Temat: Jak skutecznie promować pizzerię??
Może trochę późno dołączyłem do tematu ale wtrącę swoje trzy grosze. :)
Załóżmy, że masz dobry produkt. Dobry dla klienta, nie dla Ciebie - podstawą jest jakość. Następnie sprawdź czy jakość Twojej obsługi jest na wysokim poziomie, popytaj ludzi, sprawdź opinie na swój temat. Pomyśl gdzie możesz coś ulepszyć - może warto zadbać o jakiś system motywacyjny? Pamiętaj, że klient na dobrą sprawę ma w nosie obsługę, która wchodzi mu w tyłek. Najważniejsze jest to by zostać profesjonalnie i szybko obsłużonym.
Czy wystrój Twojego lokalu jest właściwy? Kolor, umeblowanie ma bardzo duże znaczenie w lokalu gastronomicznym. Napisano wiele artykułów na ten temat, poszukaj :) Jako wprowadzenie proponuję swój tekst (bezwstydna reklama, sorry!), potem możesz zacząć zgłębiać temat:
http://moontales.pl/jak-wybrac-odpowiedni-kolor-dla-re...
Jeżeli jeszcze tego nie robisz zacznij prowadzić blog. Wiem, teoretycznie jest to bardzo słaba rada. Każdy mówi "załóż bloga". No cóż, nie będę wyjątkiem. Dziel się na nim przepisami kulinarnymi, radami dotyczącymi pizzy np. "jak NIE robić pizzy?", "5 sposobów na udany spód do pizzy", "Pizza dla dzieci - świetna zabawa dla najmłodszych" itp. Publikuj to na swoim fanpage, o ile masz jakiś (mam nadzieję, że tak!). Pamiętaj o tym, często się zapomina, że posty promujące Twój biznes powinny stanowić 10 - 20% wszystkich postów na Twoim profilu. Dziel się wiedzą, nawet za darmo.
Organizuj o ile Twój lokal na to pozwala spotkania kulinarne. Nie wiem jakie masz menu, ale okazjonalne spotkania kulinarne dla ograniczonej ilości gości, nawet darmowe na których będziesz uczył gości gotować czy piec mogą być ciekawą metodą promocji.
Na koniec zadbałbym o stworzenie charakteru i historii lokalu. Zastanów się kim są Twoi klienci, czemu Cię odwiedzają (to ma wielkie znaczenie - czy są to np. głównie uczniowie z pobliskiej szkoły czy może jest to miejsce spotkań dla znajomych przy piwie?). Stwórz dla nich odpowiednie warunki. Postaraj się ciekawie opowiadać o swojej firmie, wymyśl historię powstania Twojej pizzerii i chwal się nią wszędzie. Pamiętaj jednak, żeby zatrudnić do tego profesjonalistę, który zna się na tworzeniu marek.
To tyle ode mnie, tak na szybko. Pomysły te nie wymagają dużych nakładów finansowych. Oczywiście pomyśl też nad kampanią reklamową w mediach społecznościowych i google. Pamiętaj tylko, żeby była to kampania lokalna.