Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Arkadiusz S.:
Autorzy tej reklamy pewnie właśnie tak to argumentują :) Mam nadzieję, że to nie Twoje dzieło?
A swoją drogą, gdyby sprawdziły się Twoje przypuszczenia, to byłby najbardziej spektakularny efekt oddziaływania na podświadomość o jakim słyszałem.

szczerze mogę zaprzeczyć - nie, nie moje...

na tę podświadomość, co to jej nie ma (wątek o reklamach podprogowych)?
;)
każdego dnia przyjmujemy masę komunikatów - a zgodnie z pewną teorią kultury, wszystko jest komuniaktem. więc to zrozumiałe, że nie zdajemy sobie sprawy z tego co "pamiętamy" -
"przypominając" sobie później przy sklepowej półce...


Mateusz Gruca edytował(a) ten post dnia 09.03.07 o godzinie 15:14

konto usunięte

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Kamila Ewelina S.:
"Dobrze posiedzieć przy Żubrze" i "Okocim mocne - tylko dla orłów" (wersja z krecikiem), choć obu piw nie pijam. ;)

Okocim - to kategoria oryginalne :), świetne reklamy jednak bezapelacyjnie wygrywa żubr .

"Pijam wszytko nawet wodę, jak trzeba oczywiście".
nie pamiętam z jakiego filmu to było...
Janusz Pietrzykowski

Janusz Pietrzykowski Audytor Wewnętrzny

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Arkadiusz S.:
Janusz P.:Jedna z bardziej kontrowersyjnych reklam jakie widziałem w necie to reklama firmy windykacyjnej - nie pamiętam nazwy, ale była to seria fotografii utrzymana w konwencji B&W. Fotki przedstawiały np. trumnę ozdobioną kwiatami i napis pod spodem - "zostawimy ci tylko to". Taka reklama naprawdę jest megadosłowna ale zapada w pamięć a moim zdaniem to tak naprawdę się tylko liczy w zalewie nic nie znaczących i płytkich pomysłowo reklam.


Kontrowersyjność nie na wiele się zdała, bo choć reklama zapadła Ci w pamięć, to marki, którą prezentowała już nie potrafisz sobie przypomnieć. Cała para w gwizdek...


Niekoniecznie. Po prostu nazwa firmy może była kiepska...Jedne reklamy pamiętam doskonale co do nazwy firmy a inne mniej. Ot, cała tajemnica...
Małgorzata P.

Małgorzata P. Kierownik zespołu
handlowego

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

A ja myślę że skuteczna reklama to taka, która działa na zasadzie serii np.: 7 days - prosta, śmieszna, ukazująca się sukcesywnie (przypomina się potencjalnemu klientowi co jakiś czas) i do tego podparta małym śmiesznym gadżecikiem (śmieszna historyjka obrazkowa w opakowaniu którą można zbierać jako kolekcję).
Sama reklama w mediach nie zadziała jeżeli do tego nie będzie innej zachęty, na początek trzeba skłonić klienta żeby zechciał choć na chwilkę odłożyć swoje ulubione np. piwo i spróbować innego a nuż mu posmakuje? Dajmy mu wiec jakiś gadżet, który przyciągnie jego uwagę i chęć posiadania.
Co o tym myślicie?

konto usunięte

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Małgorzata P.:
Sama reklama w mediach nie zadziała jeżeli do tego nie będzie innej zachęty, na początek trzeba skłonić klienta żeby zechciał choć na chwilkę odłożyć swoje ulubione np. piwo i spróbować innego a nuż mu posmakuje? Dajmy mu wiec jakiś gadżet, który przyciągnie jego uwagę i chęć posiadania.
Co o tym myślicie?

Według mnie nie można postawić jednoznacznej tezy - zadziała lub nie. Każdy człowiek jest inny i dlatego różne są sposoby dotarcia do różnych grup docelowych. Są grupy na które nie podziałają gadżety (na przykład ja jestem taką osobą, która omija szerokim łukiem wszystkie samplingi, degustacje w super-hiper-mega marketach). To odnośnie gadżetów.

Nie zmienia to faktu że mix-marketing zwiększa efektywność (efekt synergii).

Czasami dobra kreacja i trafiający do mnie przekaz skłania mnie do spróbowania innego piwa (ostatnio tak właśnie podziałała na mnie reklama Pilsner Urquell - piwa do którego po dłuższej przerwie wróciłem).

S.

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Njalepsze sa reklamy smieszne, ale nie wiem czy zawsze skuteczne:/
np. nigdy nie kupuje w biedronce, a uwielbiam jej reklamy...z jajkami, gadajacymi kielbasami czy cytryna i serem w lodowce "cytryna: ty to masz fajnie..ciagle imprezy...fun.." no przeciez ja czasami ze smiechu nie moge, albo dobre byly swego czasu reklamy heyah..np. o czerwonym kapturku i jeszcze jedna ostatnia z serii rogaliki seven days "Godzilla":)) wszystkie wymienione marki, nie naleza do tych, z ktorych korzystam, ale ich reklamy sa dla mnie przesmieszne:) natomiast co sadzicie o kampanii reklamowej PLAY. Bo dla mnie jakos w złym guscie i smaku weszli na rynek..nie wiem jakos do mnie one nie przemawiaja:/ sa nijakie! Pozdrawiam
Anna Jędrzychowska (Putek)

Anna Jędrzychowska
(Putek)

HR/Szkolenia/Rekruta
cje

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Uważam, że kampania reklamowa nowej telefonii komórkowej jest genialna. Świadczy o tym najlepiej fakt, jakie emocje ona budzi, jak powszechnie znana jest i komentowana. Uważam, że wejście na rynek nowej marki powinno być głośne, z impetem, tak, by niczyjej to uwadze nie uszło. Nie ważne jakie - pozytywne czy negatywne emocje budzi, ważne, że budzi, że jest zapamiętane, że się o tym mówi.
Rozmawiałam ostatnio z pewną osobą, która powiedziała mi, że denerwuje ją reklama telewizyjna play'a "ciiiii" z tym mrowiem ludzi. według mnie zaś, może ona stanowić przykład dla twórców nudnych, nieciekawych reklam proszków do prania, past do butów i wszelkich innych. Przykuwa uwagę, zastanawia, zaskakuje... czyż nie o to chodzi w reklamie?
Poza tym skala działań marketingowych marki zdumiewa. Musiały pójść na to ogromne środki. Oklejone przystanki, autobusy, tramwaje billboardy, balony, poza tym wcześniej nie wykorzystywane na tak szeroką skalę flash mob'y.
Zauważyć też warto, że jest to reklama wielowymiarowa i wieloetapowa, a każdy jej kolejny etap uszczegóławia naszą wiedzę o marce.
Samo logo jest różne od funkcjonujących, nie często używa się koloru fioletowego i formy bezkształtnej do zobrazowania marki. Wszystko to sprawia, ze w mojej ocenie, to jedna z najlepiej przygotowanych ostatnio kampanii reklamowych.
Alfo...Reklama nie ma być ładna czy brzydka, ma być skuteczna.
Anna Jędrzychowska (Putek)

Anna Jędrzychowska
(Putek)

HR/Szkolenia/Rekruta
cje

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Obserwuję kampanię Playa z punktu widzenia klienta czy konsumenta, a nie eksperta. Co do tezy, że reklama ma być przede wszystkim skuteczna, wątpliwości nie mam. Gdyby o ilości sprzedanych produktów decydowało to czy reklama jest ładna, większość marek prezentowałyby małe dzieci, bo jak wiadomo budzą wyłącznie pozytywne emocje, a przed świętami to w ogóle byłby już boom, bo kurczaczki i baranki są przecież ładne, prawda :)
Wydaje mi się także, że jest istotna różnica w reklamowaniu znanej już marki i wprowadzaniu i promowaniu nowej. Tutaj nie można sobie pozwolić na reklamę nijaką, bądź wyłącznie ładną, bo najzwyczajniej w świecie nie zostanie ona zauważona i zapamiętana. Kreowanie marki jest, moim zdaniem, działaniem wieloetapowym i nie poprzestaje tylko na reklamie.
Fakt wzbudzania emocji rzeczywiście nie daje gwarancji sprzedaży, ale być może sprawia, że konsumenci dociekają i sprawdzają produkt z czystej ludzkiej ciekawości.
Być może się mylę, ale wrażenie, jakie na mnie wywarła ta reklama, jest bardzo pozytywne i obstaję przy tym, że jest ona zrobiona dobrze. Chciałabym usłyszeć w tej dyskusji głos kogoś, kto ma większe aniżeli ja pojęcie o promowaniu i marketingu. Ale fakt, że reklama ta wzbudza emocje i dysputy nawet tu, u nas na forum, świadczy najlepiej o tym, że skutek w postaci społecznego zainteresowania, reklamujący osiągnęli.

konto usunięte

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Anna P.:
Wydaje mi się także, że jest istotna różnica w reklamowaniu znanej już marki i wprowadzaniu i promowaniu nowej. Tutaj nie można sobie pozwolić na reklamę nijaką, bądź wyłącznie ładną, bo najzwyczajniej w świecie nie zostanie ona zauważona i zapamiętana. Kreowanie marki jest, moim zdaniem, działaniem wieloetapowym i nie poprzestaje tylko na reklamie.
Fakt wzbudzania emocji rzeczywiście nie daje gwarancji sprzedaży, ale być może sprawia, że konsumenci dociekają i sprawdzają produkt z czystej ludzkiej ciekawości.
Być może się mylę, ale wrażenie, jakie na mnie wywarła ta reklama, jest bardzo pozytywne i obstaję przy tym, że jest ona zrobiona dobrze. Chciałabym usłyszeć w tej dyskusji głos kogoś, kto ma większe aniżeli ja pojęcie o promowaniu i marketingu. Ale fakt, że reklama ta wzbudza emocje i dysputy nawet tu, u nas na forum, świadczy najlepiej o tym, że skutek w postaci społecznego zainteresowania, reklamujący osiągnęli.

Proponuję porównaj sobię launch Heyah i Play. Porównaj wyniki sprzedaży po starcie. Porównaj sobie to jak zaskoczony został rynek wtedy i jak nie został zaskoczony rynek teraz.
Z tego co wiem to Play ma wyniki bardzo przeciętne co jest także efektem słabej oferty oraz problemów z zasięgiem, dystrybucją itp. itd. Porażka na całej lini.

Powiedz mi proszę jaka jest według Ciebie, na podstawie tego co już zobaczyliśmy grupa docelowa marki. Do kogo są te reklamy skierowane?

To że skala działań marketingowych jest duża nie dziwi. To nie jest sklep osiedlowy tylko ogromna inwestycji kapitałowa a co za tym idzie budżet marketingowy też jest bardzo duży. Czy dobrze wykorzystany? Moim zdaniem nie...

Zgadzam się z tobą - reklama nie ma być ładna czy brzydka, ma być skuteczna. Przykładami takich kampanii jest dla mnie Media-Markt a nie Play.

S.
Przemek P.

Przemek P. Właściciel Visual71

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Hmmm.... Play - ciężko cokolwiek powiedzieć. Pewne jest to: ludzie o niej mówią. Nikt chyba nie jest w stanie powiedzieć jednoznacznie do kogo to coś jest kierowane - mnie osobiście odraża pierwsza część kampanii i niestety ale w baaaardzo negatywnym znaczeniu.

Do tej pory nie mam pojęcia czym jest Play - a przecież produkt od dawna na rynku. Nie świadczy to najlepiej o kampanii - żeby potencjalny klient nie wiedział na podstawie kampanii "z czym to się je"

Później dochodzi już produkt, który jest po prostu kiepski - możesz i piasek na pustyni świetnie rozreklamować - ale kto to kupi? Pamiętajmy, że to marketing komercyjny, a nie społeczny non-profit. Tutaj liczą się zyski. A więc kampania Play jest klapą z tego punktu widzenia.

Zdjęcia mają genialne :) Oczywiście można znaleźć niedociągnięcia ;)
Anna Jędrzychowska (Putek)

Anna Jędrzychowska
(Putek)

HR/Szkolenia/Rekruta
cje

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

szczerze mówiąc mój przesadny entuzjazm w kwestii oceny tej reklamy nie był chyba uzasadniony. ta reklama nie pokazuje przecież nawet produktu jaki reklamuje, co więcej przedstawione sceny na billboardach, odwołujące się do instynktów fizjologicznych i pierwotnych, nie sugerują nawet, że chodzi o telefonie komórkową, bo się z takową wcale nie kojarzą...

konto usunięte

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

To wszystko zależy od tego jaki produkt reklamujemy. Kontorwersyjne reklamy szczególnie działają w kampaniach społecznych choc w polsce to i tak "kontrowersyjne" to ułamek tego co można zobaczyć na zachodzie. Wystarczy przejrzeć parę blogów tej tematyce poswieconych.
śmieszne zaś chyba łatwiej "wyrzucić z pamięci", są bardziej ulotne bo codziennie jesteśmy zasmiecani masą "śmiesznych" filmików, tekstów itp. aczkolwiek w tej chwili dla mnie dobrze zapamiętywalnymi i "śmiesznymi" kampaniami reklamowymi są niezaprzeczalnie Plus Mumio oraz Głodzilla & 7days.

Odrębnym tematatem dla mnie są żenująco "śmieszne" reklamy produktów typu pasta do zębów - ostatnio dwie takie lecą w tv i zawsze przy nich pękam ze śmiechu. Współczuje agencji która musiała coś takiego przygotować...

Innym gatunkiem reklamy dla mnie jest reklama ciekawie udzwiękowiona, tu pochwały dla kampanii na temat osób niepełnosprawnych szukających pracy, z gościem na wózku który ma tabliczkę ze poszukuje roboty i zostaje ochlapany przez przejeżdżający samochód. Akurat dużo siedzę w elektronice tego typu, wiec świetnie ją pamiętam, zresztą wizualnie tez jest bardzo dobrze zrobiona.

