Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Strategia marki "TUSK"

A takie coś mi chodzi po głowie, takie pytanie:

Jak oceniacie naszego Tuska i jego działania - JAKO MARKĘ (nie jako polityka) w kontekście tego co robi, tzn. czego nie zrobił, czyli nie kandydowania w wyborach prezydenckich?

Jak byście określili pozycjonowanie takiej "marki"?
Czy to co zrobił wzmacnia go jako markę?

pozdrawiam i bez polityki proszę;)
Łukasz
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Strategia marki "TUSK"

... prosiłeś bez polityki... no to masz ;) cisza na sali ;D

a tak na poważnie, są dwie strony medalu. Moim zdaniem zrobił dobrze. Jeśli ma kontynuować dalej to co zaczął i zrealizować te "cuda" to w "premierowaniu" powinna być kontynuacja na następną kadencję.
PO chce osłabić "moc" Prezydenta, więc na tym stanowisku (jeśli udałoby sie zmienić Konstytucję) mało miałby do gadania ;)

"Słupki im skoczyły" więc chyba decyzja była dobra i taką decyzję ludzie zaakceptowali.

konto usunięte

Temat: Strategia marki "TUSK"

A ja nie wiem, czy za tym stoi jakaś długofalowa strategia. Wydaje się to być taktyką na bieżące pożary.
Bez polityki oczywiście ;)
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Strategia marki "TUSK"

dzięki za zainteresowanie tematem;)

Założyłem go w okolicy ogłoszenia "niekandydowania" pod wpływem chwili.

To co mi przyszło do głowy wtedy:
Tusk, chce wykorzystać "swój czas" (usatwowy) na pozycji szefa rządu. Zakładając, że uda mu się wprowadzać w życie swoje (rządowe) założenia ("żeby żyło się lepiej") to umocni swój wizerunek, i wartości które się w ten wizerunek wpisują.

Potem może już spokojnie czekać na kolejne wybory prezydenckie;) ... jako rzetelna, wiarygodna marka .. no i jak tu po taką nie sięgnąć?;)
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Strategia marki "TUSK"

Od razu tłumaczę: ja nie o polityce, ja o strategii ;)

Słuchając dzisiejsze wiadomości (http://www.tvn24.pl/2312910,28377,0,0,1,wideo.html) doszłam do wniosku, że nad "wizerunkiem PO" czuwa nie tylko sztab doradców ale i strategów ;)
Jak wiemy D.Tusk oficjalnie podał, że nie będzie kandydował za to wyłoniło sie dwóch kandydatów, którzy będą wybrani w prawyborach głosowaniem członków PO.
Radosław Sikorski i Bronisław Komorowski to najpoważniejsi kandydaci zgłoszeni do wyborów. No i... już zaczęły się wyścigi "na czas w mediach", na poparcia, klepanie po plecach i który jest lepszy, kogo ma PO "wystawić"....

Obserwując to, doszłam do wniosku, że to niezła manipulacja! A nawet można powiedzieć, ze wspaniałe zagranie psychologiczno-socjologiczne połączone ze strategią ;)

Kto interesuje się chociaż trochę wyborami czy polityką zaczyna kibicować jednemu bądź drugiemu kandydatowi. Ba! Nawet nie trzeba sie zbytnio interesować bo o informacje w tym temacie media juz same zadbają i walą w nas informacjami jak to jeden jest z historią i "przeszłością", ma piątkę dzieci i popiera go Wałęsa, za to drugi (dla większości "Radek") jest młodym wspaniałym ministrem SZ z dorobkiem i doświadczeniem, zna języki i "wszędzie" go lubią ;)
No i co sie dzieje? Ano ludzie zaczynają kibicować.... Pewnie zarówno PO jak i ludność wybierze Komorowskiego a w głowach ludziom zostanie, że przecież oni już wyboru dokonali... Zresztą nawet jeśli będą kibicować Sikorskiemu no to przecież w sumie i tak „jedne obietnice” ;) no i krzyżyk pójdzie w wiadomy kwadracik ;D

… tak sobie właśnie myślę ;)
Pewnie i tak przed finiszem wyjdą jakieś: „teczki”, „afery”, podsłuchy i donosy ;) Zobaczymy ;)

konto usunięte

Temat: Strategia marki "TUSK"

Czyli chodziło o wyróżnienie się medialne bardziej niż polityczne?
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Strategia marki "TUSK"

Pewnie chodzi o to aby "naród" dokonał wyboru jeszcze przed oficjalnymi wyborami. Jeden czy drugi - wsia ryba, ważne że z PO ;) Łatwiej bedzie współpracować, nie będzie kłótni o samolot i krzesła na oficjalnych spotkaniach ;)
... tak się mnie wydaje ;)

konto usunięte

Temat: Strategia marki "TUSK"

