Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Marketing a CSR

i o to umiejętne wykorzystanie CSR chodzi. możemy sie długo spierac, ale wrócę do pytania głównego - czym jest tak naprawdę CSR?
Bo że wspierane PR-owo charity nie jest działaniem CSR-owym, to już uzgodniliśmy.
Usiłuję naleźć przykłady, ale jak narazie przychodza mi do głowy wyłącznie dośc niszowe spółki IT
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Marketing a CSR

Nie wiem czy dobry przykład... wpadł mi właśnie przy okazji innej dyskusji o Tesco :) Ja słyszałam tylko o akcji "Tesco dla szkół".
http://www.tesco.pl/o-nas/csr.php
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Marketing a CSR

poczytam, dzieki :)

Temat: Marketing a CSR

Wracając do tematu banków, to definiując CSR szeroko możemy mówić o szeregu różnych działań:
1. rynkowych / ekonomicznych - zarządzanie bezpieczeństwem depozytów, płynnością, dbanie o jakość obsługi klienta, tworzenie nowych produktów zaspokajających i przewyższających oczekiwania klientów, stosowanie standardów i dobrych praktyk komunikacji marketingowej (śmierć drobnym druczkom, etc.), rozwój nowych produktów adresujących kwestie środowiskowe i społeczne, dobieranie portfolio inwestycji w oparciu o kryteria społeczne, środowiskowe
2. ekologicznych - minimalizacja zuzycia papieru - wyciągi elektroniczne, ograniczenie papierologii, e-podpis, etc., minimalizacja emisji CO2 - zmniejszenie zuzycia energii - wygaszacze standby'ów, telekonferencje zamiast dalekich podróży służbowych, etc.
3. społecznych
a) HR - zarzadzanie talentami, motywacja, utrzymanie pracowników, badania satysfakcji, etc. (tu raczej nic specyficznego dla branzy...)
b) społeczność lokalna - edukacja finansowa - edukować, edukować, edukować, przyszłych konsumentów usług finansowych, tak by rozumieli co podpisują i co się im wciska...

to tak z grubsza ;)
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Marketing a CSR

CSR w browarach. Kolejny ciekawy obszar, kto wie czy nie ciekawszy

http://biznes.onet.pl/21,1562289,prasa.html

Temat: Marketing a CSR

ktoś się widzę mocno wkręcił w temat? ;)
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Marketing a CSR

Ciekawi mnie na ile CSR może realnie zwiększyć przychody i czy może zostało to zbadane?

Temat: Marketing a CSR

Pytanie stare jak dyskusja o CSR ;)
Temat zbadany niejednokrotnie i to przez całkiem "poważne" instytucje

polecam raporty:

Doing good Business and the sustainability challenge przygotowany przez zespół the Economist

klasyka już: Show me the money: Linking environmental social and governance issues to company value produkt UNEP'u

raport Goldman Sachs - GS Sustain

oraz raport IBM Global Business Services:
Attaining sustainable growth through corporate social responsibility

wszystkie powinny być łatwe do "wygooglowania", a jak nie to proszę szukać na CSRinfo.orgŁukasz Makuch edytował(a) ten post dnia 22.06.09 o godzinie 08:37

Temat: Marketing a CSR

a z nowszych informacji:

Firmy należące do Global Compact, których raportowanie zostało ocenione jako dobre i bardzo dobre uzyskały lepsze wyniki na MSCI World Index w ciągu ostatnich dwóch lat.
Takie są rezultaty najnowszego badania przeprowadzonego przez RisksMetrics Group na zlecenie Global Compact. Badanie pokazało, że te firmy, których roczne raportowanie Communication on Progress (COP) jest uznawane za "notable" średnio miały lepsze wyniki na MSCI World Index o 7.3%, licząc od marca 2007 roku.

Często wykorzystywany jako benchamark MSCI World Index śledzi firmy notowane na całym świecie. Grupa firm, których raportowanie zostało określone jako bardzo dobre składa się z 73 firm, z czego 30 reprezentuje wschodzące rynki.

Pomimo znacznych spadków na rynku w październiku 2008 roku, Notables miały lepsze wyniki o 6%, co sugeruje związki pomiędzy wynikami a progresywnym raportowaniem ESG (kwestii społecznych, środowiskowych i governnace).

Więcej informacji na stronie inicjatywy
tutaj

Temat: Marketing a CSR

a w kontekście CSR i przychodów na rynku polskim
już wkrótce, będzie można badać korelację, gdyż właśnie powstał na GPW Indeks CSRowy:

http://respectindex.pl

Temat: Marketing a CSR

"Measuring Business Value and Performance: enhancing business value from the selection, measurement and analysis of corporate sustainability performance characteristics" to nowa publikacja Doughty Centre for Corporate Responsibility poświęcona mierzeniu wpływu odpowiedzialności biznesu na wartość i wyniki firmy.

do pobrania tutaj

miłej lektury!
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Marketing a CSR

Odświeżam temat bo mamy coś "na czasie".... Nie jest to "typowy" CSR ale jakos mnie to zniesmacza chociaż cel szczytny. Ponizej przeklejem za WP:

Powstanie fundacja pomagająca dzieciom ofiar katastrofy pod Smoleńskiem

Przedsiębiorcy łączą się w obliczu tragedii. Firmy z różnych branż i sektorów gospodarki chcą pomóc dzieciom, które straciły w tym wypadku rodziców. To właśnie z troski o ich los zrodził się pomysł powołania "Fundacji 10 Kwietnia".

