konto usunięte

Temat: Wartość marki

Czyli czysta strategia...
Zapraszam do rozmowy co się na nią składa i dlaczego. Jak wielkie firmy konsultingowe sobie z tym radzą?
Podobno wartość marki Google wynosi 85 mld USD!!!

[edit]

„BrandZ Top 100”
Firma Millward Brown opublikowała swój kolejny raport "BrandZ Top 100", w którym wymienia 100 najbardziej wartościowych brandów świata.

W 2008 roku wartość wszystkich brandów z Top 100 wzrosła o 21%, z 1,6 biliona USD do 1,94 biliona USD.

Na liście 10 najbardziej wartościowych marek znajdziemy cztery firmy (Google, Microsoft, IBM i Apple) ściśle związane z przemysłem IT. Na pierwszym miejscu uplasowało się Google. Wartość tej marki to 86,057 miliarda USD (wzrost o 30%).

Drugie miejsce należy do GE (71,379 mld, +15%). Na trzecim miejscu znajdziemy Microsoft (70,887 mld, +29%), a na czwartym Coca-Colę (58,208 mld, +17%).

Kolejna jest pierwsza w tym zestawieniu chińska firma - China Mobile. Wartość tego brandu oszacowano na 57,225 mld, co oznacza 39-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na szóstym miejscu uplasował się IBM (55,335 mld, +65%), a na siódmym - Apple (55,206 mld), który zanotował najwyższy spośród wszystkich 100 firm wzrost wartości marki. Pomiędzy rokiem 2007 a 2008 zyskała ona aż 123%.

Kolejne trzy miejsca należą do McDonald'sa (49,499 mld, +49%), Nokii (43,975 mld, +39%) oraz Marlboro (37,324 mld, -5%).

Branża technologiczna przeżywa obecnie olbrzymi rozkwit. Należy do niej 28 firm na 100 wymienionych w BrandZ. Wartość ich marek zwiększyła się w ciągu roku łącznie o 187,5 miliarda dolarów, co stanowi ponad połowę wzrostu wszystkich firm z listy.

Wśród BrandZ Top 100 nie wymieniono żadnej polskiej firmy.Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 27.09.08 o godzinie 01:46

konto usunięte

Temat: Wartość marki

A to najnowsza wieść z Europy:

European Brand Institute przedstawił w Wiedniu wyniki badania wartości marek europejskich. Przeanalizowano ponad 3000 marek korporacyjnych w 24 krajach i 16 branżach. Pierwszą pozycję zajęła Nokia.

Fiński koncern umocnił swoją pozycję, zyskując na wartości o 18% względem rankingu eurobrand2007 (w zeszłym roku również uzyskał pierwsze miejsce). Na trzecią pozycję wskoczyło Vodafone, korzystając z osłabienia koncernów Unilever i Telefonica.

1. Nokia (38.283 mld euro)
2. LVMH (34.907 mld euro)
3. Vodafone (24.128 mld euro)
4. Telefonica (22.550 mld euro)
5. Unilever (21.638 mld euro)
6. Mercedes-Benz (21.359 mld euro)
7. BMW (20.061 mld euro)
8. RBS (19.135 mld euro)
9. France Telecom (19.123 mld euro)
10. Deutsche Bank (18.172 mld euro)

Pełne zestawienie wyników znaleźć można na:
http://www.eurobrand.cc/index.php?option=com_content&t...
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Wartość marki

Ładne kwoty określające wartość marki.
Ale co to takiego wartość marki?
A kto to wycenił?
A według jakich kryteriów?
A jaką metodą?
A z jaką dokładnością?Jarek Kicior edytował(a) ten post dnia 28.09.08 o godzinie 18:41

Temat: Wartość marki

Zwykle jest tak, że produkt jest tyle wart ile ktoś jest w stanie za niego zapłacić.

Prawdopodobnie jest tak z marką? Wartość marki i relana cena sprzedaży może być bardzo różna i zależeć od wielu czynnikó. Jedank ten ranking pokazuje na pewno ktore marki i koncerny są w dobrej kondycji, szkoda że ten ranking zdominowany jest przez 3 segmenty.

konto usunięte

Temat: Wartość marki

Nie wiem jak to wyliczyli, pewnie solidnie, jak to amerykanskie ludzie "Wartość marki Google to 86,057 miliarda USD (wzrost o 30%)".
A ile (na oko;)) warta jest Wasza marka?
Marcin Nowaczyk

Marcin Nowaczyk Specjalista ds. BIM

Temat: Wartość marki

Metod jest kilka - oczywiście jedną z nich jest "wartość dodana przez markę" ale podejścia są różne.
Oczywiście tu sie zawsze pojawia problem księgowy bo takiej pozycji w bilansie niestety MSR nie przewiduje poza przypadkiem jej nabycia:)
Marcin Nowaczyk

Marcin Nowaczyk Specjalista ds. BIM

Temat: Wartość marki

Od około 3 lat co roku jest ranking rzeczpospolitej przy współpracy z Ernst & Young dotyczący wartości polskich marek - wraz z metodologią ich autorstwa
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Wartość marki

Jarek K.:
Ładne kwoty określające wartość marki.
Ale co to takiego wartość marki?
A kto to wycenił?
A według jakich kryteriów?
A jaką metodą?
A z jaką dokładnością?

