Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

Po pierwsze prosze o oddawanie głosów na mnie w konkursie na najdłuższy nagłówek na GLu ;)

A po drugie to chciałbym zapytać jak Wam się widzi takowe pozycjonowanie? Krążą mi myśli wokół czegoś takiego (bardzo roboczo):

Jednoosobowa firma oferująca usługi marketingowe małym i mikroprzedsiębiorstwom.
Insight konsumecki: bo w tym marketingu to tylko paznokcie malują.
Claim: płacisz za efekt, nie za malowanie paznokci.

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

prócz malowania paznokci jeszcze sprawdzam czasem jak mi konto rośnie :)

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

Widzę dwa problemy:

Efekt - jak go określić i wycenić nie zabijając klienta;) ( i żeby jeszcze go fajnie przedstawić np na GL lub w mailingu)

Stosunek do marketingu - Klient uważa, że marketing to malowanie paznokci. Przekonasz go, że niekoniecznie. Kupuje twoje usługi, a Ty mu każesz np. zmienić ceny, cechy produktu, procedury, lokalizację, wystrój, asortyment itp. Co zrobi?Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 06.08.09 o godzinie 13:48
Zofia B.

Zofia B. strategia i
marketing, marketing
i strategia

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

Po pierwsze, ja mam zupełnie inny insight. Chyba, że masz na myśli jakąś szczególną grupę małych przedsiębiorców.

Po drugie, naprawdę chcesz ryzykować obietnicę efektów? W przypadku małych firm, gdzie marketing leży i kwiczy o wymierne efekty wprawdzie prosto, ale o to żeby taki przedsiębiorca wdrożył Twoje propozycje... oooo to już zupełnie inna bajka.
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

Grzegorz, ja tam tylko mam watpliwoci czy to jest faktycznie insight , to co podałes:)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

Ha, no więc:

Celowo piszę o roboczości sprawy - czy to insight? Niezupełnie, natomiast na pewno jest to celna metafora podejścia do marketingu w wielu drobnych przedsiębiorstwach. Tych, gdzie marketingiem zajmują się rozmaite "panie Krysie z recepcji". Nie z konieczności ino dlatego, że "na marketingu każdy się zna".

Efekt - całkowitą rację macie, źle dobrałem słowa - chodziło mi o namacalny, fizyczny efekt działalności marketingowca, nie zaś o efekt biznesowy. Claim więc powinien więc mieć sens jakiś takiś: płać za materiały, nie za etat. Materiały czyli dokumenty, projekty, realizacje itd. itp.

W całym ćwiczeniu jednak nie chodzi mi o ten konkretny przykład a o samo oparcie się o negatywny stereotyp w pozycjonowaniu - jak Wam się to widzi?Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 20.08.09 o godzinie 15:15

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

Grzegorz Wszelaczyński:
Ha, no więc:

Celowo piszę o roboczości sprawy - czy to insight? Niezupełnie, natomiast na pewno jest to celna metafora podejścia do marketingu w wielu drobnych przedsiębiorstwach. Tych, gdzie marketingiem zajmują się rozmaite "panie Krysie z recepcji". Nie z konieczności ino dlatego, że "na marketingu każdy się zna".

Efekt - całkowitą rację macie, źle dobrałem słowa - chodziło mi o namacalny, fizyczny efekt działalności marketingowca, nie zaś o efekt biznesowy. Claim więc powinien więc mieć sens jakiś takiś: płać za materiały, nie za etat. Materiały czyli dokumenty, projekty, realizacje itd. itp.

W całym ćwiczeniu jednak nie chodzi mi o ten konkretny przykład a o samo oparcie się o negatywny stereotyp w pozycjonowaniu - jak Wam się to widzi?Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 20.08.09 o godzinie 15:15
Stosunek polskiego biznesu do marketingu (negatywny) opisywałem już ze 100 razy.
Ja bym nie wykorzystywał tego, bo zawsze uderzy to we mnie. Nie wyobrażam sobie pozycjonowania, które opiera się na negacji potrzeby tego, co pozycjonuję.
Zadanie jest inne, trzeba "pracą u podstaw" zmienić ten stosunek i wtedy pozycjonowanie będzie łatwiejsze.
Zofia B.

Zofia B. strategia i
marketing, marketing
i strategia

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

Grzegorz Wszelaczyński:
Niezupełnie,
natomiast na pewno jest to celna metafora podejścia do marketingu w wielu drobnych przedsiębiorstwach. Tych, gdzie marketingiem zajmują się rozmaite "panie Krysie z recepcji". Nie z konieczności ino dlatego, że "na marketingu każdy się zna".

Pierwsze słyszę. Zacznijmy od tego, że w tych przedsiębiorstwach w ogóle nie wiedzą co to marketing.
Zgadzam się tu w 100% z Maciejem. Tu jest potrzebna praca u podstaw i usilne tłumaczenie o co tu chodzi i po co to wszystko. Nie bazowanie na stereotypach, które nota bene troszkę inaczej się przedstawiają...
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

Zofia Bednarczyk:
Pierwsze słyszę. Zacznijmy od tego, że w tych przedsiębiorstwach w ogóle nie wiedzą co to marketing.
Zgadzam się tu w 100% z Maciejem. Tu jest potrzebna praca u podstaw i usilne tłumaczenie o co tu chodzi i po co to wszystko. Nie bazowanie na stereotypach, które nota bene troszkę inaczej się przedstawiają...

Poczkaj, poczkaj, to czy mój insight jest trafny to jedno - podejmuję się go bronić, ale nie o to usiłuję zapytać. Pytam natomiast ogólnie - o pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp, ilustrując to przykłądem z moich przemyśleń. Z Twojej wypowiedzi nie wynika, czy zgadzasz się z Maciejem w kwestii błędności takiego kierunku w ogóle czy też w odniesieniu do mojego przykładu.
Nie wyobrażam sobie pozycjonowania, które opiera się na negacji potrzeby tego, co pozycjonuję.

Nie tyle negacji potrzeby co obśmiania akademizmów - z marketingiem jest trochę tak, że Kotler se wziął i nazwał wycinek rzeczywistości marketingiem. Co samą rzeczywistość obeszło tyle co zeszłoroczny śnieg.

Skoro więc grupa docelowa żywi negatywne odczucia do etykiety jaka przylgnelą do oferty to czy nie jest warte pomyślunku zdystansowanie się w komunikacji własnej od etykiety, przy jednoczesnym zachowaniu oferty?
Zofia B.

Zofia B. strategia i
marketing, marketing
i strategia

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

Wypowiadam się odnośnie tego przykładu. Staram się unikać określeń "nigdy" oraz "zawsze", wszystko zależy od konkretnego przypadku.

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie w oparciu o negatywny stereotyp dotyczący...

Można podejść do sprawy przewrotnie, jak Skoda w UK.

Myślę ze problem wizerunkowy był nie mniej poważny. :)

http://www.youtube.com/watch?v=sWxnv6Oi-_k&feature=rel...

http://www.youtube.com/watch?v=ZWTJ_TPraLQAgnieszka Górnicka edytował(a) ten post dnia 26.08.09 o godzinie 11:30

Następna dyskusja:

Pozycjonowanie




Wyślij zaproszenie do