcze dodatkowo marudzi. Oczywiście słowo szkolenia nie było tam zbyt popularnym hasłem.

Na szczęście w ostatniej chwili udało się odsunąć ten pomysł w czasie, wprowadzając na dzień dobry dodatkową prowizję dla agentów, którzy sami umówią sobie spotkanie. Zgadnijcie ile tych spotkań sobie umawiali, a także jaką mieli z nich sprzedaż...

Jak w każdej dobrej bajce, pierwszy pomysł z czasem zniknął w otchłani, a dział telemarketingu podobno nadal żyje. Prawie szczęśliwie :)


Samodzielne umawianie spotkań, pozwala handlowcom lepiej wyczuć Klienta w trakcie umawianego spotkania, dzięki czemu oceniają potencjalnego Klienta i trafniej określają prawdopodobieństwo domknięcia sprzedaży na spotkaniu.

Z doświadczenia wiem, że wsparcie marketingowe (umawianie spotkań przez TM), zapewni większą liczbę spotkań, ale nie zawsze przekłada się to na większą sprzedaż.

Marcin K. edytował(a) ten post dnia 21.05.12 o godzinie 10:31
Piotr Sady

Piotr Sady smiechoterapia.com
SPEEDBADMINTON
poduszkowce.
Nieszabl...

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Szkolenie to ważna rzecz, ważne również jest środowisko w jakim telemarketer pracuje, atmosfera pracy, motywowanie do ciągłego, wydajnego działania. Motywowanie pozytywne przynosi lepsze, długotrwałe skutki, motywowanie negatywne też może działać lecz odbija się na zdrowiu fizycznym i psychicznym, poza tym tak zarządzany zespół cechuje duża rotacja pracowników. Poza szkoleniami podwyższającymi umiejętności handlowe warto też szkolić telemarketerów jak walczyć ze stresem, jak przeciwstawiać się przeciwnościom, jak higienicznie prowadzić swoje życie. Wiadomo - zadowolony pracownik to wydajny pracownik.

My proponujemy wdrożenie prostych śmiechowych ćwiczeń aerobowych, które poprawiają kondycję i pomagają rozładować stres. Wystarczy poświęcić kilka - kilkanaście minut dziennie aby uzyskać zmobilizowany, odporny zespół gotowy do pracy, a to wszystko z uśmiechem i zapałem.
Anna Kowalska

Anna Kowalska Jestem inspiracją
dla innych

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Szkolenie Lublin, sekretariat, asystentka, rozmowa, telefon, obsługa klienta.
Jeśli w swojej pracy asystentki, recepcjonistki, przedstawiciela handlowego, telemarketera na co dzień odbywasz wiele ważnych konwersacji telefonicznych, chcesz by przychodziło Ci to z łatwością a rozmowy kończyły się sukcesem, to szkolenie jest właśnie dla Ciebie!

Wiesz już zapewne jak ogromne znaczenie ma skutecznie przeprowadzona rozmowa telefoniczna z klientem, zastanawiasz się tylko dlaczego setny raz słyszysz po drugiej stronie odgłos rzucanej słuchawki lub jesteś ignorowany przez rozmówcę?
Unlimited Group Polska zaprasza osoby, które na co dzień mają bezpośredni kontakt z klientem na szkolenie z doskonalenia praktycznych umiejętności sprzedażowych pt.

Jak zahipnotyzować rozmową telefoniczną

Korzyści płynące z uczestnictwa w szkoleniu:
Poznasz telefoniczny savoir vivre, podstawowe prawa marketingu relacji;
Nauczysz się prawidłowej emisji głosu podczas rozmowy;
Nabędziesz umiejętność budowania profesjonalnego wizerunku;
Nauczysz się efektywnego zadawania pytań;
Nauczymy Cię wielu nowych i udoskonalimy znane Ci już techniki perswazji oraz wywierania wpływu na rozmówcę;
Przygotujesz się na trudne sytuacje w pracy telemarketera i nauczysz się radzić ze stresem oraz obiekcjami klienta;
Będziesz potrafić porozmawiać z każdym, kogo spotkasz, z każdym, do kogo zadzwonisz i kto zadzwoni do Ciebie;
Otrzymasz certyfikat potwierdzający zdobycie nowych umiejętności, który uczyni Cię bardziej atrakcyjnym w Twoim miejscu pracy.

