Michał Pawlik

Michał Pawlik badacz, strateg

Temat: Narzedzia strategii

Ok. Mniej wiecej wiadomo czym jest strategia ale nie wiadomo na czym ma opierac? Z jakich narzedzi korzysta sie przy opracowywaniu strategii? Wiadomo, ze badania ale jakie badania no i czy tylko badania? Przeciez sam TGI moze byc nie wystarczajacy. Czyli z czego korzysta strateg oprocz wlasnego wyczucia? Ogolnie i nie tylko. Jakie narzedzia na polskim rynku sa wg Was godne polecenia?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Narzedzia strategii

Jak to w życiu ( i w badaniach) wszystko zależy od celów. Co potrzben jest do strategii, czego brakuje, czego szukamy.

konto usunięte

Temat: Narzedzia strategii

TGI jest niewystarczający. Badania są niezbędne, ale najczęściej ich nie ma, a klient nie chce robić :(
Najważniejsze jest (chyba) odpowiednia segmentacja i zrozumienie segmentu do którego będziemy mówili. Później jest krzyżowanie TG i marki i jak z tego nic nie wyniknie to.... dalej walimy głową w ścianę;)

konto usunięte

Temat: Narzedzia strategii

W procesie definiowania strategii badania stanowią istotne narzędzie określenia kierunku jej rozwoju. Oczywiście całość poparta analizą strategiczną - segmentacja, pozycja strategiczna (SWOT, SPACE), metody portfelowe ( ADL, Ansoffa, BCG,McKinsey, Shella i inne),koncepcja wielorakich możliwości (ekstrapolacja trendów i luka strategiczna), także metody scenariuszowe - mapa grup strategicznych, 5 sił Portera i inne.

Ktoś może zarzucić że zbyt książkowo.

W pierwszej kolejności powinniśmy stworzyć coś w rodzaju "bilansu otwarcia" - zdefiniować gdzie jesteśmy, w jakim punkcie cyklu życia znajduje się nasza organizacja a następnie określić dokąd zmierza i w jakim kierunku się rozwija.

Podsumowując - badanie i analiza strategiczna - są kluczowymi filarami w procesie formułowania strategii.

PS: poza tematem mogę polecić firmę Inquiry w obszarze badania jakościowego, osobiście sprawdzone :)
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Narzedzia strategii

Łukasz Agaś:
W procesie definiowania strategii badania stanowią istotne narzędzie określenia kierunku jej rozwoju. Oczywiście całość poparta analizą strategiczną - segmentacja, pozycja strategiczna (SWOT, SPACE), metody portfelowe ( ADL, Ansoffa, BCG,McKinsey, Shella i inne),koncepcja wielorakich możliwości (ekstrapolacja trendów i luka strategiczna), także metody scenariuszowe - mapa grup strategicznych, 5 sił Portera i inne.

Ktoś może zarzucić że zbyt książkowo.

W pierwszej kolejności powinniśmy stworzyć coś w rodzaju "bilansu otwarcia" - zdefiniować gdzie jesteśmy, w jakim punkcie cyklu życia znajduje się nasza organizacja a następnie określić dokąd zmierza i w jakim kierunku się rozwija.

Podsumowując - badanie i analiza strategiczna - są kluczowymi filarami w procesie formułowania strategii.

PS: poza tematem mogę polecić firmę Inquiry w obszarze badania jakościowego, osobiście sprawdzone :)

Ojoj, ile trudnych pojęć... ;]
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Narzedzia strategii

Łukasz Kluj:

Ojoj, ile trudnych pojęć... ;]


spoko, idzie szybko sprawdzić w wikipedii, wiekszośc tylko groźnie brzmi - znasz je ;)
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Narzedzia strategii

Grzegorz Wszelaczyński:
Łukasz Kluj:

Ojoj, ile trudnych pojęć... ;]


spoko, idzie szybko sprawdzić w wikipedii, wiekszośc tylko groźnie brzmi - znasz je ;)

Chyba w wikiMEDII :]
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Narzedzia strategii

Łukasz Agaś:
W procesie definiowania strategii badania stanowią istotne narzędzie określenia kierunku jej rozwoju. Oczywiście całość poparta analizą strategiczną - segmentacja, pozycja strategiczna (SWOT, SPACE), metody portfelowe ( ADL, Ansoffa, BCG,McKinsey, Shella i inne),koncepcja wielorakich możliwości (ekstrapolacja trendów i luka strategiczna), także metody scenariuszowe - mapa grup strategicznych, 5 sił Portera i inne.

