Małgorzata Kowalska

Małgorzata Kowalska Student,
Politechnika Łódzka

Temat: Social media i ePR - promocja firm i instytucji w Internecie

Miejsce szkolenia:
ul. Łąkowa 3/5 sala nr 4, w godz. 9:00 - 16:00
Program szkolenia i inne informacje:



Zastanawiasz się jak Facebook, mikroblogi, blogi, fora internetowe mogą pomóc Twojej dzialalności? Zapraszamy na szkolenie dzięki któremu dowiesz się jak można wykorzystać media społecznościowe do promocji Twoich przedsięwzięć!

Adresaci szkolenia
Osoby odpowiedzialne za prowadzenie działań PR, komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej w firmach i instytucjach państwowych
Pracownicy działów marketingu i promocji
Specjaliści od e-marketingu
Osoby odpowiedzialne za kontakty z mediami
Specjaliści od wizerunku
Project managerowie w segmencie media/internet
Promotorzy w segmencie MICE
Specjaliści od rekrutacji w poszukiwaniu nowych metod
Business Researcherowie
Właściciele małych i średnich firm poszukujących nowych środków budowania relacji z konsumentami

Forma szkolenia:

Systematyczny wykład ukazujący proces przygotowywania strategii komunikacji w mediach internetowych (społecznościowych) połączony paralelnie z ćwiczeniami i warsztatem dla uczestników w konstruowaniu planu strategicznego działań w social media.

Korzyści z udziału w szkoleniu:
Zdobycie wiedzy na temat social media, czyli mediów społecznościowych
Pozyskanie wiedzy, jak budować działające strategie public relations w Internecie
Umiejętności praktyczne związane z działaniami w social media
Zdobycie wiedzy o efektach komunikacji, trafnym ich rozpoznaniu i metodach analizy

PROGRAM
8 godzin dydaktycznych+przerwy (7 godzin zegarowych)

1. Jak social media zmieniają i będą zmieniać komunikację w PR

Media społecznościowe jako logiczny efekt rozwoju internetu
Social media czynnikiem rozwoju biznesu firmy
Tradycyjna komunikacja w PR
Nowe media – nowe poziomy efektywnej komunikacji:
komunikacja publiczna
komunikacja bezpośrednia „not-real-time” (wiadomości internetowe, email)
komunikacja bezpośrednia „real-time” (chat, telefon, hang-out, skype)

2. Polski rynek social media

Rodzaje internetowych narzędzi komunikacji społecznościowej, przykłady ich zastosowań
Użytkownicy serwisów społecznościowych / adresaci przekazu – klasyfikacja według typów serwisów i modeli użytkowania
Media społecznościowe w biznesie: korzyści, typowe słabości i błędy – jak uniknąć zagrożeń
Rynek usług komunikacji społecznościowej – jak korzystać z tego co jest rzeczywiscie potrzebne i sensowne

3. Faza pierwsza: Przygotowanie planu i strategii w social media

Budowa strategii komunikacji w społecznościach internetowych:
określenie celu lub celów działania
analiza aktualnej sytuacji, otoczenia konkurencyjnego, własnych zasobów, braków, ewentualnych słabości
zdefiniowanie grup dotarcia
opracowanie podstawowych przesłań komunikacyjnych

Analiza i wybór narzędzi społecznościowej komunikacji
Tworzenie harmonogramu, budżetu oraz KPI’s projektu komunikacyjnego
Dobór metodologii i narzędzi pomiaru efektów działań
Realizacja, monitoring i estymacja kampanii

4. Faza druga: Adaptacja strategii w strukturze organizacji

Czy social media są dla mojej firmy/instytucji czyli powrót do fazy pierwszej i odpowiedzi na pytanie, czy masz cele, które możesz zrealizować za pomocą społecznościowych narzędzi?
Wiedza, integracja działań i struktur jako podstawy efektywnych działań społecznościowych
Social media wykorzystane dobrze lub źle – galeria przypadków i przykładów

5. Faza trzecia: Działanie

Jak to wygląda na co dzień – praktyczna realizacja działań w social media
Taktyka a strategia, czyli o przewagach dobrze przemyślanej elastyczności
A jeśli zdarzy się kryzys…
Kryzys jako część twojego planu i strategii
Kryzysy realne i kryzysy pozorne
Czy to prawda, że każdy kryzys w social media może zostać przekuty na triumf

6. Faza czwarta: Odbiór

Dlaczego warto słuchać internautów
Jak słuchać, aby Internet dostrzegł i docenił, że słuchamy
Narzędzia nasłuchu – darmowe i komercyjne narzędzia do monitorowania społecznościowego internetu

7. Faza piąta: ocena efektów

Metody pomiaru –związek z celami i założonymi grupami dotarcia
Jak opisać efekty komunikowania się przez social media
Wielowymiarowość rezultatów
Kwestia trwałości rezultatów działań
Efekty uboczne/niezamierzone działań w społecznościach – ważne źródło wiedzy, samowiedzy

Narzędzia wspomagające pomiar – narzędzia do monitorowania internetu, systemy statystyk ruchu w poszczególnych źródłach, dedykowane narzędzia do pomiaru social media

8. Jak poznać świat social mediów i społeczności

Zaangażowanie i doświadczenia własne
Blogi polskie i zagraniczne
Fora i serwisy profesjonalne – GoldenLine, LinkedIn
Wydarzenia branżowe

9. Podsumowanie + próba odpowiedzi na pytanie, jaki mój (mojej firmy), bliski mi cel komunikacyjny zostanie zrealizowany najlepiej przez social media

Cena szkolenia:

Promocja: Zapisz się nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia, a otrzymasz 10% rabatu za wcześniejszy zapis.

Cena podstawowa: 650,41 PLN netto (800 PLN brutto)

Cena z rabatem 10 %: 585,37 netto (720 PLN brutto)

W przypadku zgłoszenia co najmniej 2 osób z jednej instytucji/firmy cena wynosi 552,85 PLN netto (680 PLN brutto).

UWAGA: Usługa szkoleniowa finansowana w całości ze środków publicznych podlega zwolnieniu z VAT

Cena zawiera: wartość merytoryczną, materiały szkoleniowe, dyplom ukończenia szkolenia oraz przerwy kawowe.