konto usunięte
Temat: Nowy trend "Generation G"
Trendwatching właśnie przysłał info o nowym trendzie Generation G:http://www.trendwatching.com/trends/generationg/
Czy zgadzacie się, że nadszedł czas CSR-ów?
konto usunięte
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
Dominik Szewior decolights.pl
Jarosław K. senior copywriter
Krzysztof Lebdowicz Rise from the ranks
Jarosław Koć:
Ale taki trend na zachodzie był widoczny od wielu lat, to żadna nowość.
Natomiast w Polsce ludzie sa jeszcze zbyt mało zamożni, żeby zastanawiać się nad takimi rzeczami. Dominowac będzie więc u nas wciąż postawa: "przede wszystkim dorobić się" , a rynek pozostanie w dużym stopniu rynkiem ceny (kupujemy najtaniej i oszczędzamy).
Dopiero po osiągnięciu pewnego stopnia zamożności ludzie zaczną zastanawiac się co i od kogo kupują, jakie sa skutki społeczne itp.
Popatrzcie na Biedronkę - mino wielkich afer z wykorzystywaniem pracowników sprzedaż im ...wzrosła! Dlaczego? Bo sprzedają tanio!
Marek Mareksy
Szewczyk
creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...
Maciej Tesławski:Czy ten trend nie został opisany w książce Korporacja J. Bakana, jako kolejna forma zarabiania dla akcjonariuszy?
konto usunięte
marek mareksy szewczyk at creamteam:Jeśli ktoś poza korporacją odnosi z tego korzyści to chyba jest to w porządku? Korporacje są po to, aby zarabiać pieniądze dla akcjonariuszy.
Maciej Tesławski:Czy ten trend nie został opisany w książce Korporacja J. Bakana, jako kolejna forma zarabiania dla akcjonariuszy?
Jarosław K. senior copywriter
Maciej Tesławski:Korporacje są po to, aby zarabiać pieniądze dla akcjonariuszy.
konto usunięte
Jarosław Koć:Jeśli korporacja nic dla nich (społeczności) nie robi, to z pewnością :)
Maciej Tesławski:Korporacje są po to, aby zarabiać pieniądze dla akcjonariuszy.
Święta prawda! Ale zauważ, że tam, gdzie zbierze sie masa krytyczna uświadomionych konsumentów, mogą oni przemówic korporacjom do rozumu najlepszym narzędziem - odcięciem pieniędzy.
Marek Mareksy
Szewczyk
creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...
Maciej Tesławski:
Korporacje są po to, aby zarabiać pieniądze dla akcjonariuszy.
Radosław
Zieliński
Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING
konto usunięte
Marek Mareksy
Szewczyk
creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...
radosław zieliński:Twój pogląd też jest zbieżny z przedstawionym w ww. książce.
Łukasz Makuch mintu.me
Radosław
Zieliński
Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING
Maciej Tesławski:Primum non nocere, a i CSR nie będzie aż tak konieczny.
Myślę, że z CSR-em jest tak samo jak z reklamą. Jest dobry CSR i zły CSR, tyle że w tym przypadku, nie ma "poszkodowanych" jak bywa w reklamie.
konto usunięte
radosław zieliński:Ale CSR non nocere jest chyba pozytywny, czy zgodnie z naszą cechą narodową (?) musimy zanegować wszystkie tego typu działania?
Maciej Tesławski:Primum non nocere, a i CSR nie będzie aż tak konieczny.
Myślę, że z CSR-em jest tak samo jak z reklamą. Jest dobry CSR i zły CSR, tyle że w tym przypadku, nie ma "poszkodowanych" jak bywa w reklamie.
konto usunięte
Jarosław Koć:..z tym się nie zgodzę " >> Dopiero po osiągnięciu pewnego stopnia zamożności ludzie zaczną zastanawiac się co i od kogo kupują, jakie sa skutki społeczne itp. " > nie jestem zamożna ..a dokładnie zastanawiam się nad tym co kupić ... i myslę że to nie tylko moje zdanie .. pozrawiam serdeczniekasia K. edytował(a) ten post dnia 20.01.09 o godzinie 21:33
Ale taki trend na zachodzie był widoczny od wielu lat, to żadna nowość.
Natomiast w Polsce ludzie sa jeszcze zbyt mało zamożni, żeby zastanawiać się nad takimi rzeczami. Dominowac będzie więc u nas wciąż postawa: "przede wszystkim dorobić się" , a rynek pozostanie w dużym stopniu rynkiem ceny (kupujemy najtaniej i oszczędzamy).
Dopiero po osiągnięciu pewnego stopnia zamożności ludzie zaczną zastanawiac się co i od kogo kupują, jakie sa skutki społeczne itp.
Popatrzcie na Biedronkę - mino wielkich afer z wykorzystywaniem pracowników sprzedaż im ...wzrosła! Dlaczego? Bo sprzedają tanio!
Jarosław K. senior copywriter
kasia K.:nie
jestem zamożna ..a dokładnie zastanawiam się nad tym co kupić ... i myslę że to nie tylko moje zdanie .. pozrawiam
Radosław
Zieliński
Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING
Maciej Tesławski:
Poza tym to dotyczy nie tylko korporacji! Np. piekarz z Legnicy. Znacie historię? Toż to czysty CSR, tylko bez PR-u.Hmm dla mnie to przykład filantropii, a nie CSR, ale może mam błędne rozumienie tego ostatniego.
konto usunięte
radosław zieliński:W tym względzie poczekajmy na opinię eksperta, Pana Łukasza...
Maciej Tesławski:
Poza tym to dotyczy nie tylko korporacji! Np. piekarz z Legnicy. Znacie historię? Toż to czysty CSR, tylko bez PR-u.Hmm dla mnie to przykład filantropii, a nie CSR, ale może mam błędne rozumienie tego ostatniego.
Następna dyskusja: