konto usunięte

Temat: Żart w reklamie

Czy żart w reklamie jest wynikiem jego zaplanowania strategicznego, czy w tym wypadku pisze się strategię pod dowcipny koncept kreatywny?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Żart w reklamie

Ja się spotkałem raczej z sytuacją, że to wychodzi dopiero od kreacji. Ale nie ze wszystkim w życiu sie zetknąłem, więc mam wątpliwości...

Być może rzeczywiście pewne marki maja humor "zaprogramowany" w strategii. Ale zadna polska mi mie przychodzi do głowy...

konto usunięte

Temat: Żart w reklamie

ja się nie spotkałam z briefem, który by narzucał konwencję żartu.

konto usunięte

Temat: Żart w reklamie

Wniosek byłby taki, że to jest koncept kreatywny, a dopiero potem pisze się strategię tak, aby to pasowało do briefu...
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Żart w reklamie

Maciej Tesławski:
Wniosek byłby taki, że to jest koncept kreatywny, a dopiero potem pisze się strategię tak, aby to pasowało do briefu...

Bywa i tak :), częściej nawet bywa i tak, że jest telefon od kolegi z zaprzyjaźnionej firmy, który prosi - Pomóż upłynnić 2 kontenery łyżek drewnianych, inaczej mnie zwolnią - i potem mamy różne strategie promocji, które zakładają taktyczny impuls prosprzedażowy w postaci garnka żeliwnego już za zebrane 100 pkt. LOL
I to jest dopiero żart w reklamie :) Ręka do góry, kto nie zna takiej sytuacji.

konto usunięte

Temat: Żart w reklamie

Maciej Tesławski:
Czy żart w reklamie jest wynikiem jego zaplanowania strategicznego, czy w tym wypadku pisze się strategię pod dowcipny koncept kreatywny?

Czy nie jest tak, ze np. Budweiser zawsze daje smieszne reklamy (smieszne na poziomie statystycznego Amerykanina)? Zakladam, ze to element ich strategii.

konto usunięte

Temat: Żart w reklamie

Adam Gabryelów:
Maciej Tesławski:
Czy żart w reklamie jest wynikiem jego zaplanowania strategicznego, czy w tym wypadku pisze się strategię pod dowcipny koncept kreatywny?

Czy nie jest tak, ze np. Budweiser zawsze daje smieszne reklamy (smieszne na poziomie statystycznego Amerykanina)? Zakladam, ze to element ich strategii.
No właśnie, są marki, które potrafią briefować na humor? Mają humor zaszyty w sentencji marki?
U nas jakoś mało takich...

konto usunięte

Temat: Żart w reklamie

Maciej Tesławski:
No właśnie, są marki, które potrafią briefować na humor? Mają humor zaszyty w sentencji marki?
U nas jakoś mało takich...

Czy stretegia Biedronki nie zdryfowala w tym kierunku? Zapewne chcieli przykryc fakt, ze z rok temu wyraz "Biedronka" kojarzyl sie z wyzyskiem i oszukiwaniem (wyzyskiwali pracownikow i wydawali kiedys reszte falszywymi pieniedzmi). Wiec spoty zamiast reklamowac zle kojarzaca sie "Biedronke", reklamowaly "produkty z Biedronki" i to w zabawnym stylu, zeby sprytnie zmienic emocjonalne nastawienie do marki.
To chyba bardzo wyrazny przyklad, ze i w Polsce kieruje sie wizerunkiem za posrednictwem zaplanowanego humoru

konto usunięte

Temat: Żart w reklamie

Maciej Tesławski:
Wniosek byłby taki, że to jest koncept kreatywny, a dopiero potem pisze się strategię tak, aby to pasowało do briefu...
niekoniecznie.

po prostu wychodzi to w etapie kreatywnym, a brief nie określał czy ma być śmiesznie czy poważnie.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Żart w reklamie

Maciej Tesławski:
No właśnie, są marki, które potrafią briefować na humor? Mają humor zaszyty w sentencji marki?
U nas jakoś mało takich...

Bo u nas musi być sierioznie, inaczej widzieć Cię będą jako pętaka. To kwestie kulturowe i chyba szybko nie przeminą. Wiesz, im mniej kto ma, tym bardziej ma powód, by się puszyć, to się chyba kompensacja nazywa.

Natomiast Bud nie musi niczego udowadniać. Stoi na pozycji dojnej krowy i jest królem rynku piwa. Jedynym jego zmartwieniem jest, by nie stać się monopolistą. Taka pozycja pozwala na traktowanie siebie samego z większym dystansem.
Nie zgodzę się jednak, że wszystkie kampanie Buda to "łocapy".

A tak w ogóle, właściwie jak się zastanowić, to przychodzą mi do głowy tylko humorystyczne przykłady reklam spoza granic pl, że przypomnę np. nagrodzoną Eurobest kampanią z Lagerfeldem wchodzącym do (chyba) C&A, facetem nie znanym z poczucia humoru i dystansu do siebie, a jednak. Humor to dobra puenta i dobry wytrych chyba na wszystko, nawet jeśli się wykorzystuje śmierć http://www.flickr.com/photos/publicidad21/2436163297/s... albo mówi o sprawach poważnych http://www.flickr.com/photos/publicidad21/2669152757/s... .
Czyli te nasze serio reklamy to chyba lokalny koloryt i globalny problem wschodzących rynków.

Czyli nie marki briefujące na humor raczej.
Humor nie jest żadnym ajwaj w szerokim świecie, jest dość oczywistym elementem reklam, równoprawnym innym środkom wyrazu.marek mareksy szewczyk at creamteam edytował(a) ten post dnia 31.01.09 o godzinie 15:48

Następna dyskusja:

Prawda w reklamie




Wyślij zaproszenie do