konto usunięte

Temat: Program lojalnościowy jako element strategii

Czy uważacie, że program lojalnościowy, albo marketing relacji jest elementem strategii marki i komunikacji, czy może techniką promocji sprzedaży?
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Program lojalnościowy jako element strategii

Techniką promocji sprzedaży na pewno.

Ale elementem strategii również, według mnie. Zwłaszcza jeśli, program ten nie działa na zasadzie szybkiego konkursu ("100 nawigacji GPS do wygrania do końca lipca"), ale pozwala stałym i wiernym klientom robić coś dobrego i w ten sposób wiąże markę z wartościami przez duże "W". Dlatego np. podobało mi się przekazywanie punktów w BP na akcję Pajacyk.

Jak wiadomo mistrzostwem świata jest tu program Harley Davidson Owners Group - HOG. Idealne połączenie wartości (wspólnota, swoboda, Ameryka) i długofalowej relacji z marką.

http://www.harley-davidson.com/wcm/Content/Pages/HOG/H...Łukasz Kluj edytował(a) ten post dnia 27.11.08 o godzinie 12:29

konto usunięte

Temat: Program lojalnościowy jako element strategii

Łukasz Kluj:
Techniką promocji sprzedaży na pewno.
Jak wiadomo mistrzostwem świata jest tu program Harley Davidson Owners Group - HOG. Idealne połączenie wartości (wspólnota, swoboda, Ameryka) i długofalowej relacji z marką.

http://www.harley-davidson.com/wcm/Content/Pages/HOG/H...
Ale u Harleya nie dostaje się punktów za zakup motocykla...
Promocja jest "sprzedaży" a program jest "lojalnościowy". Czy wielkość sprzedaży jest miarą lojalności?
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Program lojalnościowy jako element strategii

Ale to, że firma ma wręcz legendarny program lojalnościowy może motywować do zakupu. Kupując Harleya możemy stać się częścią "wielkiej rodziny" - HOG. Gdybym był sprzedawcą uważałbym to za kolejne narzędzie bo np. Honda tego nie daje swoim przyszłym klientom.

konto usunięte

Temat: Program lojalnościowy jako element strategii

Łukasz Kluj:
Ale to, że firma ma wręcz legendarny program lojalnościowy może motywować do zakupu. Kupując Harleya możemy stać się częścią "wielkiej rodziny" - HOG. Gdybym był sprzedawcą uważałbym to za kolejne narzędzie bo np. Honda tego nie daje swoim przyszłym klientom.
A oczywiście, tylko taki zakup jest wynikiem lojalności a nie odwrotnie, więc to nie promocja sprzedaży?
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Program lojalnościowy jako element strategii

Nie upieram się :)

konto usunięte

Temat: Program lojalnościowy jako element strategii

moim zdaniem programy lojalnościowe stanowią ważny element strategii szczególnie jesli weźmiemy pod uwage procesy integracyjne widoczne we wszystkich branżach na świecie.
niedługo walka o klienta nie bedzie toczyła sie na rynku pierwotnym tylko wtórnym. oznacza to ze działania sprzedażowe kierowane beda głownie do niszowych grup docelowych dających efekt skali (słuchacze Radia Maryja, wędkarze) ale przede wszystkim firmy skupiac sie beda aby ograniczyc fluktuacje klientów.
ogólnie moim zdaniem marketing nieuchronnie zmierza do tzw inteligentnej obsługi klienta polegajacej nie tylko na proceduralnym załatwianiu mechanizmów związanych z wypełnianiem zobowiązań zawartych w umowach kupna i sprzedaży oraz przestrzeganiu prawa cywilnego i gospodarczego ale także na budowaniu ścisłej więzi miedzy klientem a firmą. co raz wieksze znaczenie zdobedzie emocjonalna wieź łączaca konsumenta z firma.
postrzeganie klienta na rynku wzgledem dostawców produktów i usług ewoluje wraz z rozwojem jego świadomosci dot. wyboru dostawcy produktu i usługi. cena ma nadal duze znaczenie ale co raz bardziej wzrasta pozycja jakości, stabilności, orientacji pro klient. tego wychodzenia do klienta. stad co raz bardziej poszerzajace sie palety usług czy/i produktów bedących komplementarnych wzajemnie aby dac klientowi mozliwie najbardziej kompletny produkt przez co związac go z firmą.
dlatego moim zdaniem takie firmy jak TP S.A. czy Poczta Polska cały czas beda postrzegane jako majace z nami, konsumentami, związek wyłacznie poprzez blankiety opłat i reklamy w telewizji.
programy lojalnosciowe to istotny element budowania długotrwałych relacji z klientem w oparciu o wizerunek pewnego i sprawdzonego partnera - to moja opinia.Rafał M. edytował(a) ten post dnia 27.11.08 o godzinie 13:56