Z tego co wiem, w BrandZ wartosc martki liczona jest tak:
1. biora przychody firmy (dane dostarcza bodaj bloomberg euromonitor)
2. na podstawie "sily" marki (stopnia relacji z konsumentami) przychody sa przypisywane markom z portfolio.
3. Na to nakladany jest jeszcze czynnik ryzyka i potencjalu wzrostu marki.

Mam tylko takie ogolniki, ale to w sumie nie dziwi. Trzymaja dokladna metodologie w tajemnicy. Czarna skrzynka :-)

Jednak mniej wiecej wyglada to np tak:
Przychody firmy X wynosza 100$
Firma ma 3 marki, z czego na podstawie ich sily relacji z konsumentami wylicza sie ze marka "a" stanowi 50%, b=30% i c=20%.
Dla marki a bazowa wartosc wynosi 100$ x 50% czyli 50$.
Na to nakladamy jakis tajemniczy wspolczynnik biaracy pod uwage wewnetrzny potencjal oraz ryzyka zewnetrzne (przyjmijmy ze dla tej marki jest to 1,5) i mamy wynik: 100$ x 50% x 1,5 = 75$.

W sumie ciekawe.
Oczywiscie na pewno mozna z ta metoda dyskutowac i na pewna sa dziesiatki innych, niemniej interesujacych.Stanisław Grabowski edytował(a) ten post dnia 03.12.08 o godzinie 17:08
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Wartość marki

Na tej liście najlepszy jest RBS i jego wartość. :)
Ciekawe, ile jest wart w tej chwili?
Tomasz Nowak

Tomasz Nowak informatyka,
marketing, forex

Temat: Wartość marki

Maciej Tesławski:
Nie wiem jak to wyliczyli, pewnie solidnie, jak to amerykanskie ludzie "Wartość marki Google to 86,057 miliarda USD (wzrost o 30%)".
A ile (na oko;)) warta jest Wasza marka?

Ciekawi mnie jedna rzecz. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, czy Google kiedykolwiek prowadziło kampanię nastawioną tylko na budowę marki ?

Nie wiem czy się prawidłowo wyrażam, bo nie jestem z branży.

Jeśli google reklamuje AdWords, to to jest reklama nastawiona na sprzedaż.

Jeśli na koszulkach drużyny koszykarskiej jest logo Plusa i ta drużyna nie reklamuje żadnych usług Plusa, to jest to pewnie wzmacnianie marki przez pozytywne skojarzenia. Nie jest to reklama nastawiona na sprzedaż.

konto usunięte

Temat: Wartość marki

Google jest tu przykładem. Innym dobrym, przez kilka lat na pierwszym miejscu, jest Coca-Cola.
Tomasz Nowak

Tomasz Nowak informatyka,
marketing, forex

Temat: Wartość marki

Maciej Tesławski:
Google jest tu przykładem. Innym dobrym, przez kilka lat na pierwszym miejscu, jest Coca-Cola.

Wiem, ale intryguje mnie czy firma może urosnąć do takich rozmiarów jak Google bez kampanii budujących markę.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Wartość marki

Tomasz Nowak:
Maciej Tesławski:
Google jest tu przykładem. Innym dobrym, przez kilka lat na pierwszym miejscu, jest Coca-Cola.

Wiem, ale intryguje mnie czy firma może urosnąć do takich rozmiarów jak Google bez kampanii budujących markę.

Przyklad google dowodzi ze tak :-)
To jednak dosc wyjatkowy przyklad, poniewaz ta firma prowadzona jest z rewelacyjna wresz konsekwencja i wizja.
Wszystko co robia obraca sie wokol wyszukiwania i porzadkowania informacji - od wyszukiwarki, przed adwords, gmaila, picase, kupionego youtuba... wszystko spojne jak cholera.
To "samo" buduje marke - nie poprzez kampanie, ale przez konsekwencje i uzytkowanie googla.

Następna dyskusja:

Kryzys instytucji marki?




Wyślij zaproszenie do