Ktoś może zarzucić że zbyt książkowo.

W pierwszej kolejności powinniśmy stworzyć coś w rodzaju "bilansu otwarcia" - zdefiniować gdzie jesteśmy, w jakim punkcie cyklu życia znajduje się nasza organizacja a następnie określić dokąd zmierza i w jakim kierunku się rozwija.

Podsumowując - badanie i analiza strategiczna - są kluczowymi filarami w procesie formułowania strategii.

PS: poza tematem mogę polecić firmę Inquiry w obszarze badania jakościowego, osobiście sprawdzone :)

Łukasz
mam wrażenie , ze mówisz bardziej o startregii marki a nie strategii komunikacji marki.
czy mylę się?
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Narzedzia strategii

Ania R.:

Łukasz
mam wrażenie , ze mówisz bardziej o startregii marki a nie strategii komunikacji marki.
czy mylę się?

A czy jedno istnieje bez drugiego? Tzn. czy komunikacja nie powinna być bardzo solidnie osadzona w planie marketingowym?
Chyba w wikiMEDII :]

nie wiem, wpisałem w gugle i mi wyskakiwało na pierwszym miejscu, czasami w obcym jezyku ;)
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Narzedzia strategii

Michał Pawlik:
Ok. Mniej wiecej wiadomo czym jest strategia ale nie wiadomo na czym ma opierac? Z jakich narzedzi korzysta sie przy opracowywaniu strategii? Wiadomo, ze badania ale jakie badania no i czy tylko badania? Przeciez sam TGI moze byc nie wystarczajacy. Czyli z czego korzysta strateg oprocz wlasnego wyczucia? Ogolnie i nie tylko. Jakie narzedzia na polskim rynku sa wg Was godne polecenia?

trochę dziwne pytanie jak na osobę która w stopce pod zdjęciem ma wpisane strateg;)

TGI nie wystarcza
niezbędne są badania
najszczęśliwiej byłoby mieć jakościowe, a jak będa jeszcze etnograficzne (zwłaszcza w przypadku FMCG) t już wogóle bylabym sczęśliwa
no i jeszcze bazowo - dobrze opisana grupa docelowa
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Narzedzia strategii

Grzegorz Wszelaczyński:
Ania R.:

Łukasz
mam wrażenie , ze mówisz bardziej o startregii marki a nie strategii komunikacji marki.
czy mylę się?

A czy jedno istnieje bez drugiego? Tzn. czy komunikacja nie powinna być bardzo solidnie osadzona w planie marketingowym?

tak, natomiast jeśli pytasz o wiedzę i źródła dla plannera strategicznego - to będzie wiedza glownie dot. strategii komunikacji, bo właśnie (przede wszytskim) tym się strateg zajmuje
oczywiście wiedza odnośnie strategii produktu jest pomocna, ale nie ejst to glowna biblia - przy tworzeniu startegii komunikacji dodam
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Narzedzia strategii

tak, natomiast jeśli pytasz o wiedzę i źródła dla plannera strategicznego - to będzie wiedza glownie dot. strategii komunikacji, bo właśnie (przede wszytskim) tym się strateg zajmuje
oczywiście wiedza odnośnie strategii produktu jest pomocna, ale nie ejst to glowna biblia - przy tworzeniu startegii komunikacji dodam


Prawie zgoda - moim zdaniem strategia komunikacji nie może zbytnio rozjeżdżać się ze strategią produktu/firmy (np. misja i wizja firmy to już komunikacja czy jeszcze strategia marketingowa? jeżeli to drugie, to na ile definiuje to pierwsze? bądź na odwrót itd.). Może więc nie "główna biblia" ale już jeden z głównych punktów odniesienia na pewno.

W ten sposób badania na użytek strategii komunikacji stają równocześnie się jednym z narzędzi kontroli dla strategii marketingowej.

