Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Moda a trend

Edyta G.:
Kurczę... odczuwam TENDENCJĘ spadkową poziomu mojej percepcji... chyba spada mi poziom cukru ;-)

jak to wymysliłem miałem na myśli strukturę fraktala i potencjalnie podwójną rolę trendu - tu starałem się to opisać: http://www.goldenline.pl/forum/strategia-marketingowa/...

ale
JA jednak trend wolę odnosić do funkcji sinusoidalnej niż liniowej,

A ja nie mam nic przeciwko takiemu rozumowaniu, tym bardziej, ze załatwia to również kwestię powracających mód. Stąd zmieniłem annalogię z fraktalem na potencjał korelacyjny: http://www.goldenline.pl/forum/strategia-marketingowa/...

Na sinusoidzie też wszak można wytyczyć styczną niemal tożsamą z przebiegiem samej sinusoidy. Niech więc mój trend mody nie będzie tożsamy z "nadrzędnym trendem" a ze styczną trendu.Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 09.10.09 o godzinie 13:38
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Moda a trend

Ja pierdziu... ekonometria nam wychodzi. Nie wierzę, że ktoś już tego nie zbadał i nie opisał ;)

Edit:
kurde.. bo to są modele ekonometryczne :)
Edit2:
Idę sobie jednak podnieść poziom cukru ;)Edyta G. edytował(a) ten post dnia 09.10.09 o godzinie 13:43
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Moda a trend

No mnie już głowa boli na myśl o uzasadnieniu matematycznym tego rozumowania, chyba mi okres przechodzi ;)

konto usunięte

Temat: Moda a trend

To ja może kilka słów za Troutem, bo w końcu mówimy o modzie i trndzie w odniesieniu do marketingu.

21-wsze prawo, to "Prawo trendu".
"Skutecznych programów nie tworzy się na podstawie chwilowej mody, ale na podstawie trendu"

- Chwilowa moda to fala na oceanie, trend to przypływ
- Moda jest zjawiskiem krótkookresowym
- Nie trwa dostatecznie długo, by firma mogła odnieść korzyści
- Typowe jest to, co się przydarzyło Atari
- Jeżeli mamy do czynienia z szybko rosnącą dziedziną, mającą wszystkie cechy chwilowej mody
- Najlepsze co można zrobić to ją tłumić
- W ten sposób modę się przedłuża, upodabniając do trendu
- Żółwie Ninja vs. Barbie
- Jednym z najlepszych sposobów na utrzymanie długofalowego popytu na wyrób jest niepełne jego zaspokojenie

konto usunięte

Temat: Moda a trend

Hehe na drugiej stronie przypisałem sobie "Prawo trendu" (poprawiłem już swój post). Kryterium użyteczności dla firmy jest chyba najważniejsze.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 09.10.09 o godzinie 14:21

konto usunięte

Temat: Moda a trend

Zacznę od tego, że z matematyki to ja jestem dość cienki, także będę wdzięczny za wszelkie korekty mojego ewentualnie błędnego rozumowania.

Edyta G.:
Ciekawy :) JA jednak trend wolę odnosić do funkcji sinusoidalnej
niż liniowej, ponieważ sa pewne tendencje do "zanikania" trendu
lub jego wzmocnienia. Wskazywać na to może np.: czynnik
powracania pewnych mód w zmienionej formie (poddane innowacjom).

Co do liniowości tej krzywej trendu też mi się tak wydaje.
Grzegorz W.:
(...) na ten wykres możesz wstawić dowolną
inną dziedzinę życia - powiedzmy trend - subkultury, i kolejne
mody - modsi, rockersi, skini, glam, punki, metalowcy itd. itp.
Tu wykres byłby bardzo ładny z uwagi na nawroty mód w różnych
natężeniach, równoległości i przenikania. Jednak każdorazowo
źródło krzywej mody brałoby się z trendu.

Sama koncepcja wydaje mi się sensowna. Tutaj pytanie, czy te kolejne mody, brały by się z tego samego trendu czy może z jakiś zupełnie innych trendów? I czy mogą brać się z kilku nawzajem przenikających się trendów naraz?
Fantazjując dalej - trend może się okazać nie tyle prostą co
początkową fazą krzywej dzwonowej "dużej mody" co z kolei
pozwoliłoby zilustrować wygasanie trendów. Taki fraktal ;)
Co z kolei pozwoliłoby definiować trend jako modę nadrzędną czyli
coś może być modą bądź trendem w zalezności od perspektywy -
trend może być trendem dla zjawisk podrzędnych i równocześnie
modą dla jakiegoś trendu nadrzędnego.

