Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Od kilku zastanawiam się nad problemem:

Jak dostawca sprzętu biurowego może odnieść sukces?
Konkurencja: mordercza
Atrybut konkurencji: cena
Sprzedaż masowa: przetargi

Mamy produkt o współczynniku jakość/cena zdecydowanie wyższym niż konkurencja, żeby nie było zbyt łatwo konkurencja ma wyraźnie niższe ceny. Klient przy zamówieniach kieruje się przede wszystkim kryterium ceny.

Jaką strategię przyjmujemy?

konto usunięte

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Może angielskie "nie stać Cię na tandetę" - podkreślić jakość.
Może wizerunek marki, którą "należy mieć"...
A może stworzyć nową kategorię i sprzedawać sprzęt jako niesprzęt (vide Apple vs. PC)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

współczynniku jakość/cena zdecydowanie wyższym niż konkurencja

z uwagi na bardzo wysoką jakość czy na bardzo niska cenę?

Dodam, ze kryterium ceny jest dla klienta bardzo wazne, ale prawie tak samo wazna jest jakośc usługi - terminowość dostaw, mozliwe ekspresy, małe zamówienia i nne - wydawałoby sie standardowe - dopieszczenia. Innymi słowy - może próbować powalczyć jakością usługi? Coś na kształt Avisowgo "jesteśmy drudzy, staramy się bardziej".Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 14.10.08 o godzinie 09:11
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Kupujemy w Corporate Express. Dlaczego ? Dlatego,że jak mam ciśnienie (bo się coś skończyło i jest potrzebna na za 10 min.) to mam dostawę w 10 min. Cena w takim przypadku nie gra roli- a pamięta sie uratowaną sytuację.
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Zgadzam sie.. czas, terminowosc.
Poza tym wiele kanalow dystrybucji. jedna osoba woli zamawiac przez internet, ktos inny preferuje telefon, fax, a jeszcze inny chce aby staly klient mogl takze zamawiac towar za pomoca SMSa.

Poza tym jeszcze jeden wyroznik. Szeroka oferta a dokladniej.. nie kazdy musi miec u siebie tysiac rodzajow kopert ale fajnie jesli ma mozliwosc sprowadzenia takich.
Sam jakis czas temu mialem z tym problem. Potrzebwalem kopert o dosc niestandardowym formacie i irytowalo mnie, ze moj dostawca takich nie mial (to jeszcze moglem zrozumiec) ale nie mial skąd sprowadzić w możliwie niedługim czasie.
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

miało być o sprzęcie, a nie o kopertach ;)
dobra, zdefiniuję problem bardziej ogólnie

Jaką strategię przyjąć, żeby sprzedawać brand premium na rynku, na którym liczy się tylko cena (niska)?

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

no może to że w dłuższym okresie czasu cena jest niższa... porównać oszczędność w ciągu 5 lat - nasze krzesła przetrwają, krzesła konkurencji złamią się 3 razy..

konto usunięte

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Trzeba odróżnić strategię marki od strategii komunikacji. Strategia marki jak rozumiem to jakość i adekwatna cena. Czyli marka świadomie nie konkuruje ceną, więc konkurencja tanich marek nie jest dla niej groźna?
Jeśli chodzi o komunikację to trzeba znaleźć to przeklęte USP dla naszej marki.

konto usunięte

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Maciej Tesławski:
(...) trzeba znaleźć to przeklęte USP dla naszej marki.
Dlaczego od razu przeklęte?? ;))

konto usunięte

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Aleksandra Kalinowska:
Maciej Tesławski:
(...) trzeba znaleźć to przeklęte USP dla naszej marki.
Dlaczego od razu przeklęte?? ;))
Bo większość strategów się na nim sypie.
Spotkałem się nawet ze stwierdzeniem, że skoro konkurencja nie ma programu punktowego, to nasz program będzie USP dla marki....
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Tak miało być w założeniu, natomiast rzeczywistość jest zgoła odmienna. Istnieje prawo o zamówieniach publicznych, które pozwala na ogłaszanie przetargów, w których 100% oceny = cena.
I gdzie wtedy miejsce na jakość?

Maciej Tesławski:
...
Strategia marki jak rozumiem to jakość i adekwatna cena. Czyli marka świadomie nie konkuruje ceną, więc konkurencja tanich marek nie jest dla niej groźna?
...

konto usunięte

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Jarek K.:
Tak miało być w założeniu, natomiast rzeczywistość jest zgoła odmienna. Istnieje prawo o zamówieniach publicznych, które pozwala na ogłaszanie przetargów, w których 100% oceny = cena.
I gdzie wtedy miejsce na jakość?

Maciej Tesławski:
...
Strategia marki jak rozumiem to jakość i adekwatna cena. Czyli marka świadomie nie konkuruje ceną, więc konkurencja tanich marek nie jest dla niej groźna?
...
W takim razie musicie zrezygnować z jakości i zejść do poziomu cenowego konkurencji.
USP będzie niestety (tym bardziej) potrzebne. Coś Was wyróżnia!?
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Maciej Tesławski:
Jarek K.:
Tak miało być w założeniu, natomiast rzeczywistość jest zgoła odmienna. Istnieje prawo o zamówieniach publicznych, które pozwala na ogłaszanie przetargów, w których 100% oceny = cena.
I gdzie wtedy miejsce na jakość?

Maciej Tesławski:
...
Strategia marki jak rozumiem to jakość i adekwatna cena. Czyli marka świadomie nie konkuruje ceną, więc konkurencja tanich marek nie jest dla niej groźna?
...
W takim razie musicie zrezygnować z jakości i zejść do poziomu cenowego konkurencji.
USP będzie niestety (tym bardziej) potrzebne. Coś Was wyróżnia!?


Zejście z jakości jest niemożliwe. Mówimy o strategii dostawcy, a nie producenta.

konto usunięte

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

To nie możecie wygrywać w takich przetargach, gdzie decyduje cena. To proste. Poszukajcie innego rynku.
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Strategia dostawcy sprzętu biurowego

Od lat to powtarzam ;)
tylko nic z tego nie wynika
w pogoni za targetem strategia odsuwana jest na dalszy planJarek K. edytował(a) ten post dnia 08.11.08 o godzinie 00:31

Następna dyskusja:

Strategia Mobilking




Wyślij zaproszenie do