Marek Stefanik

Marek Stefanik specjalista,
Panorama Internetu

Temat: Odzyskanie klientów

Taki problem:
W sektorze usług internetowych, reklamowych B2B jest b. duża baza klientów, którzy usługi zamawiali do 10 lat wstecz. Zostali "zapomniani" przez różne błędy w komunikacji.
Wartość pojedynczych usług relatywnie bardzo niska, co zawęża pole działań kontaktowych do działań masowych.

Rynek został strasznie zepsuty przez "firmy krzaki" . Dodatkowo u klientów, po czasie, nie ma już osoby zamawiającej/ nikt nie pamięta zamówienia.
W związku z tym, standardowy kontakt wywołuje automatyczną reakcję "to kolejna próba naciągactwa".

Klienci z zasady z bardzo niską świadomością relacji pomiędzy uzyskiwaną korzyścią a usługą.

Działania mailingowe edukacyjne wywołują reakcję "ale o co wam właściwie chodzi?"

Szukam pomysłu/strategii odzyskania tych klientów. Wszelkie sugestie mile widziane.

Temat: Odzyskanie klientów

Warto zacząć od początku i potraktować tych klientów podobnie tak jak nowych. Jeżeli zamawiali 10 lat wstecz to raczej trudno na tym budować opowieść, która ma zainteresować klienta.
Najpierw warto dokonać segmentacji bazy i podzielić "odzyskiwanych" według priorytetów:
- najważniejszy do odzyskania
- potencjalnie ważny
- mało istotny

To pokaże na kim się skupić w pierwszej kolejności. Jako drugi krok zalecałbym zachęcenie klientów do wejścia w interakcję z wartością dodaną. Może to być na przykład zamknięta konferencja z udziałem zewnętrznego eksperta, który swoją wiedzą i doświadczeniem przyciąga do siebie Twój target. Pod taki event można ustawić akcję telemarketingową oraz przeorać nią bazę wzdłuż i wszerz.

Po tej akcji powinno się okazać, który klient z bazy może być odzyskany. Żeby go odzyskać należy z nim przejść od początku cały proces marketingowo-sprzedażowy, począwszy od kwalifikacji kontaktu aż do oceny jego gotowości do ofertowania przez dział sprzedaży.

Odzyskiwanie starych klientów z bazy to proces wymagający strategicznego podejścia z uwagi na większe ryzyko niepowodzenia oraz dodatkowe trudności, które mogą pojawić się po drodze.

Jeżeli szuka Pan wsparcia zewnętrznego przy tym projekcie to służę pomocą i zapraszam na priv.
Magdalena N.

Magdalena N. Marketing&Sales
Manager

Temat: Odzyskanie klientów

Witam,
A czy produkt jest jakościowy?Daje konkretne korzyści klientowi?Zaspokaja potrzeby?
Jeśli tak to wysegmentowałabym najpierw bazę pod kątem firm, dla których może Pan zaoferować swoim produktem największą korzyść/korzyści.Wysyłka mailingów jeśli nieumiejętna i dotychczas nie przynosi efektów, to już raczej za dużo nie pomoże, a bardziej zaszkodzi.Zgadzam się z p. Grzegorzem, że najpierw warto dać takiemu klientowi coś bezpłatnie np. kwartalny abonament, lub zaprosić na darmowe warsztaty/konferencję z ciekawym programem dopasowanym do biznesowych zainteresowań potencjalnych klientów.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Odzyskanie klientów

Nie bardzo rozumiem sformułowania "zapomniani przez błędy w komunikacji". "Zapomniani" oznacza, że nie było dla nich oferty produktów/usług przez ostatnie 10 lat.

Sprawa jest więc bardzo trudna - i rzeczywiście, należałoby zacząć od początku. Może dałoby się opracować jakieś podejście bazujące na sentymentalizmie np. w komunikacji, ale to już zależy od konkretów. Segment B2B dodatkowo utrudnia sprawę, bo tu sentymenty schodzą na dalszy plan. Ale zawsze można podjąć wyzwanie. Przykładowo - ja bym chętnie nabył jakąś nowoczesną replikę kultowej Nokii sprzed 10 lat...

Następna dyskusja:

Wyszukiwanie klientów




Wyślij zaproszenie do