konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Spotkałem się w wielu wypowiedziach ze stwierdzeniem "nieważne jak, byle mówili".
Jest to może z pogranicza PR-u, ale przecież strategia jest przed PR-em, więc jakie są te strategie kampanii, w których "nieważne jak..."
Zgadzacie się z tym stwierdzeniem?
Znacie autora?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Mam wrażenie, że powiedzienie powstało na początku rozkwitu w Hollywood :)

konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Dagmara D.:
Mam wrażenie, że powiedzienie powstało na początku rozkwitu w Hollywood :)
No tak... Dag never sleeps...
Mnie się wydaje, że to twór PR-owy...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Maciej Tesławski:
Dagmara D.:
Mam wrażenie, że powiedzienie powstało na początku rozkwitu w Hollywood :)
No tak... Dag never sleeps...
Mnie się wydaje, że to twór PR-owy...
Dag sie właśnie dzień kończy. Kiedyś namierzę źródło tego stwierdzenia.
Jest bardzo stare i na pewno nie pasuje już dziś do strategii firmy - po prostu rynek sie zmienił i to "jak mówią" jest o wiele bardziej istotne od cech samego produktu/usługi.
BYć może zmienił się przepływ informacji i dlatego pozycja marki stała się tak istotna ?

konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Gdzieś widziałem nazwisko autora...

Wydaje mi się że ten slogan jest efektem spostrzeżenia, że łatwiej zarządzać opiniami niż jakością produktu/usługi. Proszę zauważyć że w tym twierdzeniu środek ciężkości dyskursu marki przesunięty zostaje na stronę "konsumencką". To jest poniekąd bardzo przewrotne hasło, bo właściwie podważa zasadność istnienia jakichkolwiek strategii a tym samym ludzi w nie zaangażowanych.
Katarzyna Błaszczyk-Korsak

Katarzyna Błaszczyk-Korsak Badania
marketingowe. A
ponadto... użyczam
głosu: reklam...

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Na taką strategię mogą sobie pozwolić tylko celebrities
Obawiam się, że zarówno w przypadku firmy, jak i branży globalnie, negatywny szum może przynieść raczej opłakane skutki

konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Katarzyna B.:
Na taką strategię mogą sobie pozwolić tylko celebrities
No tak, ale celebrities mają już wyrobioną markę i to dobrą markę (najczęściej). Mnie bardziej chodziło o skandale wokół znanych marek, lub o wprowadzanie w ten sposób nowych.

Szkoda, że Marcina nie ma już w naszej grupie, ale napisał bardzo ważną rzecz: "podważa zasadność istnienia jakichkolwiek strategii a tym samym ludzi w nie zaangażowanych".Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 21.09.08 o godzinie 01:14
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Podważać może tylko prawdziwe stwierdzenie. To jest kłamstwem i wielu się już przekonało.

konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Ale jeśli chodzi o szybkie wejście na ciasny rynek? Może skuteczne? Może strategia nie jest w ogóle potrzebna? Wystarczy uderzyć po oczach/emocjach i zdobywamy kawałek rynku? Jeśli o to chodzi to może jest to jakaś strategia...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Maciej Tesławski:
Ale jeśli chodzi o szybkie wejście na ciasny rynek? Może skuteczne? Może strategia nie jest w ogóle potrzebna? Wystarczy uderzyć po oczach/emocjach i zdobywamy kawałek rynku? Jeśli o to chodzi to może jest to jakaś strategia...
Jeśli negatywnie - można stracic więcej niż zyskać. To nie tak, że "bydło kupi wszystko". Teraz konsument jest już wyrobiony, przećwiczony i czujny.

konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

A znane historie z Mobilkingiem, nawet Play, Croptown i kilka(naście) innych z ostatniego roku...?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Maciej Tesławski:
A znane historie z Mobilkingiem, nawet Play, Croptown i kilka(naście) innych z ostatniego roku...?
hehe - Mobilking to akurat nie najlepszy przykład - właśnie TAK chcieli wejść i właśnie tak powinni wejść do TEJ grupy docelowej. Zrobili to co prawda instynktownie, ale nie mają problemów z marką :):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 21.09.08 o godzinie 01:31

konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Wolę Playa jako przykład, ale z Mobilkingiem jest wielkie oburzenie. No i nie wiem, czy chcieli do tej grupy docelowej uderzyć, czy "tak wyszło". No i czy robili to instynktownie?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Maciej Tesławski:
Wolę Playa jako przykład, ale z Mobilkingiem jest wielkie oburzenie. No i nie wiem, czy chcieli do tej grupy docelowej uderzyć, czy "tak wyszło". No i czy robili to instynktownie?
mmmmhhhhhh :):)

konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Tak jak już kiedyś powiedziałem uwielbiam prowokować. Tym razem było tak samo:) Przepraszam.
"Kiedy ktoś wyrobił już sobie jakieś zdanie, to rzadko kiedy, jeżeli w ogóle, da się je zmienić. W marketingu najbardziej marnotrawnym działaniem jest próba zmiany czyjegoś zdania" - Al Ries, Jack Trout...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nieważne jak, byle mówili

a ja przepraszam, że nie mogę napisać więcej :)

konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Dagmara D.:
a ja przepraszam, że nie mogę napisać więcej :)
Rozumiem...

konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

Proszę moje wypowiedzi traktować z przymrużeniem oka, bo jestem obserwatorem a nie praktykiem.

Jeśli ten slogan jest kłamliwy, to oznacza to że frywolnie go cytujący autorzy podręczników z których korzystają moi studenci są bezrefleksyjnymi kopistami. (Często są).
Wydaje mi się że fakty świadczą raczej za prawdziwością twierdzenia.
Przede wszystkim jednak nie wolno stosować go do założonych strategii a jedynie do "wpadek": "Nieważne jak..." jest bowiem obserwacją a posteriori.
Strategie oparte od początku o hałas są wg mnie raczej dzieckiem niezrealizowanych ambicji, próbą powtórzenia sukcesów "sprawdzonych patentów": takim "memem Toscaniego".

Przy okazji, w książce Bella "Masa krytyczna" można znaleźć piękne wyniki badań nad zmianą opinii. Okazuje się, że zmienić czyjeś zdanie jest trudno, ale jak się już to zrobi, to na stałe (do następnego razu ;).

konto usunięte

Temat: Nieważne jak, byle mówili

"nieważne jak, byle mówili" - wtrącę swoją małą uwagę jaka przyszła mi pierwsza na myśl. Otóż, często się irytuję kiedy media i dziennikarze pokazują, że szukają sensacji, a nie prawdy. I często ma to miejsce w takich o to sytuacjach jak z publikacją książki Grassa, historyków IPN o Wałęsie i różne inne takie pokrewne przypadki..

W okół nich często jest dużo dyskutantów, którzy tylko napędzają sprzedaż, bo jeszcze się nie zdarzyło aby z bicia piany ktoś doszedł do konkluzji i ten co się mylił przyznał rację drugiemu. Stąd w tym przypadku, slogan "nieważne jak, byle mówili", ma bardzo wymowne znaczenie. Ba, myślę, że nie jednemu autorowi/wydawcy przez chwilę taka myśl przeszła, jako pomysł na promocję.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nieważne jak, byle mówili

W przyrodzie istnieją "switchersi" :) Robie badanie, ktore to liczą - przeskoczenie z jednej marki na druga i dlaczego.
I nie ma prawidłowości - konsument jest kapryśny. Inaczej też switchują się ludzie w kwestii marki papierosów a inaczej w kwestii czekolady. A więc znów - po raz 1001 napiszę : zależy od kategorii. Nigdy nie ma wspólnego mianownika pomiedzy decyzjami zakupowymi papieru toaletowego i samochodu :)



Wyślij zaproszenie do