konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Moi drodzy, takie proste/trudne pytanie. Robiliście coś takiego? Czy może głównie dostawaliście już opracowane. Jak do tego podchodzicie, bo ktoś z moich znajomych ładnie nazwał ten proces "waleniem głową w ścianę" ... przez kilka tygodni.
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Pozycjonowanie

Maciej Tesławski:
Moi drodzy, takie proste/trudne pytanie. Robiliście coś takiego? Czy może głównie dostawaliście już opracowane. Jak do tego podchodzicie, bo ktoś z moich znajomych ładnie nazwał ten proces "waleniem głową w ścianę" ... przez kilka tygodni.

jak znajdziesz wyróżnik, to już po 'waleniu' ... głową
a jak nie znajdziesz, to ...

Temat: Pozycjonowanie

zawsze się w końcu znajduje. sęk w tym, że znajduje się za dużo.

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Kiedyś słyszałem, że strategia to sztuka rezygnacji.
Ale wyróżnik nie zawsze jest komunikowany, bo czasami marka go nie ma. Co wtedy?
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Pozycjonowanie

Maciej Tesławski:
Kiedyś słyszałem, że strategia to sztuka rezygnacji.
Ale wyróżnik nie zawsze jest komunikowany, bo czasami marka go nie ma. Co wtedy?

Rzeczywistość nie znosi próżni, więc wtedy rynek sam sobie dopowiada co trzeba. Na przykład: "Ta firma z tym różowym logo", "Ta firma od tych podkładek pod myszy", "To studio produkcyjne z Tczewa", "Ten facet w okularach".

Na tym właśnie polega dowcip i tego wiele firm nie rozumie - że to, że one będą "milczały" nie znaczy, że ich marka sama nie będzie się budować i pozycjonować "naturalnie".

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

No tak, bo jak mawia Lindstrom, marka jest w głowie konsumenta, nie w biurku marketera.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Pozycjonowanie

Trochę przewrotnie powiem, że właśnie usiłuję spozycjonować samego siebie.

Szukam własnie nowego zajęcia i - z uwagi na dosyć nietypowy przebieg kariery - muszę sobie znaleźć odpowiednią komunikację. Szczęśliwie nietypowy przebieg kariery pasuje do charakteru i skazuje mnie na nietypowe (czytaj: ciekawe) oferty - tu jestem spójny. Gorzej niestety wypadam na rozmowach o stanowiskach standardowych. Ten zestaw mocno ogranicza mi pole manewru.

Ale. Jako że chodze na te interwiuwy już jakiś czas to staram się zbierać maksymalnie dużo informacji zwrotnych od rozmówców co pozwala mi z kolei wprowadzać drobne poprawki w CV, odpowiednio przygotowywac się do rozmów ale też trafniej selekcjonować oferty, na które odpowiadam. Sukces tego procesu mam nadzieję odtrąbić niebawem ;)

A zawodowo... usiłowałem coś takiego robić, podobnie partyzanckimi metodami (brak budżetu). Niestety nie spotykało się to ze zrozumieniem organizacji, dla której pracowałem i wdrażane było wybiórczo - stąd nie sposób stwierdzić czy to był sukces czy porażka.

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Grzegorz Wszelaczyński:

A zawodowo... usiłowałem coś takiego robić, podobnie partyzanckimi metodami (brak budżetu). Niestety nie spotykało się to ze zrozumieniem organizacji, dla której pracowałem i wdrażane było wybiórczo - stąd nie sposób stwierdzić czy to był sukces czy porażka.
Może warto wrócić do tematu pozycjonowania?
Z "obszerności" tego tematu wynika, że marketerzy raczej dostają gotowe pozycjonowanie, lub go nie robią:(
Pojawiają się nowe marki, czy ktoś usiadł i zastanowił się jaka ta marka ma być? Dla kogo? Jaka ma być osobowość marki?
Kiedyś myślałem, że pozycjonowanie jest obowiązkowym elementem strategii...

Czy mi się wydaje, czy tego się nie robi?
Zofia B.

Zofia B. strategia i
marketing, marketing
i strategia

Temat: Pozycjonowanie

Robi się. Zleceniodawca pochwali, powie, że rozumie, że świetnie... a potem dalej i tak robi swoje w sprzeczności z całą - wydawałoby się - już przyjętą strategią.
Robert Gralak

Robert Gralak Brand Manager

Temat: Pozycjonowanie

Grzegorz Wszelaczyński:
A zawodowo... usiłowałem coś takiego robić, podobnie partyzanckimi metodami (brak budżetu). Niestety nie spotykało się to ze zrozumieniem organizacji, dla której pracowałem i wdrażane było wybiórczo - stąd nie sposób stwierdzić czy to był sukces czy porażka.

U mnie wyglądało to podobnie. Wszystko przygotowane, wstępnie zaakceptowane i teoretycznie zrozumiane, potem problem z budżetem i...chęcią realizacji.

Spotkałem się też z sytuacją nieświadomego projektowania i pozycjonowania marki b2b. Wymyślono, policzono TKW, znak zastrzeżono i tyle. Czasem się udaje, wtedy się nie udało:)
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Pozycjonowanie

no ok, ale ja mam jedno podstawoe pytanie. Pozycjonowanie to jeden z element pisania strategii, tak czy nie? By do tego dojśc na samym początku (powinno)robić sie przeciez analizy zewnetrzne, wewnetrzne itp, itd. na ich podstawie uzyskuje się info gdzie firma (marka) jest a gdzie powinna być, także uwzględniającą ekonmiczne aspekty tego na co firma moze sobie w danym momencie pozwolić, jak się wyróżnić na tle konkurencji w danych, konkretnych warunkach. Czy to nie jest czasem tak, że właśnie o tym elemencie zapominamy? Ze robi się pozycjonowanie w oderwaniu od tych analiz, a potem sie dziwimy że się nie udało?Wioletta B. edytował(a) ten post dnia 29.07.09 o godzinie 15:56
Zofia B.

Zofia B. strategia i
marketing, marketing
i strategia

Temat: Pozycjonowanie

To, że pozycjonowania nie bierzemy z sufitu, to się chyba rozumie samo przez się.

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Wioletta B.:
no ok, ale ja mam jedno podstawoe pytanie. Pozycjonowanie to jeden z element pisania strategii, tak czy nie? By do tego dojśc na samym początku (powinno)robić sie przeciez analizy zewnetrzne, wewnetrzne itp, itd. na ich podstawie uzyskuje się info gdzie firma (marka) jest a gdzie powinna być, także uwzględniającą ekonmiczne aspekty tego na co firma moze sobie w danym momencie pozwolić, jak się wyróżnić na tle konkurencji w danych, konkretnych warunkach. Czy to nie jest czasem tak, że właśnie o tym elemencie zapominamy? Ze robi się pozycjonowanie w oderwaniu od tych analiz, a potem sie dziwimy że się nie udało?
Hmmm, to może ja kij w mrowisko, po raz kolejny;)

Jak często jest tak, że tych analiz o których pisze Wiola się nie robi, tylko rządzi myślenie produktowe i sprzedażowe?
Jak często klienci uważają że mają najprodukt (O marko boska http://teslawski.wordpress.com/2009/04/01/o-marko-boska/) i tylko trzeba zapewnić dystrybucję, ustalić cenę i zareklamować to coś? 4P?
A jeśli już się robi pseudopozycjonowanie, na "profesjonalnym" poziomie, to bierzemy pod uwagę tylko pozycjonowanie konkurencji.
Staramy się zająć miejsce jeszcze nie zajęte, ale nie w głowie konsumenta, tylko na "rynku".Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 29.07.09 o godzinie 19:25
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Pozycjonowanie

Zofia Bednarczyk:
To, że pozycjonowania nie bierzemy z sufitu, to się chyba rozumie samo przez się.

no właśnie nie wiem, bo ja spotkałam się z takimi specami, którzy zabierali się za to od końca :)

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Wioletta B.:
Zofia Bednarczyk:
To, że pozycjonowania nie bierzemy z sufitu, to się chyba rozumie samo przez się.

no właśnie nie wiem, bo ja spotkałam się z takimi specami, którzy zabierali się za to od końca :)

Zwlaszcza jesli marka juz jakis czas istnieje ale powiedzmy ktos zasugerowal zeby cos (sic!) zmienic moze (sic!) bedzie lepiej.

No wiec najpierw sie mowi zapomnijcie o tym co jest, myslcie ałt of boks i wlasnie wtedy nastepuje te kilka tygodni, spotkania, warsztaty, setki flipchartowych karteczek i wykresikow w excelu :) Na badania nie ma pieniedzy wiec kombinujcie sami albo jak sa to zalozenia sa spartolone od poczatku (probowaliscie testowac kiedys rzeczywista segmentacje w oderwaniu od tej rynkowej ;).

A final jest taki, ze w sumie to nie ma co za duzo zmieniac zwlaszcza ze i tak nie bedzie budzetu na egzekucje :)Przemek G. edytował(a) ten post dnia 30.07.09 o godzinie 17:00

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Przemek G.:

Zwlaszcza jesli marka juz jakis czas istnieje ale powiedzmy ktos zasugerowal zeby cos (sic!) zmienic moze (sic!) bedzie lepiej.
Niestety takie sugestie pojawiają się zazwyczaj raz do roku. Przy bilansie finansowym;)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Pozycjonowanie

Ehhh... co tu dużo gadać - ja własnie usiłuję wydusić z grupy potencjalnych klientów deklarację potrzeb do projektu, który ma im potrzeby zaspokajać. Ale okazuje się, że projekt hula ino grupa się zebrała na hura i mają różne oczekiwania.

Inny potencjalny klient chce sprawdzić co umiem i prosi o napisanie briefu kreatywnego. Po drodze okazuje się, że brief nie oznacza briefu tak jak ja to rozumiem tylko koncepcję kreacji. Siedze więc pół nocy i piszę pięc kreacji. Nad ranem otrzymuję odpowiedź, że nie o takie kreacje chodziło. A o jakie chodziło skoro nie dostałem briefu? Nic to, na poniedziałek kolejna koncepcja... .

A wy mi tu o pozycjonowaniu. Prozac'u tu trzeba, nie pozycjonowania.

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Grzegorz Wszelaczyński:
A wy mi tu o pozycjonowaniu. Prozac'u tu trzeba, nie pozycjonowania.
Jedno i drugie na "P"... coś w tym jest:)

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Zdarza się, że z badań wynika jak wół, że jest ciekawa opcja spozycjonowania mało wyrazistej marki, bo np. w kategorii jeszcze nikt nie "zajął" jakiegoś ważnego benefitu.

Im bardziej "oczywiste" rozwiązanie, tym większe ryzyko, że klient takiego go nie zastosuje - na zasadzie "gdyby to było takie proste, to już ktoś by to wymyślił".

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Krzysztof Trynkiewicz:
Możesz za darmo wypozycjonowac strone, skutecznie, samemu i bez wiedzy specjalistycznej. Przepis znajdziesz tutaj:
Tyle, że my tu o innym pozycjonowaniu mówimy.

Następna dyskusja:

Pozycjonowanie Alior Bank




Wyślij zaproszenie do