konto usunięte

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Na początek zaległości :)
Janusz P.:

Niekoniecznie. Po prostu nazwa firmy może była kiepska...Jedne
reklamy pamiętam doskonale co do nazwy firmy a inne mniej. Ot,
cała tajemnica...

Nie mogę się z tym zgodzić. Reklama prezentuje określoną markę i ma pracować na jej rzecz. Jeśli odbiorcy reklamy nie pamiętają marki, to jest źle, bo marka nic nie zyskuje. Gdyby w mediach pojawiły się reklamy jakiegoś produktu nie wskazujące jego marki (i gdyby nie był to teaser), to uznalibyśmy to za bezsensowne działanie. A przecież ten absurd nie wiele różniłby się od sytuacji, gdy pamiętamy reklamę, ale nie jesteśmy w stanie wskazać jakiej marki dotyczyła.
I zła nazwa nie jest tu usprawiedliwieniem - trzeba było wziąć to pod uwagę i eksponować ją wystarczająco mocno lub (w skrajnym wypadku) zmienić nazwę.
Oczywiście niemal zawsze pewna część odbiorców reklamy nie zapamięta marki - wynika to niejako z istoty funkcjonowania komunikacji. Ale czasami sama konstrukcja reklamy przyczynia się do wzmocnienia tego zjawiska.

A teraz krótko o kampanii Play. Mam wrażenie, że była nieco inspirowana pracami Oliviero Toscaniego dla Benettona. One też nie komunikowały nic o marce i poruszały kontrowersyjne kwestie. To były właściwie antyreklamy, przełamujące wszelkie schematy prezentacji reklamowej. Bardziej służyły możliwości artystycznego i moralnego wyżycia się ich autora, niż budowaniu siły marki Benetton. Cóż, Benetton do liderów dziś raczej nie należy... W dodatku Play, to jednak nie Benetton. Jedyny pozytyw jaki mogę powiedzieć na temat kampanii Play, to że jest spektakularna. Ale to o wiele za mało. Jeśli nie zmienią koncepcji, to przy tej skali wydatków szybko możemy mieć znowu tylko trzech operatorów.
Tomek Kordeusz

Tomek Kordeusz copywriter,
kompozytor, autor
tekstów, lektor,
dyrektor s...

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Markę zapamiętałem. Jednak nie koniecznie w kontekście telefonii. Może teraz przyjdzie czas na produkt ... bez obiecywanek!
Alicja W.

Alicja W. Marketing and
Communications

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Zdecydowanie wygrywają reklamy Żubra (tylko gdyby piwo było lepsze;)). Ale moim zdaniem ważna jest też muzyka (a nawet przede wszystkim). Rzadko kiedy oglądam reklamy, zazwyczaj zwracam uwagę na muzykę - Kinder Bueno, Sunsilk, telewizja n, czy Algida...
A teraz trochę z innej beczki - co powiedzie o reklamie farb Decoral z kameleonem w roli głównej? Na początku myślałam, że to reklama nowego filmu rysunkowego...

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

To tak po przeczytaniu wątku odniosę się do kilku rzeczy:
1) Może od playa zacznę. Dla mnie nie do końca klapa. Choćby dlatego że marka jest już powszechnie znana. A to było na pewno jednym z głównych założeń kampanii. Ludzie mieli gadać i gadają. Powiesz komukolwiek play i od razu wiadomo że to nazwa czwartego operatora.

2) Fakt faktem że na razie działania nakłaniające do sprzedaży są mało widoczne, ale wynikło to przede wszystkim z powodu braku punktów sprzedaży

3)Trzy, play miał bardzo dobra kampanie teaserowa połaczona z bardzo rozległymi badaniami przeprowadzonymi na specjalnie wyselekcjonowanej grupie użytkowników. O czym mało kto pamięta, a były to badania i testy które można nazwać prekusorskimi na naszym skromnym rynku. Poolecam wirtualnemedia

4)Osobiście nie uważam aby ten operator miał zniknąć. Pożyjemy zobaczymy ;)

5)Ktoś pisał wcześniej o reklamach proszków do prania. Musze potwierdzić. Miałem kiedyś dostęp do badań z których ewidentnie wynikało że najskuteczniejsze reklamy to te które są pokazywane często i które zawierają rzetelne informacje. Stąd niestety jesteśmy zalewani reklamami w której doktor x , serwisant y, gospodyni domowa z (najczęściej z jakiegoś serialu) polecają proszki,płyny i inne.

