konto usunięte

Temat: Nowy trend "Generation G"

Trendwatching właśnie przysłał info o nowym trendzie Generation G:
http://www.trendwatching.com/trends/generationg/

Czy zgadzacie się, że nadszedł czas CSR-ów?
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Nowy trend "Generation G"

No to zależy od tego czy wystarczająco dużo strategów uzna ten trend za nośny ;)

Jeżeli mam z własnego pęcherza czytać to tak się stanie i w odpowiednio korzystnej dla korporacji i (raczej) mało efektywnej formie CSRy z nieskoordynowanego i niecelowego, dobrego snobizmu przejdą w strategicznie celowe "a must".
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Nowy trend "Generation G"

Super. Akurat mi się takie newsy przydadzą na moją stronę :)

Co do CSR i różnych przedsięwzięć "prospołecznych" z nim związanych, to ja dostrzegam małą świadomość wśród np. ngo czy innych podmiotów, które czasami realizują jakeiś projekty. Myślę o tym, że mało komu przyjdzie do głowy, że współpracując z biznesem można osiągnąc takie same (a może i lepsze) rezultaty, jak dostając fundusze z UE. Przynajmniej ja się spotykam z takim "europejskim" podejściem.
Jest spore pole do popisu, tylko mało kto ma tego świaodmość.

Ja np. sam czasami kiedy coś mi się w głowie urodzi kombinuję i szukam takiej firmy, która włączając się w projekt zyska najwięcej.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Nowy trend "Generation G"

Ale taki trend na zachodzie był widoczny od wielu lat, to żadna nowość.

Natomiast w Polsce ludzie sa jeszcze zbyt mało zamożni, żeby zastanawiać się nad takimi rzeczami. Dominowac będzie więc u nas wciąż postawa: "przede wszystkim dorobić się" , a rynek pozostanie w dużym stopniu rynkiem ceny (kupujemy najtaniej i oszczędzamy).

Dopiero po osiągnięciu pewnego stopnia zamożności ludzie zaczną zastanawiac się co i od kogo kupują, jakie sa skutki społeczne itp.

Popatrzcie na Biedronkę - mino wielkich afer z wykorzystywaniem pracowników sprzedaż im ...wzrosła! Dlaczego? Bo sprzedają tanio!
Krzysztof Lebdowicz

Krzysztof Lebdowicz Rise from the ranks

Temat: Nowy trend "Generation G"

Jarosław Koć:
Ale taki trend na zachodzie był widoczny od wielu lat, to żadna nowość.

Natomiast w Polsce ludzie sa jeszcze zbyt mało zamożni, żeby zastanawiać się nad takimi rzeczami. Dominowac będzie więc u nas wciąż postawa: "przede wszystkim dorobić się" , a rynek pozostanie w dużym stopniu rynkiem ceny (kupujemy najtaniej i oszczędzamy).

Dopiero po osiągnięciu pewnego stopnia zamożności ludzie zaczną zastanawiac się co i od kogo kupują, jakie sa skutki społeczne itp.

Popatrzcie na Biedronkę - mino wielkich afer z wykorzystywaniem pracowników sprzedaż im ...wzrosła! Dlaczego? Bo sprzedają tanio!

Zgadzam się w 100%. Nie mówiąc już o "wszechobecnym" kryzysie - czyli w dobie dzisiejszej wszystkimi drogami przedsiębiorcy starają się zabezpieczyć swoje pieniądze - nie patrząc na konsekwencje społeczne.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Nowy trend "Generation G"

Maciej Tesławski:
Czy ten trend nie został opisany w książce Korporacja J. Bakana, jako kolejna forma zarabiania dla akcjonariuszy?

konto usunięte

Temat: Nowy trend "Generation G"

marek mareksy szewczyk at creamteam:
Maciej Tesławski:
Czy ten trend nie został opisany w książce Korporacja J. Bakana, jako kolejna forma zarabiania dla akcjonariuszy?
Jeśli ktoś poza korporacją odnosi z tego korzyści to chyba jest to w porządku? Korporacje są po to, aby zarabiać pieniądze dla akcjonariuszy.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Nowy trend "Generation G"

Maciej Tesławski:
Korporacje są po to, aby zarabiać pieniądze dla akcjonariuszy.

Święta prawda! Ale zauważ, że tam, gdzie zbierze sie masa krytyczna uświadomionych konsumentów, mogą oni przemówic korporacjom do rozumu najlepszym narzędziem - odcięciem pieniędzy.

konto usunięte

Temat: Nowy trend "Generation G"

Jarosław Koć:
Maciej Tesławski:
Korporacje są po to, aby zarabiać pieniądze dla akcjonariuszy.

Święta prawda! Ale zauważ, że tam, gdzie zbierze sie masa krytyczna uświadomionych konsumentów, mogą oni przemówic korporacjom do rozumu najlepszym narzędziem - odcięciem pieniędzy.
Jeśli korporacja nic dla nich (społeczności) nie robi, to z pewnością :)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Nowy trend "Generation G"

Maciej Tesławski:
Korporacje są po to, aby zarabiać pieniądze dla akcjonariuszy.

Ale nie cytujmy sobie prawa o spółkach akcyjnych ;)

Jeśli wierzyć autorowi, a jest przekonujący, korporacje nie dają przykładowo leków potrzebnych potrzebującemu, a takie, na których, albo zbywa, albo np. mogą posłużyć badaniom produktów na bogate rynki. Czyli kompletne zaprzeczenie filantropii i bezinteresowności.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Nowy trend "Generation G"

A czy nie jest trochę tak, że CSR to nic innego jak przykrywanie kosztów społecznych wynikających z działania korporacji?

I owa odpowiedzialność to w sensie literalnym odpowiedzialność za swoje działania, a nie li tylko wrażliwość społeczna. Jak czytam np. Naomi Klein to mam wrażenie, że CSR zbiegł się z nasiloną krytyką korporacji i jest na nią odpowiedzią. I mam intuicję, że CSR w niektórych wypadkach może być po prostu kolejnym elementem PR, a nie narzędziem pozwalającym na wzbogacenie i poprawę otoczenia społecznego, środowiskowego czy kulturowego firmy.

Takie mam wrażenia i raczej stawiam takie pytanie niż rozstrzygam problem.

konto usunięte

Temat: Nowy trend "Generation G"

Myślę, że z CSR-em jest tak samo jak z reklamą. Jest dobry CSR i zły CSR, tyle że w tym przypadku, nie ma "poszkodowanych" jak bywa w reklamie.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Nowy trend "Generation G"

radosław zieliński:
Twój pogląd też jest zbieżny z przedstawionym w ww. książce.
I myślę, że nie ma dobrego i złego CSR.
Cel powoływania spółki stoi w sprzeczności z dobrym CSR o ile (chyba zawsze) naraża spółkę na stratę. Zły CSR jest pozytywny dla spółki, bo jak piszesz, stanowi "przykrywkę" i spłatę rachunku, na dodatek spłatę dobrowolnie deklarowaną, a więc zaniżoną, gdy rozpatrywać z punktu widzenia osiągania zysku.

Temat: Nowy trend "Generation G"

wszystko zależy od tego, jak dana firma CSR potraktuje ...

albo faktycznie - jako odpowiedzialność wobec społeczeństwa - i wdedy mamy głównie działania prospołeczne pod szyldem CSR

albo jako promocję, myloną w Polsce z PRem (a raczej vice-versa)

albo jako strategię biznesową, służącą maksymalizacji wartości zarówno dla akcjonariuszy, ale też dla innych grup interesariuszy (jak np. pracownicy - i tu mamy miejsce dla Generacji G). W tym przypadku mówimy już bardziej o zrównoważonym rozwoju biznesu.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Nowy trend "Generation G"