Chęć przystąpienia do grona fundatorów-założycieli już teraz potwierdzili: Asseco Poland, Auchan Polska, BZ WBK, Canal+, Fiat Group, Grupa ITI / TVN / Onet, Huawei Polska, Impel, Kulczyk Holding, Netia, P4 / Play, Pekao SA, PGE, Fundacja PGNiG, Philip Morris, PKN Orlen, PKO BP, Powszechny Zakład Ubezpieczeń, TAURON Polska Energia Telekomunikacja Polska / Orange.

Kolejne przedsiębiorstwa zastanawiają się nad przystąpieniem do tej szlachetnej inicjatywy, która pokazuje, że społeczna odpowiedzialność biznesu nie jest tylko pustym hasłem. Inicjatorzy zapraszają do współpracy każdą firmę, bez względu na jej wielkość i sektor działania.
- Pokażmy razem, ile dobrego możemy zdziałać jako przedsiębiorcy - podkreślają inicjatorzy fundacji.

Celem jej działania jest, w pierwszej kolejności, przyznanie indywidualnej pomocy finansowej, najciężej doświadczających to smutne wydarzenie, dzieciom i uczącej się młodzieży, którzy stracili rodziców i opiekunów. Pomoc nie będzie tylko jednokrotnym wsparciem finansowym.

- Jesteśmy nastawieni na działania długofalowe, dlatego nie chcemy tworzyć jednorazowego funduszu zapomogowego, ale Fundację, która będzie dysponować kapitałem żelaznym, pozwalającym na wypłacanie comiesięcznego wsparcia do czasu osiągnięcia przez poszkodowane dzieci pełnoletniości lub 25 roku życia, jeżeli będą kontynuować naukę - wyjaśniają twórcy inicjatywy.

Fundacja, w miarę dostępności środków, będzie mogła swoją opieką obejmować także kolejne dzieci, których rodzice zginęli tragicznie.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://fundacja10kwietnia.pl lub pod numerami telefonów 800 10 04 10 oraz 22 654 05 44.

jk

Źródło: http://finanse.wp.pl/kat,58434,title,Powstanie-fundacj...Edyta G. edytował(a) ten post dnia 22.04.10 o godzinie 15:48
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Marketing a CSR

Też mnie to zniesmaczyło. Zawsze uważałam, ze dobroczynność w świetle fleszy to żadna dobroczynność
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Marketing a CSR

Łukasz Nowakowski:
Ciekawe, ale styl jest czasem zbyt drewniany, np. pierwsze zdanie wstępu.

Jak wyglądałby społecznie odpowiedzialny McDonald's?
Byłby barem sałatkowym robiącym w tempie pit-stopu z F1 sałatki z warzyw kupionych o 6 rano na najbliższym rynku, a w porze obiadu serwującym proste i zdrowe dania z produktów tego samego pochodzenia robionych szybko przez perfekcje organizacyjną, a nie przez to, że mięso robi fabryka i konserwuje na 5 lat wprzód.
W kasach przy zamówieniu oprócz sumowania ceny zestawów sumowały by się kcal, tłuszcze, cukry i białka w podziale na ilość osób dla których zamawiasz.
Zamiast wyrzucać dania które leżą dłużej niż 3 min jako gotowce, istniała by fundacja pomocy żywieniowej McDonalds, gdzie osoby o zweryfikowanym statusie (np bezrobotnego, osoby żyjącej z innych form pomocy społecznej) mogły by takie dania, w 100% wartościowe odżywczo i zdrowe zjeść za darmo bądź za bardzo niską cenę.
ITP

konto usunięte

Temat: Marketing a CSR

Mateusz Kurleto:

Opłacalność takiego przedsięwzięcia jest mało prawdopodobna:p
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Marketing a CSR

Łukasz Nowakowski:
Mateusz Kurleto:

Opłacalność takiego przedsięwzięcia jest mało prawdopodobna:p
Pytanie było o CSR a nie o opłacalność:P
A co do niej to można ja zbadać dużo taniej niż zrobić takie przekształcenie.
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Marketing a CSR

Co myślicie o wydaniu ksiażki o "tragedii smoleńskiej" w 2 miesiące po katastrofie? W niecałe dwa miesiące napisać i wydać... tempo zawrotne.
1zł ze sprzedaży trafi do Fundacji 10 Kwietnia, wspierającej rodziny ofiar katastrofy w Smoleńsku.
[obrazek]
http://wysylkowa.pl/ks1047963.html?&newsy

Czy P.Kraśko chce zarobić na tragedii, poinformować (coś w rodzaju "płatnej relacji"), czy wspomóc tym pomysłem Fundację?
To ostatnie chyba jednak nie bardzo mi sie wydaje, bo to jednak niecałe 4 %... mało.
Bardziej wygląda jak promocja książki "za pomocą" Fundacji... chociaz głupio to brzmi :/

Edit:
linkEdyta G. edytował(a) ten post dnia 12.06.10 o godzinie 12:47

Następna dyskusja:

marketing polityczny...




Wyślij zaproszenie do