6)A wracając do tematu wątku ;) wolę kontorwersyjne ;) ale o tym może później;)Konrad Chlipała edytował(a) ten post dnia 30.04.07 o godzinie 10:48
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Kolejny przykład reklamowej kontrowersji? Co o tym sądzicie? Mi kojarzy się z odbieraniem dzieciom dzieciństwa. Wiem - na wyrost, a jednak tak czuję.

http://www.medialine.pl/gallery.php?getpage_id=9&getsu...

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Karolina D.:
(...) Co o tym sądzicie? (...)http://www.medialine.pl/gallery.php?getpage_id=9&getsu...

Mam wątpliwości kto tu jest targetem? Dzieci chyba nie. Dorośli? W takim razie faktycznie - motyw samobójstwa dziecka jest tu tak trafiony, że uśmiać się można po pachy...żenada.
Kontrowersyjne? Tak. Ale postawiłabym pytanie - PO CO?

konto usunięte

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Zdecydowanie wolę reklamy zabawne, takie które kojarzą się z czymś miłym, jedną z najlepszych i chyba już kultowych reklam jest "kopytko" dla Plusa.

a co do reklam kontrowersyjnych, zależy o jakich kontrowersjach byśmy mówili. wiele z tego typu reklam by się na pewno w Polsce nie przyjęło. choćby pamiętna reklama (chyba) Antyradia, gdzie wykorzystano kobiece piersi.

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Łukasz P.:
wiele z tego typu reklam by się na pewno w Polsce
nie przyjęło. choćby pamiętna reklama (chyba) Antyradia, gdzie wykorzystano kobiece piersi.

Nie znam badań ale wśród znajomych panów reklama się przyjęła - szybko poczuli że to "radio dla nich" i nie znałam osób zszokowanych (wliczając kobiety). Ale zawsze znajdzie się grono osób które "o moralności wie wszystko" i krzyczy na tyle głośno, ze lepiej wycofać kampanię niż się z nimi użerać.
Ale - jak pisałam - nie znam badań i nie wiem czy tak było w tym przypadku. Jesli ktos lepiej zna tę historię - chętnie wysłuchałabym takiego case'a.

konto usunięte

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

chociaż z drugiej strony patrząc to taki krzyk medialny "obrońców moralności" może wyjść na dobre takiej reklamie. przecież to darmowa reklama w mediach :)
Dorota Krzyk-Kidybińska

Dorota Krzyk-Kidybińska pasjonat hotelarstwa

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

A ja powiem jedno "Danio-metoda na głoda". Reklamowa seria, czyli-nie nudzi non stop jedna scenką. Postać przewodnia-Mały Głód-zabawna oraz jakże rozpoznawalna! Nieczęsto się zdarza żeby maskotka reklamowa okazała się tak pożądanym gadżetem na rynku;)) [na Allegro znikają jak świeże bułeczki]. Hasło-proste,łatwe i przyjemne i jakże zapadające w pamięć! Chcąc nie chcąc czując w żołądku "mały głód" zawsze myślę o...Danio! Także jak dla mnie-reklama na piątkę:))
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

W tym tygodniu widziałam w centrum Wawy ludzi z kulami TotoLotka na głowach - chodzili z wielkimi żółtymi "kaskami" :D Śmiałam się na głos :D Wyborne!
Katarzyna Bienussa

Katarzyna Bienussa Business Development
Manager -
ContentHouse

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Mnie najbardziej podobają się reklamy proszków do prania...

Po prostu Master of dizaster :)

I od lat ten sam schemat... Czy ktos to w końcu kiedyś zmieni???
Katarzyna Bienussa

Katarzyna Bienussa Business Development
Manager -
ContentHouse

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Dorota Krzyk:
A ja powiem jedno "Danio-metoda na głoda". Reklamowa seria, czyli-nie nudzi non stop jedna scenką. Postać przewodnia-Mały Głód-zabawna oraz jakże rozpoznawalna! Nieczęsto się zdarza żeby maskotka reklamowa okazała się tak pożądanym gadżetem na rynku;)) [na Allegro znikają jak świeże bułeczki]. Hasło-proste,łatwe i przyjemne i jakże zapadające w pamięć! Chcąc nie chcąc czując w żołądku "mały głód" zawsze myślę o...Danio! Także jak dla mnie-reklama na piątkę:))


W nawiązaniu do wypowiedzi polecam:

http://pl.youtube.com/watch?v=T4CO9UJOGeM
Paweł T.

Paweł T. Prezes Zarządu

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

70 % ludzi uważa, że jest mniej podatna na działanie reklamy niż przeciętny człowiek. złudzenie to Jest tym powszechniejsze im zainteresowany lepiej wykształcony.
70 % studentów dowolnego kierunku uważa, że jest inteligentniejszych od przeciętnego studenta danego kierunku.

Reklamy śmieszne i kontrowersyjne są dobre aby wypromować nowe produkty, albo budować unikalny wizerunek marki, ale to nie zawsze wystarcza.
Np reklamy piwa. Żubr i Dog in the fog. Obie kampanie były zabawne, żubr się ostał dog nie. Czemu? Bo to piwo do polskiego rynku nie pasowało.

W reklamach proszków, kosmetyków, najlepiej sprawdza się celowanie w automatyzmy.
Potrzebny nam jest lekarz lub naukowiec w białym kitlu pracujący dla super zaawansowanego najlepiej niemieckiego (solidnego) laboratorium (ślepo ufamy autorytetom)
+ cudowne mikroelemety, aktywne granulki, lub inne lipoceramidy.
które stwarzają wrażenie że produkt jest owocem zawansowanej technologii. Z badań wynika, że produkty bez tych magicznych składników są uznawane za gorsze.
Ponadto odpowiednia częstotliwość emisji reklamy (efekt ekspozycji - do pewnego momentu im coś częściej widzimy tym bardziej to lubimy)
oraz ciągłe odświeżanie produktów. Proszki są ciągle nowe.

Z reklam telewizyjnych urzekła mnie ostatnio reklama 3 Programu Polskiego Radia. W świecie skaczących, kolorowych pajaców reklamy telewizyjnej ten cudownie odmienny, spokojny głos lektora zdającego relację z rywalizacji w strzelaniu z dmuchawki jest fenomenalny.Paweł Tylutki edytował(a) ten post dnia 28.01.08 o godzinie 03:36
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Ryanair znów zadziera... ;)
http://wiadomosci.mediarun.pl/news/25544,Ryanair_znowu...
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

ekhm...
Wklep balsam, żeby "Być piękną dla Jezusa" http://wiadomosci.mediarun.pl/news/25576,Wklep_balsam,...
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Znów kontrowersyjnie:

Legalna reklama marihuany?
W polskich sklepach pojawiły się napoje z wizerunkiem zielonych listków marihuany na etykiecie zawierające ekstrakty z kwiatu konopi.
http://wiadomosci.mediarun.pl/news/25990,,group2
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

I śmiesznie, i kontrowersyjnie:
Podobizna Kaczyńskich w kampanii RMF FM
RMF FM przeprowadza kolejną nietypową kampanię billboardową. Wykorzystano w niej podobiznę braci Kaczyńskich.
http://wiadomosci.mediarun.pl/news/482,Podobizna_Kaczy...
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

A to po prostu rewelacja!! :D
http://wiadomosci.mediarun.pl/news/26033,Hubba_Bubba_d...
Iwona K.

Iwona K. specj. ds sprzedaży,
Infor

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

do mnie trafiaja ( to zalezy czego reklama dotyczy) zmyslowe lub humorystyczne, shockvertising do mnie nie przemawia kompletnie, najlepsza atl'owa reklama to http://www.youtube.com/watch?v=9UU36560mJA delikatna, zmyslowa, piesci zmysly, tak jak piescic ma prowadzenie audi r8

Następna dyskusja:

Smak czy brak smaku?




Wyślij zaproszenie do