Edyta G.:
Pewnie chodzi o to aby "naród" dokonał wyboru jeszcze przed oficjalnymi wyborami. Jeden czy drugi - wsia ryba, ważne że z PO ;) Łatwiej bedzie współpracować, nie będzie kłótni o samolot i krzesła na oficjalnych spotkaniach ;)
... tak się mnie wydaje ;)
I chyba dobrze Ci się wydaje. W sumie efekt się liczy :)
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Strategia marki "TUSK"

Na efekty przyjdzie nam poczekać ;) Już są głosy o jakiś hakach - jeszcze nie ujawnionych ;) Czyli, że już są ale jeszcze nie wypłynęły.
Dawid S.

Dawid S. Producent
konstrukcji
reklamowych

Temat: Strategia marki "TUSK"

Wybór między dwoma kandydatami ma pokazać, moim zdaniem, że w PO jest szerszy niż u politycznej konkurencji, sztab ludzi gotowych na najważniejsze stanowiska w kraju. Dzięki temu ludzie słyszą, że np. PiS stawia tylko na jednego kandydata, a PO zastanawia się, który z dwóch lepszych od obecnego Prezydenta kandydatów, będzie lepszy. Bardzo ważne jest, że PO stawia na spokojnych polityków, z dorobkiem ale i z wypracowaną pozycją zarówno w kraju, jak i za granicą. Kontrastują to z obecną prezydenturą jak i modelem rządzenia, jaki proponuje opozycja.

Rzeczywiście, nad tym wszystkim czuwa zapewne sztab fachowców, szkoda tylko, że skupiając się na tym, nie potrafią skutecznie poradzić sobie i doradzić Premierowi jak ugasić pożary w Rządzie, w komisjach śledczych. To działa na wizerunek PO bardzo negatywnie i zastanawia mnie, dlaczego nikt z tym nic nie robi.
Dawid S.

Dawid S. Producent
konstrukcji
reklamowych

Temat: Strategia marki "TUSK"

Edyta G.:
Na efekty przyjdzie nam poczekać ;) Już są głosy o jakiś hakach - jeszcze nie ujawnionych ;) Czyli, że już są ale jeszcze nie wypłynęły.

Haki są i będą, jestem w stanie zaryzykować twierdzenie, że za kilka dni/tygodni gruchnie w mediach bomba, związana właśnie z kandydatem PO. Kimkolwiek by on nie był ;-)
Takie są realia naszej, całkowicie jeszcze niedoskonałej, polityki.
Przemysław Bratkowski

Przemysław Bratkowski właściciel, Studio
Bratkowski

Temat: Strategia marki "TUSK"

Jakiś czas temu słyszałem w mediach porównanie Tuska do Putina.

1. Cały świat zwraca uwagę na PO i na ich prawybory. Ciekawy temat, tym bardziej, że w jak się chwalą politycy PO nowość w Polsce.
Nie mówi się o SLD, PiS czy PSL, ale właśnie o PO.
2. Zakładając, że prezydentem będzie człowiek z PO będzie on czuł na sobie cień i oddech premiera. Do tego ograniczenie kompetencji prezydenta, zmniejszenie liczby posłów. Wszystko to prowadzi do umocnienia pozycji Tuska.

Premier umacnia swoją markę, jako kogoś kto bierze odpowiedzialność za Państwo i nie pcha się to stołka prezydenta, z drugiej strony jak wygra PO w wyborach będziemy mieć sytuację bardzo podobną do tej w Rosji, gdzie wiadomo kto rządzi. Tusk powinien nauczyć się jeździć konno, strzelać z broni i przejść jeszcze szkolenie antyterrorystyczne i piesze to bez złośliwości czy ironii.

Mocna marka Tusk, to mocna marka PO. Ciekaw jestem, gdzie było by PO bez Tuska?
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Strategia marki "TUSK"

Przemysław Bratkowski:
Tusk powinien nauczyć się jeździć konno, strzelać z broni i przejść jeszcze szkolenie antyterrorystyczne i piesze to bez złośliwości czy ironii.
Ja tez słyszałam o takich porównaniach w kwestiach "krzepy" ;) Wiadomo, ze Tusk gra w piłkę wiec wysportowany chłop ;) Moze to nie to co karate Putina, no ale "w zdrowym ciele...."
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Strategia marki "TUSK"

