Anna K.

Anna K. specjalista ds.
wizerunku,
copywriter,
marketing,
naming,...

Temat: Strategia dla klubu sportowego (strategia rozwoju i marki...

No właśnie. Rzadko prosze o pomoc, ale mam problem.
Nie jestem pewna jak wyliczyc koszt takej strategii dla malego klubu sportowego plus strategii sponsoringowej.
Dodajmy, ze klub, jak to klub, pieniedzy ma mało, ale roboty jest naprawde duzo (leża nawet podstawy typu logo, wiedza pracownikow, itd.).
Chce pomóc, policzyc po kosztach, jakies minimum mam, ale jak wiadomo trzeba przewidzieć jakies dodatkowe koszty jakie sie pojawią.
Nie wiem czy dobrze, ale podeszłam jak do malej firmy i wyszłam od harmonogramu i tego co by sie przydało, żeby sami skomponowali menu i tak dobrali uslugi co potrzebują i na co ich stać.

Mimo to mam naprawde problem jak to wyliczyc. Wygląda na to ze potrzebny jest Mercedes, ale w cenie Fiata Punto, a na koncu jeszcze mam im pomóc sprzedać go w cenie Mercedesa (po strategii sponsoringowej poprowadzic i probowac pozyskac sponsora na kwoty 1-2 mln).

Mam realny problem: jak to wycenic? albo inaczej: czy dobrze do tego podchodze i to wyceniam?
Boje sie ze oczekuja za duzo za to co mają (a tak jest bo nawet nie chcieli czegos takiego jak strategia i zmiany, tylko od razu uderzac do sponsorów, i płacic za to jeszcze tylko na koncu od efektu).
Wiem jaki efekt chce uzyskac, wiem co trzeba zrobic i ile pracy mnie czeka, ale mam troche obaw, bo takiej strategii nie robiłam.
Mam do tego realne obawy, ze moze byc tak, ze ja bede chciala zrobic im wiecej, spelnic ich oczekiwania (co do teo co chcą i za ile - czyli za malo), i przez to sama sie wkopię w prace albo mniejsze efekty niz obiecałam :-/
Macie jakieś dobre rady?

konto usunięte

Temat: Strategia dla klubu sportowego (strategia rozwoju i marki...

Myślę, że:
1. Klub należy traktować jako markę
2. Strategia to nie harmonogram
3. Trzeba przejść ścieżkę strategiczną od podstaw
4. Sponsoring powinien wyniknąć ze strategii, więc za wcześnie to kalkulować.

Poza tym jestem nieobiektywny ;)
Anna K.

Anna K. specjalista ds.
wizerunku,
copywriter,
marketing,
naming,...

Temat: Strategia dla klubu sportowego (strategia rozwoju i marki...

1. tez tak uwazam; dlatego chociaz to pierwsza taka duza strategia marketigowa dla sportu, w jakiej biore udzial, to wiem, ze dam rade; wychodze z zalozen typowych dla strategii i traktuje klub jakby byla odpowiednikiem firmy, marki, z calym tym bagazem jaki ma i wszystkimi potrzebami;
2. zgadza sie. tu i tak trzeba bedzie wyjsc poza strategie (m.in. szerszy audyt, wyszkolenie pracownikow i ludzi z klubu);
dllatego harmonogram; tworze go po to, zeby przy palącym terminie mozna byl wspólnie wybrac co i na kiedy robimy, o jakich kwotach i terminach mówimy (pierwsze efekty maja juz byc po 1-4 m-cach)
3. zgadza sie stąd moje obawy, ze ta praca u podstaw, mimo dobrych checi, potrwa dluzej, wyjda nieplanowane koszta, moze przesunac sie termin, a to wiaze sie tez z wyzszymi kosztami uslug, dodatkowa osobą w zespole;
4. cele strategiczne dot. sponsringu sa juz wyznaczone; wynikaja z dotychczasowych doswiadczen klubu, jego umacniajacej sie pozycji, celów; wstenie oceniam go jako realny, ale od tego co jest w drodze do dobrego sponsora, jeszcze dluga droga;
oni chcieli ją ominąć, udalo mi sie namowic na strategie i wprowadzanie standardów zarzadzania marką klubu, mam jednak mocne bawy; projekt dla mnie tez jest wyzwaniem, nie biore w nim udzial stricte zarobkowo; dlatego mam problem z wyceną;

W takim razie zapytam, nawet nieobiektywnie :) na ile taką strategię wycenic? Na chwile obecną nie chce podawac szczegolow, ale po kosztach wychodzi mi kosztorys strategii dla sredniej wielkosci ogólnopolskiej firmy.
Czy to nie za mało? Boje sie ze jak wyjdą koszty dodatkowe, to przez to ze chcialam dobrze, zdjedza mnie albo koszty albo ludzie z klubu :) a na to nie chce i nie moge sobie pozwolić.

konto usunięte

Temat: Strategia dla klubu sportowego (strategia rozwoju i marki...

Anna K.:
to ja tylko zacytuję:
"udalo mi sie namowic na strategie i wprowadzanie standardów zarzadzania marką klubu"
Strategia powinna być oddzielną działką, wyznaczającą kierunek działań.
Chcemy spędzić weekend w dyskotece, czy raczej ze znajomą na mazurach, w ciszy i w lesie...
Nie będę się rozpisywał.
Strategia, powtarzam, to ni mechanizm działań. Strategia określa czym/jaką marka ma być po naszych działaniach.

Strategia, meta, "trzeba wyjść z lasu aby go zobaczyć".

Dobra strategia jest warta miliony!



Wyślij zaproszenie do