Tobiasz J.

Tobiasz J. Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...

Temat: Macierz BCG w praktyce

Witajcie!

Pozwolę sobie poruszyć temat macierzy BCG. Zetknąłem się z tym zagadnieniem na studiach, gdzie w ramach ćwiczeń brałem udział nawet w tworzeniu takiej macierzy. Teraz po kilku latach chciałem do tematu wrócić i już w praktyce, na produktach, którymi zarządzam, zrobić właśnie taką analizę.

Stanąłem jednak przed pewnym problemem, z którym nie jestem w stanie się uporać - nawet prosząc o pomoc wujka google - mianowicie, gdzie mają się przecinać osie. Znalazłem w różnych źródłach różne podejścia - od stałego przecięcia (np. w punktach 0,1;0,1) do informacji, że należy dobierać to indywidualnie.
I tu jest pies pogrzebany, gdyż pierwsze podejście sprawia, że produkty lądują w kategorii dojnych krów i psów, a drugie podejście daje moim zdaniem zbyt wielką swobodę w interpretacji wyników.

Czy ktoś z Was ma doświadczenie w tworzeniu macierzy BCG? Chętnie zapoznam się z Waszym podejściem w tym temacie.

Pozdrawiam,

Tobiasz
Magdalena N.

Magdalena N. Marketing&Sales
Manager

Temat: Macierz BCG w praktyce

Na osiach umieszczamy względny udział w rynku w procentach i dynamikę rynku w procentach, a więc osie przecinają się w punkcie(100%,100%) takie podejście jest moim zdaniem najkonkretniejsze. Pamiętam, że na studiach też chyba robiliśmy coś podobnie jak Pan pisze, ale mi w praktyce lepiej pracuje się na procentach.



Wyślij zaproszenie do