Dawid Stanisz:
Wybór między dwoma kandydatami ma pokazać, moim zdaniem, że w PO jest szerszy niż u politycznej konkurencji, sztab ludzi gotowych na najważniejsze stanowiska w kraju. Dzięki temu ludzie słyszą, że np. PiS stawia tylko na jednego kandydata, a PO zastanawia się, który z dwóch lepszych od obecnego Prezydenta kandydatów, będzie lepszy. Bardzo ważne jest, że PO stawia na spokojnych polityków, z dorobkiem ale i z wypracowaną pozycją zarówno w kraju, jak i za granicą. Kontrastują to z obecną prezydenturą jak i modelem rządzenia, jaki proponuje opozycja.
Mało tego, w zanadrzu jeszcze są nazwiska: Wałęsa, Pawlak, Balcerowicz, Bielecki. Cimoszewicz był odpadł ;)
link: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,7509648...

Rzeczywiście, nad tym wszystkim czuwa zapewne sztab fachowców, szkoda tylko, że skupiając się na tym, nie potrafią skutecznie poradzić sobie i doradzić Premierowi jak ugasić pożary w Rządzie, w komisjach śledczych. To działa na wizerunek PO bardzo negatywnie i zastanawia mnie, dlaczego nikt z tym nic nie robi.
Pewnie robią ale ... jedna partia ma na stałe wpisane śledzenie, podsłuchiwanie i rozliczanie więc wyciąga te podsłuchy czy innych "agentów Tomków" ;) Druga i trzecia partia też "zbiera" ale nie ma czasu na "sprzątanie terenu" kiedy robi się remonty. czy jak to było: "Nie czas żałować róż, kiedy płoną lasy" ;)
Polityka to syf, niestety. Nie ma uczciwej partii bo przegrałaby w tej grze - "rozbieranego pokera" ;)
... no ale miało nie być o polityce ;D

konto usunięte

Temat: Strategia marki "TUSK"

Nie da się o tym bez polityki...
Chociaż... dałoby się wyabsolutować...
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Strategia marki "TUSK"

W "zabawę" pt. "kto będzie lepszym prezydentem" włączyły się nawet inne partie ;D
Oczywiście w innym kontekście - rozpatrywania kto będzie lepszym (słabszym) konkurentem... ale zdanie: "Dlaczego PIS woli Komorowskiego, SLD Sikorskiego" jakoś podświadomie już ukierunkowuje ;)
Jeśli słyszy to np.: elektorat PISu to chyba nie jest dobrze (dla nich samych), że PIS woli Komorowskiego ;)
Na miejscu partii bym się chyba w ogóle nie wypowiadała o konkurentach, zamiast wypowiadać takie "mało przemyślane" opinie.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Dlaczego-PiS-wo...
Zuzanna Petrus

Zuzanna Petrus New Business and PR
Manager

Temat: Strategia marki "TUSK"

Myślę, że od kiedy pojawił się Tusk coraz częściej mówi się w mediach o PR jako o czymś złym, z piekła rodem
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Strategia marki "TUSK"

No i wczoraj się zaczęło z "grubej rury" - czyli wystartował Sikorski.

Swoją drogą PO zrobiło ciekawy zabieg bo ... mają 2 SKU na wyborczej półce, oba brandowane logiem i barwami PO jednak każde smakuje inaczej (Sikorski będzie grał raczej na konfrontację z obecnym prezydentem = PiS a Komorowski raczej w stylu "prawdziwego dyplomaty" i kulturalnie) .... a PO sobie zobaczy po co "chętniej sięga konsument ... o przepraszam - wyborca. I na czas wyborów przygotuje odpowiednią ilość ulubionego "produktu wyborczego".

a cała reszta ma tylko po 1SKU ...;)
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Strategia marki "TUSK"

No i miałam rację ;)
Po raz pierwszy wyprzedził Tuska, to jemu ufają Polacy

Politykiem, któremu w marcu zaufało najwięcej - 57% Polaków - jest marszałek Sejmu i zarazem kandydat PO w jesiennych wyborach prezydenckich Bronisław Komorowski - wynika z sondażu OBOP. Komorowski po raz pierwszy wyprzedził premiera Donalda Tuska i Radosława Sikorskiego.


Źródło: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Po-raz-pierwszy...
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Strategia marki "TUSK"

A ja zapodam z tej strony. Strategia marki Włodzimierz Cimoszewicz, który uparcie odmawia startowania w wyborach prezydenckich. W obecnej sytuacji równiez mówi NIE. A lewica nie przestaje go namawiać. Jak widać na odmowie tez mozna budowac strategię

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,7796074...

Następna dyskusja:

Strategia Mobilking




Wyślij zaproszenie do