Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Licencje w reklamie

Witajcie,

to mój pierwszy post w tej grupie. Z zainteresowaniem przeczytałam wypowiedzi w innych wątkach i chciałabym poradzić się w jednej kwestii. Reprezentuję firmę, która posiada prawa licencyjne do m.in. takich postaci, jak Muminki, Betty Boop, Hagar, Popeye.
Jestem zainteresowana zaistnieniem tych postaci w reklamach, np. w takiej formie, jak poniżej:

http://www.youtube.com/watch?v=TjL3hILZ_vk

(krocej i z konkretną marką)

Lub jak w kampanii piwa z Hagarem:

http://www.youtube.com/watch?v=c6z-daQea_4
http://www.youtube.com/watch?v=gK7n1Q-fDeA&mode=relate...

Mniej interesuje mnie typowe wykorzystanie licencji na produktach, a bardziej kompleksowe kampanie reklamowe. Innymi słowy - czy Muminki mogą Waszym zdaniem reklamować np. kredyty hipoteczne? Proszę o sugestie i rady, jak ugryźć temat. Dziękuję z góry.Alina Patrycja Krzywiec edytował(a) ten post dnia 01.06.07 o godzinie 15:54
Jan F.

Jan F. Interactive/
E-commerce/ Gaming -
łączę ludzi i
wyzwania :)

Temat: Licencje w reklamie

Pomysł bardzo dobry. Pytanie brzmi, na ile wyceniacie prawa postaci, głosów etc... bo to może skutecznie zniechęcić większość potencjalnych klientów...
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Licencje w reklamie

Pytanie "na ile wyceniamy" jest bardzo trudne, bo kwota zależy od planów Klienta. Opłata jest najczęściej procentem od spodziewanego obrotu w przypadku produktów lub procentem od budżetu kampanii w przypadku kampanii reklamowej. Jest to podstawowy model rozliczenia, ale zawsze bierzemy pod uwagę również korzyści, jakie "naszej" postaci licencyjnej może przynieść taka kampania.

Są firmy, z którymi bardzo byśmy chcieli współpracować i są takie, z którymi byśmy nie współpracowali niezależnie od zaoferowanych pieniędzy. Chodzi o transakcję wygraną dla obu stron, dlatego nie sądzę, żeby kwestia finansowa była podstawowa, a na pewno jest do przedyskutowania.
Jan F.

Jan F. Interactive/
E-commerce/ Gaming -
łączę ludzi i
wyzwania :)

Temat: Licencje w reklamie

(...) czy Muminki mogą Waszym zdaniem reklamować np. kredyty hipoteczne? Proszę o sugestie i rady, jak ugryźć temat. (...)

No cóż , Tatuś Muminka, ze swoim ekskluzywnym, projektowanym na zamównienie domem na gigantycznej posesji (Dolina Muminków), i wyglądem gentelmana, na pewno robi wrażene eksperta... a nigdzie nie jest powiedziane że nie postawił domu na kredyt :)

Co do Popeye'a to on raczej powinien reklamować szpinak konserwowy bonduelle...albo cos co go zastąpi (red bull?) :)
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Licencje w reklamie

Jan F.:
(...) czy Muminki mogą Waszym zdaniem reklamować np. kredyty hipoteczne? Proszę o sugestie i rady, jak ugryźć temat. (...)

No cóż , Tatuś Muminka, ze swoim ekskluzywnym, projektowanym na zamównienie domem na gigantycznej posesji (Dolina Muminków), i wyglądem gentelmana, na pewno robi wrażene eksperta... a nigdzie nie jest powiedziane że nie postawił domu na kredyt :)

:) to mi się właśnie podoba w licencjach, że można pobawić się skojarzeniami, tak jak Ty to zrobiłeś. Parafrazując reklamę kredytu konsumpcyjnego jednego z banków - WSZYSTKO JEDNO NA CO można by rzec: NIEWAŻNE NA JAKI DOM.
Chociaż ja miałam na myśli bardziej dom pachnący naleśnikami i piernikiem, niż budynek. Jeśli mówimy o konstrukcji to fajnym pomysłem mogłyby być np. ciastka w kształcie postaci z Doliny Muminków (PIERNIKI ;)?, pakowane w kartoniki w kształcie domu.
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Licencje w reklamie

http://www.youtube.com/watch?v=SoKR3JcTEhU
http://www.youtube.com/watch?v=DotxCNW_5Uw

Tego typu kampanii na świecie było i jest całe mnóstwo, czy to może zadziałać w Polsce czy może my nie mamy poczucia humoru?

Odebrałam kilka zapytań w sprawie licencji na privie, więc powtórzę propozycję także na forum - jeśli któraś z agencji chciałaby przedstawić pomysły oparte o licencje swojemu klientowi, proszę o kontakt. Nie pobieramy żadnych opłat jeśli nie dojdzie do realizacji kampanii a klient zdecyduje się na inny projekt. Pozdrawiam,
Alina
Piotr W.

Piotr W. Sales & Marketing
Director

Temat: Licencje w reklamie

Alina Patrycja K.:
Pytanie "na ile wyceniamy" jest bardzo trudne, bo kwota zależy od planów Klienta. Opłata jest najczęściej procentem od spodziewanego obrotu w przypadku produktów lub procentem od budżetu kampanii w przypadku kampanii reklamowej. Jest to podstawowy model rozliczenia, ale zawsze bierzemy pod uwagę również korzyści, jakie "naszej" postaci licencyjnej może przynieść taka kampania.

Są firmy, z którymi bardzo byśmy chcieli współpracować i są takie, z którymi byśmy nie współpracowali niezależnie od zaoferowanych pieniędzy. Chodzi o transakcję wygraną dla obu stron, dlatego nie sądzę, żeby kwestia finansowa była podstawowa, a na pewno jest do przedyskutowania.

Może spróbuj nawiązac kontakt z osobami odpowiedzialnymi za dobór licencji do swojej produkcji. Artykuły szkolne, młodzieżowe. Ciuchy. Chipsy. Etc.

Następna dyskusja:

Rozwód w reklamie




Wyślij zaproszenie do