konto usunięte

Temat: Trendy konsumenckie

A ja chciałbym to uogólnić...

Wejście w nową kategorię odbywa się na podstawie "wyczucia" czy może badania... właśnie trendu?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Trendy konsumenckie

Czeko-dżem ? Mleko z sokiem ?
hihihi :):)
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Trendy konsumenckie

Dagmara D.:
Stanisław Grabowski:
Dagmara D.:
Biorąc pod uwagę, że niezgodność deklaracji używania marki i jej prawdziwego używania to czasem więcej niż 80 % ...

To dane z TGI?
;-)

Nie, w TGI nikt nie sprawdza jakie produkty respondent faktycznie posiada w HH. A więc to dane w własnych badań.

O!
Ja tu sobie zazartowalem niewinnie, a skutkiem byl kawal ciekawej wiedzy! Dziekuje!

Sam uczestniczylem w badaniach etnograficznych dla mojego Klienta i stopien "rozjazdu" byl chyba jednak mniejszy, ale przy kosmetykach faktycznie "rzeznia".

Najciekawsze jest to, ze sotsunkowo niewiele Pan nie pamietalo czego uzywa. Pomylki na poziomie kilkunastu %.
Z jednym wyjatkiem i to znaczacym - Avon.
Dlaczego? Ma ktos teorie? Ja sie nie znam wiec nie mam najzielenszego pojecia!
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Trendy konsumenckie

Ja to tak generalnie wolę rozmawiać faktami :):)
Dlaczego Avon ? Bo Avon to taka Coca-Cola :)
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Temat: Trendy konsumenckie

Dagmara D.:
Przykład - badanie kosmetyków. Najpierw było pytanie o posiadanie danych marek, używanie ich a potem spis znatury - czyli dokładny spis posiadanych marek.
Odsetek kobiet nie posiadających ani jednego kosmetyku
danej marki
,
wśród osób, które deklarują, że używały tej marki w ciągu
ostatniego miesiąca

(N inne dla każdej marki)

93% L'Oreal
89% Max Factor
88% Joko
82% Bell
82% MargaretAstor
82% ConstanceCarrol
77% Maybelline
71% Inglot
Zachwycacie się tymi wynikami a ja jakoś szczerze powiedziawszy nie widzę powodu. Dla mnie te wyniki nie są akurat żadnym dowodem na deklaratywność. To procenty na podstawie jakiegoś błędnego zestawienia zmiennych. Dlaczego? "Używać" marki można nie posiadając jej, a ściślej testując ją w sklepie z kosmetykami. Każda kobieta ma to w zwyczaju robić w sklepie i to raczej dość często. Dlaczego akurat nie ma tu Avon ani Oriflame? Bo ani Avon ani Oriflame nie ma żadnych swych produktów w rossmanach, drogeriach czy innych tym podobnych miejscach, co tylko potwierdza tą tezę.


Działa też w drugą stronę :):):)

Odsetek kobiet posiadających przynajmniej jeden kosmetyk
danej marki
,
wśród osób, które nie rozpoznały tej marki na liście( - były pytanie o znajomość wspomaganą i spontaniczną - TOM :) )
(N inne dla każdej marki)

76% Avon
32% Oriflame
31% Inglot
17% Maybelline
16% Max Factor
16% L'Oreal
15% Bell

Tutaj też nie bardzo rozumiem: porównania ze sobą TOP OF MIND czyli procentu grupy docelowej NIE (akurat w tym przypadku) wskazującego danej marki jako pierwszej w badaniu i posiadania kosmetyku z tej marki. Przecież posiadanie jakiegoś kosmetyku a niewskazanie go jako pierwszego to nic dziwnego. Avon na pierwszym i zdecydowanym miejscu - zastanawiające ;-)Joanna M. edytował(a) ten post dnia 21.01.09 o godzinie 20:43
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Trendy konsumenckie

:):)

konto usunięte

Temat: Trendy konsumenckie

No to mamy wątek o badaniach, a ja pytałem o trendy!



Wyślij zaproszenie do