Jak odnieść sukces w bezpośrednim kontakcie z klientem? Masz szansę nauczyć się tego od najlepszych!!!
Zapraszamy już 14 lipca 2012 r.
Tylko teraz cena 150 zł!!! Zadzwoń i zapytaj o możliwe zniżki dla Ciebie!!!
UWAGA: liczba miejsc jest ograniczona, liczy się kolejność wpłat na konto.
Zapisy i szczegółowe informacje: http://cs.unlimitedgroup.pl

konto usunięte

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Anna Kowalska:
Szkolenie Lublin, sekretariat, asystentka, rozmowa, telefon, obsługa klienta.
Jeśli w swojej pracy asystentki, recepcjonistki, przedstawiciela handlowego, telemarketera na co dzień odbywasz wiele ważnych konwersacji telefonicznych, chcesz by przychodziło Ci to z łatwością a rozmowy kończyły się sukcesem, to szkolenie jest właśnie dla Ciebie!

Wiesz już zapewne jak ogromne znaczenie ma skutecznie przeprowadzona rozmowa telefoniczna z klientem, zastanawiasz się tylko dlaczego setny raz słyszysz po drugiej stronie odgłos rzucanej słuchawki lub jesteś ignorowany przez rozmówcę?
Unlimited Group Polska zaprasza osoby, które na co dzień mają bezpośredni kontakt z klientem na szkolenie z doskonalenia praktycznych umiejętności sprzedażowych pt.

Jak zahipnotyzować rozmową telefoniczną

Korzyści płynące z uczestnictwa w szkoleniu:
Poznasz telefoniczny savoir vivre, podstawowe prawa marketingu relacji;
Nauczysz się prawidłowej emisji głosu podczas rozmowy;
Nabędziesz umiejętność budowania profesjonalnego wizerunku;
Nauczysz się efektywnego zadawania pytań;
Nauczymy Cię wielu nowych i udoskonalimy znane Ci już techniki perswazji oraz wywierania wpływu na rozmówcę;
Przygotujesz się na trudne sytuacje w pracy telemarketera i nauczysz się radzić ze stresem oraz obiekcjami klienta;
Będziesz potrafić porozmawiać z każdym, kogo spotkasz, z każdym, do kogo zadzwonisz i kto zadzwoni do Ciebie;
Otrzymasz certyfikat potwierdzający zdobycie nowych umiejętności, który uczyni Cię bardziej atrakcyjnym w Twoim miejscu pracy.

Jak odnieść sukces w bezpośrednim kontakcie z klientem? Masz szansę nauczyć się tego od najlepszych!!!
Zapraszamy już 14 lipca 2012 r.
Tylko teraz cena 150 zł!!! Zadzwoń i zapytaj o możliwe zniżki dla Ciebie!!!
UWAGA: liczba miejsc jest ograniczona, liczy się kolejność wpłat na konto.
Zapisy i szczegółowe informacje: http://cs.unlimitedgroup.pl


Prawie nie zauważyłem, że to bezczelna reklama ;)
Katarzyna K.

Katarzyna K. Głowa otwarta na
nowe propozycje :)

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Znając sprawę z obu stron czyli od strony Call Center i od strony Klienta muszę powiedzieć, że mnie taka sytuacja nie dziwi i nie za bardzo rozumiem zaskoczenie.
Call Center musi ponieść koszty, że wymienię tylko koszt pensji konsultantów i połączeń, bez względu na wynik sprzedaży...
Pan/tudzież inny zleceniodawca oczywiście zapewnia o doskonałym produkcie i nawet daje jakieś statystyki ale ryzyko zawsze istnieje - pytanie ze strony CC "dlaczego mamy całe ryzyko brać na siebie?"

Z Pana strony oczywiście jest ryzyko zapłacę 7,5 tys i może okazać się, że zarobię np. 100zł...-
pytanie ze strony Klienta CC/Pana "dlaczego mam brać całe ryzyko na siebie?"