Tutaj ap ropo fraktala przyszło mi do głowy, że całe makro-otoczenie można by traktować jako fraktal, a jego różne czynniki jako składowe zbioru Mandelbrota. Makro-otoczenie, wraz ze wszystkimi występującymi w nim trendami dałoby się wtedy zobrazować tak:


Obrazek


Powiększenie ujawniałoby też różne style i mody.


Obrazek


Nie wiem czy dobrze to rozumiem, jednak jeżeli tak, to ciekawi mnie jeszcze czy taki fraktal uwzględnia zmiany w czasie czy też byłaby wtedy linia czasu i różniące się takie fraktale na tej linii?Ten post został edytowany przez Autora dnia 18.01.14 o godzinie 20:15

konto usunięte

Temat: Moda a trend

Maciej Tesławski:
Witam i zapraszam do zastanowienia się kiedy coś jest jeszcze modą a kiedy staje się trendem.


Moda jest manifestacją trendu. I wynika to z samego języka.
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Moda a trend

Ja dziś "odkryłam" piękną definicję mody w pewnej bajce dla dzieci na "mini mini"... niestety, nie jestem w stanie powtórzyć, jak znajdę gdzieś w necie - wkleję :)

Edit:
Igor jak zwykle - krótko i zwięźle ;)Edyta G. edytował(a) ten post dnia 09.10.09 o godzinie 16:03
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Moda a trend

Aleksander Dłużniewski:

Obrazek
Wygląda to jak "kwitnący ziemniak" lub ziemniak z pędami ;) ... "pędzący ziemniak"?
A może to ilustracja do działania Wielkiego Zderzacza Hadronów?

Powiększenie ujawniałoby też różne style i mody.


Obrazek
Nawet ładne :)
.......
Poziom cukru u mnie 3/10... Zaraz zacznę widzieć wielkie czarne dziury i trendy znikające ;-)
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Moda a trend

Przypuszczałam, że dyskusja pójdzie w fantazyjnym kierunku, ale że o fraktalach potraktuje, to nie, przyznam szczerze :)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Moda a trend

no pojechaliśmy, przyznaję :)
Tutaj ap ropo fraktala przyszło mi do głowy, że całe makro-otoczenie można by traktować jako fraktal, a jego różne czynniki jako składowe zbioru Mandelbrota. Makro-otoczenie, wraz ze wszystkimi występującymi w nim trendami dałoby się wtedy zobrazować tak:

cukier = 0 ;)
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Moda a trend

Myślę, że różnice są dość czytelne i dotyczą:
- źródeł powstania,
- grupy ludzi, którą obejmują,
- sektorów / branż / kategorii produktowych, które obejmują,
- czasu trwania.

TREND:
- źródła: zmiany na poziomie makro: demografia, technologia, społeczeństwo, styl życia, wartości
- grupy: mainstream, różne segmenty nabywców
- sektory / branże: trend przechodzi na wskroś wielu sektorów, branż, kategorii
- czas: minimum 10 lat

MODA:
- źródła: popkultura, media, celebryci
- grupy: nisze, wybrane, specyficzne segmenty rynku
- sektory / branże: nieliczne, wybrane, specyficzne
- czas: do kilku sezonów
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Moda a trend

Monika Hajdas:
Myślę, że różnice są dość czytelne i dotyczą:
- źródeł powstania,
- grupy ludzi, którą obejmują,
- sektorów / branż / kategorii produktowych, które obejmują,
- czasu trwania.

TREND:
- źródła: zmiany na poziomie makro: demografia, technologia, społeczeństwo, styl życia, wartości
- grupy: mainstream, różne segmenty nabywców
- sektory / branże: trend przechodzi na wskroś wielu sektorów, branż, kategorii
- czas: minimum 10 lat

MODA:
- źródła: popkultura, media, celebryci
- grupy: nisze, wybrane, specyficzne segmenty rynku
- sektory / branże: nieliczne, wybrane, specyficzne
- czas: do kilku sezonów


to ja przekornie napiszę: dokładnie - fraktal ;)

Temat: Moda a trend

Wiadomo, że moda to jest w gruncie rzeczy trend. Ja osobiście tematem bardzo się interesuję dlatego chętnie zaglądam do artykułów jak ten tutaj. Lubię być na bieżąco

Następna dyskusja:

Nowy trend "Generation G"




Wyślij zaproszenie do