I tak by można jeszcze gadać i gadać na ten temat :) Każdy odbiera reklamę inaczej to co jednego będzie śmieszyć, innego może zażenować, kontrowersja zależy od stopnia naoglądania się przez odbiorcę "pojechanych" filmów, obrazów, grafik etc. - w pewnym momencie człowiek się znieczula, i reklama ogólnie pojmowana jako kontrowersyjna, jednostkowo może stracić na "kontrowersyjności".

Co do Playa to moim zdaniem do pewnego stopnia ta kampania jest skuteczna. O tych reklamach się "gada". Połączyli dosyć ciekawie kontrowersje ze śmiesznością. Z jednej strony mamy spoty telewizyjne podsumowywane hasłem "whatever" które powoli można juz usłyszeć w potocznym języku na ulicy, a z drugie lekko pojechaną i "kontrowersyjną" kampania autodoorową. Ale działającą moim zdaniem, może nie do końca jasną i spójną jak start Heyah, jednak skuteczną.

konto usunięte

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Dla mnie osobiście najlepsze są reklamy krótkie, szybko trafiające w sedno. Zauważa się je częściej, bo nie zdąży się odejść od telewizora lub przerzucić strony w gazecie.

Dobre są też reklamy działające na zasadzie kojarzenia czy gry słów, bo łatwiej je sobie przypomnieć i czasem w odpowiedniej sytuacji zacytować.

Oczywiście w tych dwóch dziedzinach bezapeacyjnie króluje Żubr, którego osobiście nie piję, bo mi nie smakuje ;]

Co do reklamy Play... nie dociera do mnie w ogóle.
Diana B.

Diana B. Internal
Communications
Officer, UBS

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Do mnie Play też nie trafia. Kolorystyka + nazwa dały mi pierwsze skojarzenie: o, Durex ma nową zabawkę, ale, hmmm..., już była taka, która nazywała się play... I do tej pory jest to moje główne skojarzenie.
Samo "whatever" też mnie nie przekonuje, choć można powiedzieć, że w jakimś stopniu określa target, bo przecież nie oszukujmy się, ale jest spora grupa ludzi, którzy nie znają znaczenia tego słowa mimo jakiejś tam znajomości angielskiego. Nie wiem tylko, czy to dobry ruch (bo raczej nie będą mieć klientów korporacyjnych, tylko właśnie zwykłych ludzi) i czy na pewno nie jest przypadkowy.
Bartosz Sokolinski

Bartosz Sokolinski Wiceprezes, Southern
Sun

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Ja widziałem kiedyś badania na temat reklam do prania. Najskuteczniejsze były te najbardziej koszmarne i to ze słabym dubingiem. Wrrrr... nikt za nie nie daje nagród... nikt się nimi nie chwali... a skuteczne są, że hohoho!
Diana B.

Diana B. Internal
Communications
Officer, UBS

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

A wyjaśnili w tych badaniach, dlaczego to tak działa?
Bartosz Sokolinski

Bartosz Sokolinski Wiceprezes, Southern
Sun

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Bo grupa rozumie w czym rzecz :).
Diana B.

Diana B. Internal
Communications
Officer, UBS

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Nie ważne jak, ważne, że mówią, że krzyczą, że są w stanie wryć się w pamięć...?
Bartosz Sokolinski

Bartosz Sokolinski Wiceprezes, Southern
Sun

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Nie. Ważne, że pierze. Było czysto, jest czyściej. I, że zrobili test i znany pan docenil, że jego koszula jest jak nowa....Bartosz Sokolinski edytował(a) ten post dnia 26.04.07 o godzinie 12:15
Diana B.

Diana B. Internal
Communications
Officer, UBS

Temat: Śmiesznie czy kontrowersyjnie?

Aż mi się przypomniało, jak moja mama się rozczarowała, gdy wprowadzili na polski rynek OMO. Używała go 30 lat temu, jak była w GB i ucieszyła się, że wreszcie trafia do Polski. Po pierwszym opakowaniu radość prysnęła jak bańka mydlana. Teraz już żaden pan od testów by mnie nie przekonał, że pierze dokładnie w tym samym proszku, choć nawet etykietka ta sama.
Jak coś się sprawdzi w mojej pralce na moich rzeczach, to wtedy uznam, że dobrze pierze.Diana Olejniczak edytował(a) ten post dnia 26.04.07 o godzinie 10:45

Następna dyskusja:

Smak czy brak smaku?




Wyślij zaproszenie do