konto usunięte

Temat: Program lojalnościowy jako element strategii

Z tego by wynikało, że o programie lojalnościowym, czy o marketingu relacji trzeba myśleć na etapie strategii marki (Harley) a nie jako o dopiętych działaniach promocyjnych (BP)?

konto usunięte

Temat: Program lojalnościowy jako element strategii

Maciej Tesławski:
Z tego by wynikało, że o programie lojalnościowym, czy o marketingu relacji trzeba myśleć na etapie strategii marki (Harley) a nie jako o dopiętych działaniach promocyjnych (BP)?
moim zdaniem nalezy rozróznic rodzaje programów lojalnościowych.
programy punktowe (1 kategoria) stosowane przez np. sieci sprzedaży paliw czy w Vistuli maja zadanie jedynie wspierajace sprzedaż (wiecej wydajesz tankując czy kupujac dostaniesz za to ekwiwalent w postaci prezentu).
inaczej ma sie sprawa w programach np. nagradzajacych klientów za staż bycia odbiorca usług/uzytkownikiem produktów danej firmy czy też premiujące klientów płacacych w terminie zobowiązania na rzecz firmy (2 kategoria). tu nie ma podtekstów dot. "coś za coś". pojawia sie za to inne hasła: "dziekujemy ze po prostu z niami jesteś" czy "dbasz o nas my - zadbamy o ciebie"
ja osobiscie jestem zwolennikiem łączenia w/w rodzai programów ponieważ nie wykluczają sie one a wręcz uzupełniają.
rozdziwliłbym jedynie:
1 kategoria - są elementem strategi sprzedażowej i moga mieć charakter interwencyjny w celu zdynamizowania sprzedaży
2 kategoria - sa elementem strategi długofalowych budowania realcji z klientem i jego zaufania do marki. rozwijanie tego typu programów jest procesem długotrwałym i powinno mieć konsekwencje w startegiach marketingowych długookresowych podobnie jak kształtowanie i ewolucja wizerunku.
poza nawias zas wyrzuciłbym wszelkie "programy lojalnościowe" stosowane przez firmy farmaceutyczne. powodu chyba nie musze tłumaczyc;)Rafał M. edytował(a) ten post dnia 27.11.08 o godzinie 14:30

konto usunięte

Temat: Program lojalnościowy jako element strategii

Rafał M.:

moim zdaniem nalezy rozróznic rodzaje programów lojalnościowych.
programy punktowe stosowane przez np. sieci sprzedaży paliw czy w Vistuli maja zadanie jedynie wspierajace sprzedaż (wiecej wydajesz tankując czy kupujac dostaniesz za to ekwiwalent w postaci prezentu).
To są (dla mnie) promocje sprzedaży, a nawet gorzej ;) Nagroda za zakup to jest promocja. Tyle, że promocja powinna być krótkoterminowa...
inaczej ma sie sprawa w programach np. nagradzajacych klientów za staż bycia odbiorca usług/uzytkownikiem produktów danej firmy czy też premiujące klientów płacacych w terminie zobowiązania na rzecz firmy. tu nie ma podtekstów dot. "coś za coś". pojawia sie za to inne hasła: "dziekujemy ze po prostu z niami jesteś" czy "dbasz o nas my - zadbamy o ciebie"
A to właśnie jest program lojalnościowy o jakim myślałem zakładając ten wątek.
poza nawias zas wyrzuciłbym wszelkie "programy lojalnościowe" stosowane przez firmy farmaceutyczne. powodu chyba nie musze tłumaczyc;)



Wyślij zaproszenie do