Temat: Sztuka w reklamie
do Tomasza ->
http://eugeniorecuenco.com
-> po obejrzeniu galerii wyżej wymienionego Pana -> stwierdzam ze reklama to raczej nie tylko czysta komercja i nie zawsze jest skazana na "porażke" jeśli robi ją wielki artysta we własnym stylu - ów mistrz fotografii jest tego czystym przykładem .
Fotografie Eugenia zdobily większość gazet liczących się na rynku wydawniczym [patrz kampania lavazzy] i podejrzewam że skoro pamiętam - ze jakiś czas temu widziałem te reklamy w gazetach - tzn.ze jednak wryło mi się to w pamięć - więc reklama okazała się skuteczna .
Nie wiem jakie chcesz podać przykłady na poparcie swojej tezy ? Uważam , ze jednak wielu artystów jest zatrudnianych do pomocy przy - "reklamach"- co świadczy przeciwko Twojej "tezie" , wiele jednak zależy od "kalibru" reklamy i jej zasięgu (oraz wielkości portfela korporacji/firmy która taką reklamę zamawia) .
Poza tym - jedna uwaga -> ja pisze o tym czym jest sztuka - i jej definicji a dopiero potem przechodze do jej powiązań z reklamą - Ty zaś nie uważnie chyba przeczytałeś -> bo odnosisz moje słowa od razu do reklamy -" którą każda reklama musi zachować" .
"Kompozycja – w sztukach plastycznych układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające połączone ze sobą składniki."
[za wikipedią] - zatem wygląda na to ,że mówiąc kolokwialnie - ugryzleś się we własny ogon ;) .
Paweł P. edytował(a) ten post dnia 30.07.08 o godzinie 06:01