Maciej Tesławski:
Myślę, że z CSR-em jest tak samo jak z reklamą. Jest dobry CSR i zły CSR, tyle że w tym przypadku, nie ma "poszkodowanych" jak bywa w reklamie.
Primum non nocere, a i CSR nie będzie aż tak konieczny.

konto usunięte

Temat: Nowy trend "Generation G"

radosław zieliński:
Maciej Tesławski:
Myślę, że z CSR-em jest tak samo jak z reklamą. Jest dobry CSR i zły CSR, tyle że w tym przypadku, nie ma "poszkodowanych" jak bywa w reklamie.
Primum non nocere, a i CSR nie będzie aż tak konieczny.
Ale CSR non nocere jest chyba pozytywny, czy zgodnie z naszą cechą narodową (?) musimy zanegować wszystkie tego typu działania?
Poza tym to dotyczy nie tylko korporacji! Np. piekarz z Legnicy. Znacie historię? Toż to czysty CSR, tylko bez PR-u.

konto usunięte

Temat: Nowy trend "Generation G"

Jarosław Koć:
Ale taki trend na zachodzie był widoczny od wielu lat, to żadna nowość.

Natomiast w Polsce ludzie sa jeszcze zbyt mało zamożni, żeby zastanawiać się nad takimi rzeczami. Dominowac będzie więc u nas wciąż postawa: "przede wszystkim dorobić się" , a rynek pozostanie w dużym stopniu rynkiem ceny (kupujemy najtaniej i oszczędzamy).

Dopiero po osiągnięciu pewnego stopnia zamożności ludzie zaczną zastanawiac się co i od kogo kupują, jakie sa skutki społeczne itp.

Popatrzcie na Biedronkę - mino wielkich afer z wykorzystywaniem pracowników sprzedaż im ...wzrosła! Dlaczego? Bo sprzedają tanio!
..z tym się nie zgodzę " >> Dopiero po osiągnięciu pewnego stopnia zamożności ludzie zaczną zastanawiac się co i od kogo kupują, jakie sa skutki społeczne itp. " > nie jestem zamożna ..a dokładnie zastanawiam się nad tym co kupić ... i myslę że to nie tylko moje zdanie .. pozrawiam serdeczniekasia K. edytował(a) ten post dnia 20.01.09 o godzinie 21:33
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Nowy trend "Generation G"

kasia K.:
nie
jestem zamożna ..a dokładnie zastanawiam się nad tym co kupić ... i myslę że to nie tylko moje zdanie .. pozrawiam

Chodzi oczywiście nie o zastanawianie się po prostu, tylko analizowanie polityki producenta. Jesli kupujesz wyłącznie kosmetyki z certyfikatem "nie testowano na zwierzętach", herbaty ze znaczkiem "fair trade" i jajka z oznaczeniem "0" lub "1", to gratuluję serdecznie zacięcia i ...współczuję uciążliwości dotarcia do tych towarów.

Poza tym mówiąc "Polacy robią to i to" mam zawsze na myśli istotna socjologicznie grupę, a nie jednostki. Niestety, trendy tworzą grupy.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Nowy trend "Generation G"

Maciej Tesławski:

Poza tym to dotyczy nie tylko korporacji! Np. piekarz z Legnicy. Znacie historię? Toż to czysty CSR, tylko bez PR-u.
Hmm dla mnie to przykład filantropii, a nie CSR, ale może mam błędne rozumienie tego ostatniego.

konto usunięte

Temat: Nowy trend "Generation G"

radosław zieliński:
Maciej Tesławski:

Poza tym to dotyczy nie tylko korporacji! Np. piekarz z Legnicy. Znacie historię? Toż to czysty CSR, tylko bez PR-u.
Hmm dla mnie to przykład filantropii, a nie CSR, ale może mam błędne rozumienie tego ostatniego.
W tym względzie poczekajmy na opinię eksperta, Pana Łukasza...

Następna dyskusja:

Nowy Projekt: PR Blog




Wyślij zaproszenie do