konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Jakie są Wasze doświadczenia w tym względzie?
Kiedy wychodzi to na dobre marce macierzystej, a kiedy szkodzi?
Rafał M.

Rafał M. “What you call love
was invented by guys
like me ... to...

Temat: Rozszerzanie marki

Z uwagą przyglądam się marce SORELLA (Kotlin/Orcla).
Na dzień dzisiejszy to:
1. Dżemy (najważniejsza kategoria)
2. Pizze mrożone
3. Dania gotowe (klopsiki, fasolka)Rafał M. edytował(a) ten post dnia 14.02.09 o godzinie 12:54

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

ja myślę, że samo pojęcie rozszerzenia nie można oceniać jako złe lub dobre.
rozszerzenie wychodzi na dobre, gdy jest zrobione dobrze
wychodzi na złe, jak jest zrobione źle.

czyli: wszystko sprowadza się do dobrej strategii i DOBREGO JEJ WYKONANIA (czyt. wdrażania)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Nie szkodzi marce. Ale tylko gdy jest się Richardem Bransonem:)
Jarosław Majchrzak

Jarosław Majchrzak Marketing Director,
Altax Sp. z o.o.

Temat: Rozszerzanie marki

A ja wciąż pamiętam hasło "brand extension should feed the core of the brand" z jednego z unileverowych szkoleń.
I to są święte słowa, bo jakże często mamy do czynienia z bezmyślnym rozszerzaniem marki które polega na eksploatowaniu wartości marki a prowadzi do jej rozmycia i słabnięcia. Czyli jest zwykłym żerowaniem na silnej marce
Zresztą to jest stała przypadłośc marketingowców - łatwo wprowadza się kolejne produkty, usługi i rozszerzenia marki - ciężej znaleźć tych, którzy mają tyle siły i charakteru żeby nieudane "innowacje" wycofać z rynku
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Temat: Rozszerzanie marki

Na pewno jest to wręcz wskazane gdy naszym TG są osoby z silną potrzebą zmiany. Mnie natomiast ciekawi najbardziej kiedy rozszerzanie marki jest niewskazane? Mam pewne przemyślenia na ten temat ale ciekawa jestem Waszych?
:-)
Jarosław Majchrzak

Jarosław Majchrzak Marketing Director,
Altax Sp. z o.o.

Temat: Rozszerzanie marki

Joanna M.:
Mnie natomiast ciekawi najbardziej kiedy rozszerzanie marki jest niewskazane? Mam pewne przemyślenia na
ten temat ale ciekawa jestem Waszych?
:-)

Przede wszystkim niewskazane jest rozszerzanie marek słabych, jako recepta na ich słabość. (udziały lecą na łeb na szyję - wprowadźmy coś co zahamuje spadek - coraz wieksza ilośc SKU - coraz trudniej o dystrybucję - reklama idzie w nowość - "core of the brand" ulega zapomnieniu)
Zdarza się, że firma ma ciekawy pomysł na nowy produkt lub usługę, ale zamiast stworzyć nową markę (bo to kosztuje) idzie ślepo w rozszerzanie istniejącej, bo przecież marka z gumy i wszystko przyjmie
A żeby dać przykład nieco humorystyczny do czego są zdolni marketingowcy: marka papierosów Mocne występująca w wersji full flavour (logiczne) wprowadziła kiedyś wersję light (czy nadal logiczne?)...

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Adidasy marki Nike?!

[edit]
Camel light...Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 19.02.09 o godzinie 00:57
Jarosław Majchrzak

Jarosław Majchrzak Marketing Director,
Altax Sp. z o.o.

Temat: Rozszerzanie marki

Camel light ujdzie w tłoku ;-) przecież full czy light to nie to co stanowi o charakterze tej marki - choć zabawa kolorami była dla JTI wyzwaniem...

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Jarosław Majchrzak:
Camel light ujdzie w tłoku ;-) przecież full czy light to nie to co stanowi o charakterze tej marki - choć zabawa kolorami była dla JTI wyzwaniem...
Nie tylko z kolorami. A pozycjonowanie marki-matki?!
Camele były zrzucane dla powstańców z samolotów, te żółte!
Jarosław Majchrzak

Jarosław Majchrzak Marketing Director,
Altax Sp. z o.o.

Temat: Rozszerzanie marki

Masz na myśli tych najmłodszych powstańców i Joe Camela?
A swoją drogą ciała ustawodawcze i nadzorujące zupełnie nie mają poczucia humoru...

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Jarosław Majchrzak:
Masz na myśli tych najmłodszych powstańców i Joe Camela?
A swoją drogą ciała ustawodawcze i nadzorujące zupełnie nie mają poczucia humoru...
Mam na myśli tych powstańców z 44-go! Ja nim nie jestem ;)
Ciała zawsze takie były. Pamiętam podchody z ciałami dla alkoholu...
Jarosław Majchrzak

Jarosław Majchrzak Marketing Director,
Altax Sp. z o.o.

Temat: Rozszerzanie marki

Nooo... ciała alkoholowe to prawie jak komunistyczna cenzura, ale łódkę (ang. wódkę) Bols przegapiły, tak jak i WTK (ang. ;-) wuteka (wódka) ) Soplica. A ja miałem już gotowy zespół Olmeca (zresztą do dzisiaj mam płytę demo tego zespołu)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Jarosław Majchrzak:
Nooo... ciała alkoholowe to prawie jak komunistyczna cenzura, ale łódkę (ang. wódkę) Bols przegapiły, tak jak i WTK (ang. ;-) wuteka (wódka) ) Soplica. A ja miałem już gotowy zespół Olmeca (zresztą do dzisiaj mam płytę demo tego zespołu)
Była masa świetnych pomysłów ale to jest OOT.

Poza tematem. To była naprawdę twórcza współpraca klienta z agenturą;)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Jarosław Majchrzak:
Nooo... ciała alkoholowe to prawie jak komunistyczna cenzura, ale łódkę (ang. wódkę) Bols przegapiły, tak jak i WTK (ang. ;-) wuteka (wódka) ) Soplica. A ja miałem już gotowy zespół Olmeca (zresztą do dzisiaj mam płytę demo tego zespołu)
Nie wuteka tylko Wielkopolska Turystyka Konna...
Wiem;)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Ja się kiedyś spotkałem z opinią, że uporczywe rozciąganie marki to marketing uprawiany przez księgowych;)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

[...]Waldemar Rafalski edytował(a) ten post dnia 18.05.11 o godzinie 21:33

Temat: Rozszerzanie marki

Maciej Tesławski:
Jarosław Majchrzak:
Nooo... ciała alkoholowe to prawie jak komunistyczna cenzura, ale łódkę (ang. wódkę) Bols przegapiły, tak jak i WTK (ang. ;-) wuteka (wódka) ) Soplica. A ja miałem już gotowy zespół Olmeca (zresztą do dzisiaj mam płytę demo tego zespołu)
Nie wuteka tylko Wielkopolska Turystyka Konna...
Wiem;)
hmm zawsze myślałam że Warszawska :) jakkolwiek absurdalnie by to nie brzmiało ;)

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

Jaka jest Państwa opinia na temat firmy Kamis? Wykonali kilka odważnych ruchów (chipsy, sosy). Czy im się to opłaci?

konto usunięte

Temat: Rozszerzanie marki

A może chodzi w tym wszystkim o kategorię?
Jeśli marka wychodzi poza pierwotną kategorię to ginie.

Choć Virgin by temu przeczył ;)

Następna dyskusja:

Wartość marki




Wyślij zaproszenie do