Moim zdaniem te rzeczy bardzo, ale to bardzo się przenikają i podział w moim odczuciu jest nieco sztuczny. Przy czym nie piszę tu o zadaniach/misji ludzi na danym stanowisku, a po prostu o punkcie widzenia przedsiębiorcy.Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 12.11.08 o godzinie 18:00

konto usunięte

Temat: Narzedzia strategii

Ania R.:
Łukasz
mam wrażenie , ze mówisz bardziej o strategii marki a nie strategii komunikacji marki.
czy mylę się?


Droga Aniu,
czy można określić strategie komunikacji nie określając strategii marki - nie sądzę.

Strategia komunikacji jest etapem realizacji strategii marki, etapem pośrednim – bardzo ważnym, choć nie celem samym w sobie. Idąc dalej zadaniem strategii komunikacji jest ukierunkowanie wszystkich dalszych prac nad komunikacją w taki sposób by cel strategii marki był osiągnięty.

Próbuję rozwiać Twoje wątpliwości i wskazać osobom czytającym to forum w przyszłości, w poszukiwaniu rozwiązań dotyczących strategii komunikacji, by określili w strategii organizacji tzw. plan taktyczny marki (czyt. strategię marki) a dopiero później wybierali sposób komunikowania z jego odbiorcami.
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Narzedzia strategii

Drogi Łukaszu

biorąc pod uwagę pierwszy post MIchała P i cytując za nim:
"Czyli z czego korzysta strateg oprocz wlasnego wyczucia?"
odpisuję prosto z czego korzysta strateg.

jak zapewne wiesz strateg w agencji reklamowej zajmuje się glownie strategią komunikacji a nie strategią produktu.

nigdy nie zaprzeczałam i nie zaprzeczam nadal że startegia marki i strategia komunikacji marki nie przenikają się. powiem nawet dalej - strategia marki jest czymś BAZOWYM, co powinno być skonstruowane, by można zacząć myśleć o strategii komunikacji.

strategia marki--> strategia komunikacji marki

Oczywiście bardzo cenne jest wskazanie osobom odwiedzającym owe forum w przyszlości kolejność, która jest jednak chyba dość elementarną wiedzą i dodatkowo - nie do konca zwiazana z trescią i zapytaniem wynikającym z pierwszego - rozpoczynajacego wątek postu
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Narzedzia strategii

Ania R.:

strategia marki--> strategia komunikacji marki


Amen :]Łukasz Kluj edytował(a) ten post dnia 12.11.08 o godzinie 19:22
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Narzedzia strategii

Łukasz Kluj:
Ania R.:

strategia marki--> strategia komunikacji marki


Amen :]

ja bym tak szybko nie amenował - z w zależności tej zachodzi sprzężenie zwrotne. Są to elementy wzajemnie definiujące się przez co kierunek zalezności nie jest taki oczywisty (w sensie: przyjęcie danej strategii komunikacji może prowadzić do redefinicji strategii marki - ot choćby przewidywany cykl życia produktu może się zmieniać w zależności od realizowanej strategii komunikacji).
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Narzedzia strategii

No tak, ale mowimy tu generalnie jak powinno byc. Nieznaczy to, ze nie bywa odwrotnie. Pytanie tylo, czy w zamierzony sposob czy przypadkiem.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Narzedzia strategii

Z powodu konieczności podpierania się założeniami to tu, to tam to ten przypadek jest niemal zamierzony ;)

To starałem się przekazać pisząc, że strategia komunikacji i narzędzia służące do jej tworzenia (badania) stają się równocześnie narzędziami kontrolnymi planu marketingowego.

konto usunięte

Temat: Narzedzia strategii

Jakoś tak mi się wydaje, że się zagubiliśmy naukowo. Nie ma komunikacji bez marki, bo nie ma czego komunikować. Jeśli komunikujemy markę jako luxus, to musi ona być luxus, albo taką się stać. Dla konsumenta.
To dość trudna wzajemna zależność, ale jest na każdym etapie.
Żal tylko, że strategii marki się w tym kraju szczęśliwym nie robi...
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Narzedzia strategii

Maciej Tesławski:
Nie ma komunikacji bez marki, bo nie ma czego komunikować.

a czy przypadkiem nie jest tak, że marka to komunikacja?

Wtedy plan marketingowy składa się jeno z założeń ekonomicznych i operacjonalizacji komunikacji.Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 12.11.08 o godzinie 20:28



Wyślij zaproszenie do