konto usunięte
Temat: Reklama kreuje, czy eksploatuje świat
Padła propozycja, więc jest.To rzeczywiście ciekawy temat, który przewijał się już w kilku wątkach.
Pytanie bardziej szczegółowe, czy kreujemy potrzeby konsumentów, czy je odkrywamy?
konto usunięte
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
Rafał
M.
“What you call love
was invented by guys
like me ... to...
Jarosław K. senior copywriter
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
Marek Mareksy
Szewczyk
creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...
Jarosław K. senior copywriter
Joanna Karolina M. Growth Marketing
Jarosław K. senior copywriter
Joanna M.:
No bo czym innym jak nie odkryciem jest odnajdywanie najlepszych insightów?;-) To odkrycie pewnej "zależności", której dotąd nikt świadomie nie nazwał.
I to właśnie wg. mnie robi dobra (!) reklama:
Odnajduje coś nieuświadomionego, czego nikt jeszcze nie odkrył/nie nazwał/nie zauważył.
Joanna Karolina M. Growth Marketing
Jarosław Koć:
Zgoda. Tylko "odkryć" można coś, co juz jest. W naszym przypadku - już jest w świadomości społecznej odpowiednio dużej grupy.
Natomiast nikt nie mówi o "stwarzaniu" insightów, prawda?
Jarosław K. senior copywriter
Joanna Karolina M. Growth Marketing
Tomasz
Kita
Agencja interaktywna
& reklamowa -
Studio72
Marek Mareksy
Szewczyk
creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...
Jarosław Koć:Chętnie, ale co mam Ci podać przykład?
Mareksy - podaj przykład, bom zbyt prosty, by tak abstrakcyjną mysl zrozumieć :))))))))))))
Jarosław K. senior copywriter
marek mareksy szewczyk:
Jarosław Koć:Chętnie, ale co mam Ci podać przykład?
Mareksy - podaj przykład, bom zbyt prosty, by tak abstrakcyjną mysl zrozumieć :))))))))))))
Marek Mareksy
Szewczyk
creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...
Jarosław Koć:Reklamy raczej nie kreują otoczenia, modyfikują je natomiast, tworząc nowe interakcje i zachowania w tym otoczeniu. Na co więc potrzebujesz przykładu?
marek mareksy szewczyk:
Jarosław Koć:Chętnie, ale co mam Ci podać przykład?
Mareksy - podaj przykład, bom zbyt prosty, by tak abstrakcyjną mysl zrozumieć :))))))))))))
Na te bardziej skomplikowane relacje międzypodmiotowe itp. czyli jak reklamy kreują otoczenie.
Jarosław K. senior copywriter
konto usunięte
Radek J. c
Marek Mareksy
Szewczyk
creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...
Jarosław Koć:Proszę bardzo, znajdowanie nowych form nośników reklamowych przez agencje zmienia przyzwyczajenia reklamodawców... bez wielu z tych form można by się obejść i kampanie byłyby jak kiedyś skuteczne (lub nie, na pewno jednak nie z powodu braku form w portfelu), ale za nośnikami idą szkolenia dla reklamodawców i perswazja ze strony ich właściciela, że te nośniki są niezbędne, najnowsze, więc najlepsze (sic!)... reklama to też przemysł, zainteresowany zyskami, a więc wpływem na decyzje konsumentów (czyli reklamodawców). To napisałem wyżej, nie było tam żadnej abstrakcji.
Może na taką modyfikację? Żeby nie rozmawiać tylko abstrakcyjnie...
Następna dyskusja: