konto usunięte
Temat: Po co robi się badania marketingowe?
No właśnie, po co?W naiwności swojej myślałam kiedyś, że po to, by się czegoś dowiedzieć, ale to nie takie proste. Jest w świecie pogląd że badania zmniejszają ryzyko podejmowania decyzji (?). W dyskusji o Tropicanie pojawił się wątek "badania a wizja i intuicja". Jeśli się ma wizję, to badania są niepotrzebne? Czy zatem przesuwamy budżet na zakup LSD?
Współczynnik KDB też odgrywa niewątpliwie swoją rolę. :)
Być może robi się badania też dlatego, że Research Manager musi się wykazać?
Więc może podejdźmy do zagadnienia tak: Wyobraźmy sobie świat BEZ badań marketingowych. Co by się zmieniło w działaniu firm? Czy marketing może istnieć bez badań?
W jakich sytuacjach badania są niezbędne? A kiedy są niepotrzebnym balastem?
Czy w Polsce ktoś liczy ROI dla badań marketingowych? A może badania nie są po to, żeby było w ogóle jakieś ROI?