Rada: raczej nie proponować rozliczenia typu succes fee dużym renomowanym Call Center, większość z nich ma zleceń na pęczki i z reguły (nie zawsze) rozliczają się za "aktywną minutę".
Jeśli znajdzie Pan już wymarzone Call Center sam Pan potem dojdzie do wniosku, że lepiej rozliczać się za minutę :)

Z tym call center na wynajem to różnie bywa. Ostatnio dzwoniłem do jednego by zlecić pozyskiwanie dla mnie klientów na konferencje. Zapytałem czy możemy się rozliczać na zasadzie prowizji od obrotu. Pan był w szoku, ale jego szef powiedział że dużo firm tak działa. Są skłonni tak pracować jednak na początku chcą wykonać próbę żeby zobaczyć jak to się sprzedaje. Zrobili mi ofertę w której jedną z części było dokładne przeszkolenie 5 osób, które miałyby się zająć moim projektem. Cena za "próbę" - 7500 zł netto. Zbaraniałem. Najpierw mam dać 7500 zł a później oni się określą, czy możemy pracować na prowizji :)
Anna Sołtysiak

Anna Sołtysiak właściciel firmy,
Anna Sołtysiak

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Nasza firma skorzystała ze szkoleń firmy: https://aliorinstytut.pl/. Dzisiaj widziałam, że w najbliższych dniach jest termin na szkolenie w Krakowie dla telemarketingu, ale to nie jest problem, wiem, że prowadzą szkolenia zamknięte dla firm, trzeba tylko dogadać z nimi szczegóły dot. tematu szkolenia, doboru trenerów itd.
Artur Stalmaski

Artur Stalmaski Key Account Manager,
Handlowiec, Trener
Zarządzania, Spec...

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Witam, ja polecam autorskie szkolenia dla telemarketerów kontakt:793113704.
Każda branża i każdy produkt w telemarketingu ma swoją taktykę na sprzedaż i tylko przez indywidualnie dopasowany program szkoleń wynikający z obserwacji, ankiety i wywiadów można zaprojektować odpowiednie szkolenie. Ja stawiam na praktykę, praktykę i jeszcze raz praktykę tzn. przekazuję wiedzę teoretyczną, a potem praca indywidualna z każdym uczestnikiem.
Alicja Kadrowa

Alicja Kadrowa HR Manager, xxx

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Nasza firma organizując szkolenia dla działu telemarketingu korzysta ze szkoleń firmy http://aliorinstytut.pl. Nasi pracownicy szybko zaufali trenerowi i na efekty nie trzeba było długo czekać. Wcześniej korzystaliśmy z wielu innych rozwiązań, ale to jak na razie najlepsi specjaliści, którym warto zaufać.
Karol Froń

Karol Froń CEO Contact Center
One Sp. z o.o.,
Ekspert Sprzedaży
Tele...

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Chcesz nauczyć się sprzedawać?

Zapraszam na cykl 3 bezpłatnych webinarów, na których przedstawię ci cały proces sprzedaży od budowania pierwszego wrażenia, do finalizacji.

Jeśli jesteś:
- handlowcem, który chce zacząć finalizować więcej transakcji
- freelancerem, który chce sprzedawać więcej swoich usług
- przedsiębiorcą, który chce nauczyć swoich pracowników sprzedaży
- rodzicem, który chce umieć przekonywać dzieci
- menadżerem zespołu, który chce poznać nowe tajniki sprzedaży

To ten cykl webinarów jest idealny dla ciebie!

Po tych webinarach nauczysz się sprzedawać przez telefon i bezpośrednio.
Zapiszesz się tutaj: http://karolfron.warsztatyinternetowe.pl/maraton_szkol...

Temat: Jak wyszkolić profesjonalnych telemarketerów?

Nasza firma skorzystała ze szkoleń Wiktora Wojciechowskiego. Dzisiaj widziałam, że w najbliższych dniach jest termin na szkolenie w Krakowie dla telemarketingu, ale to nie jest problem, wiem, że prowadzą szkolenia zamknięte dla firm, więc Warszawa także wchodzi w grę, trzeba tylko dogadać z nimi szczegóły dot. tematu szkolenia, doboru trenerów

Następna dyskusja:

Metrum - jak szkolic ludzi ...




Wyślij zaproszenie do