Temat: Marketing a CSR
Wracając do tematu banków, to definiując CSR szeroko możemy mówić o szeregu różnych działań:
1. rynkowych / ekonomicznych - zarządzanie bezpieczeństwem depozytów, płynnością, dbanie o jakość obsługi klienta, tworzenie nowych produktów zaspokajających i przewyższających oczekiwania klientów, stosowanie standardów i dobrych praktyk komunikacji marketingowej (śmierć drobnym druczkom, etc.), rozwój nowych produktów adresujących kwestie środowiskowe i społeczne, dobieranie portfolio inwestycji w oparciu o kryteria społeczne, środowiskowe
2. ekologicznych - minimalizacja zuzycia papieru - wyciągi elektroniczne, ograniczenie papierologii, e-podpis, etc., minimalizacja emisji CO2 - zmniejszenie zuzycia energii - wygaszacze standby'ów, telekonferencje zamiast dalekich podróży służbowych, etc.
3. społecznych
a) HR - zarzadzanie talentami, motywacja, utrzymanie pracowników, badania satysfakcji, etc. (tu raczej nic specyficznego dla branzy...)
b) społeczność lokalna - edukacja finansowa - edukować, edukować, edukować, przyszłych konsumentów usług finansowych, tak by rozumieli co podpisują i co się im wciska...
to tak z grubsza ;)