Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Rozszerzanie marki

Myślę, że problemem jest raczej niespójny wizerunek.
Można produkować świetne sosy i warzywa mrożone.
Ale nie można być wiarygodnym produkując sosy i prezerwatywy.
Choć to tylko moje postrzeganie marek :)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Dagmara D.:
Myślę, że problemem jest raczej niespójny wizerunek.
Można produkować świetne sosy i warzywa mrożone.
Ale nie można być wiarygodnym produkując sosy i prezerwatywy.
Choć to tylko moje postrzeganie marek :)
No przecie mówię o kategorii :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Rozszerzanie marki

No i słusznie.
Co prawda nie wiem, ale może być tak, że każdy ma inną tolerację na mix kategorii..

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Dagmara D.:
No i słusznie.
Co prawda nie wiem, ale może być tak, że każdy ma inną tolerację na mix kategorii..
No tak, ale ten Virgin burzy całą tę teoryjkę...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Rozszerzanie marki

Maciej Tesławski:
Dagmara D.:
No i słusznie.
Co prawda nie wiem, ale może być tak, że każdy ma inną tolerację na mix kategorii..
No tak, ale ten Virgin burzy całą tę teoryjkę...
Niekoniecznie. Widocznie mnogość kategorii nie burzy wizerunku - tyle. Nie wykluczają się wzajmnie. Albo - być może - chodzi o Richarda Bransona, który już tak naprawdę może robić dowolny produkt/usługę i nikogo to nie dziwi :) W końcu to on jest marką ponad Virgin :)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Dagmara D.:
Maciej Tesławski:
Dagmara D.:
No i słusznie.
Co prawda nie wiem, ale może być tak, że każdy ma inną tolerację na mix kategorii..
No tak, ale ten Virgin burzy całą tę teoryjkę...
Niekoniecznie. Widocznie mnogość kategorii nie burzy wizerunku - tyle. Nie wykluczają się wzajmnie. Albo - być może - chodzi o Richarda Bransona, który już tak naprawdę może robić dowolny produkt/usługę i nikogo to nie dziwi :) W końcu to on jest marką ponad Virgin :)
Hmmm, może właśnie tak jest. Swoją drogą wszystkie jego marki mają wiele wspólnego, niezależnie od kategorii.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Rozszerzanie marki

to szeroka kategoria, ale pasują do wizerunku milionera jak ta lala. Jest to spójne. Poza tym - ten gość już może być ekscentryczny :):)
Ale jak często za marką stoi takie nazwisko ?
Gdyby teraz Blikle zaczął produkować olej do samochodów - konotacja byłaby idiotyczna. Ale gdyby to nie był olej, ale dania mrożone albo i makaron - why not ?

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Hmm Cola Bransonowi nie wyszła (wnioskuję na podstawie przeczytanych artykułów).

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Tylko on to nazwisko zrobił na marce, a nie odwrotnie. Pierwsza była wytwórnia płytowa...

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Rozszerzanie marki ma sens wtedy, gdy ten proces konwergencji (Young & Rubicam namiętnie kiedyś stosował tę terminologię) odbywa się w dziedzinach pokrewnych.

Apple, Sony, Armani, Nike, Siemens, Ferrari - przykłady można by mnożyć.

Rozszerzanie marki jest procesem naturalnym, ale zależy w dużej mierze od oczekiwań odbiorców. Jeśli odbiorcy są konserwatywni (mówiąc w uproszczeniu), to dają ci niewielkie pole manewru i mogą nie zaakceptować, że obok pasty do zębów chcesz też produkować pastę do butów. Starych zrazisz, nowych nie zyskasz. Ale jeśli masz odbiorców nowoczesnych (też w uproszczeniu), a zwłaszcza takich, dla których twoja marka ma związek coraz bardziej z tożsamością niż użytecznością - to sky is the limit.

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

A może chodzi o marki "kultowe". Te mogą się rozszerzać...
Tylko jak to zdiagnozować, czy marka jest już kultowa?

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Maciej Tesławski:
A może chodzi o marki "kultowe". Te mogą się rozszerzać...
Tylko jak to zdiagnozować, czy marka jest już kultowa?

To akurat jest bardzo proste;) Aaker stworzył taki wskaźnik "kultowości" marki - im więcej tatuaży z logo danej marki, tym bardziej jest ona kultowa;)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Łukasz Nowakowski:
Maciej Tesławski:
A może chodzi o marki "kultowe". Te mogą się rozszerzać...
Tylko jak to zdiagnozować, czy marka jest już kultowa?

To akurat jest bardzo proste;) Aaker stworzył taki wskaźnik "kultowości" marki - im więcej tatuaży z logo danej marki, tym bardziej jest ona kultowa;)
Doskonałe!
Trzeba go tylko jakoś "mądrze" nazwać :)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

hehe Nowakowskigo i Aakera wskaźnik kultowości marki
Maciej Tesławski:
Łukasz Nowakowski:
Maciej Tesławski:
A może chodzi o marki "kultowe". Te mogą się rozszerzać...
Tylko jak to zdiagnozować, czy marka jest już kultowa?

To akurat jest bardzo proste;) Aaker stworzył taki wskaźnik "kultowości" marki - im więcej tatuaży z logo danej marki, tym bardziej jest ona kultowa;)
Doskonałe!
Trzeba go tylko jakoś "mądrze" nazwać :)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Eeee tam, to ma brzmieć mądrze, coby kasę za to dużą brać ;)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Czy ktoś w PL zrobił badanie, określające które marki najczęsciej pojawiają się na zdjęciach na Naszej Klasie? Częstotliwość, kategorie produktowe, sposób ekspozycji marki?

Taka lokalna odmiana wskaźnika Aakera.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 22.05.09 o godzinie 01:19
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Rozszerzanie marki

Nie słyszałam.

Następna dyskusja:

Wartość marki




Wyślij zaproszenie do