konto usunięte
Temat: Trendy konsumenckie
A ja chciałbym to uogólnić...Wejście w nową kategorię odbywa się na podstawie "wyczucia" czy może badania... właśnie trendu?
konto usunięte
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Stanisław
Grabowski
Strategic Planning
Director
Dagmara D.:
Stanisław Grabowski:
Dagmara D.:
Biorąc pod uwagę, że niezgodność deklaracji używania marki i jej prawdziwego używania to czasem więcej niż 80 % ...
To dane z TGI?
;-)
Nie, w TGI nikt nie sprawdza jakie produkty respondent faktycznie posiada w HH. A więc to dane w własnych badań.
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Joanna Karolina M. Growth Marketing
Dagmara D.:Zachwycacie się tymi wynikami a ja jakoś szczerze powiedziawszy nie widzę powodu. Dla mnie te wyniki nie są akurat żadnym dowodem na deklaratywność. To procenty na podstawie jakiegoś błędnego zestawienia zmiennych. Dlaczego? "Używać" marki można nie posiadając jej, a ściślej testując ją w sklepie z kosmetykami. Każda kobieta ma to w zwyczaju robić w sklepie i to raczej dość często. Dlaczego akurat nie ma tu Avon ani Oriflame? Bo ani Avon ani Oriflame nie ma żadnych swych produktów w rossmanach, drogeriach czy innych tym podobnych miejscach, co tylko potwierdza tą tezę.
Przykład - badanie kosmetyków. Najpierw było pytanie o posiadanie danych marek, używanie ich a potem spis znatury - czyli dokładny spis posiadanych marek.
Odsetek kobiet nie posiadających ani jednego kosmetyku
danej marki,
wśród osób, które deklarują, że używały tej marki w ciągu
ostatniego miesiąca
(N inne dla każdej marki)
93% L'Oreal
89% Max Factor
88% Joko
82% Bell
82% MargaretAstor
82% ConstanceCarrol
77% Maybelline
71% Inglot
Działa też w drugą stronę :):):)
Odsetek kobiet posiadających przynajmniej jeden kosmetyk
danej marki,
wśród osób, które nie rozpoznały tej marki na liście( - były pytanie o znajomość wspomaganą i spontaniczną - TOM :) )
(N inne dla każdej marki)
76% Avon
32% Oriflame
31% Inglot
17% Maybelline
16% Max Factor
16% L'Oreal
15% Bell
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
konto usunięte
Następna dyskusja: