konto usunięte

Temat: Komentarze i opinie potrzebne

> Dominik Szewior:
> Witam
>
> Jakiś czas temu zacząłem kombinować w głowie nad małą
> akcją wspierającą zbiórkę funduszy na wigilię dla samotnych
> i potrzebujących (odbywa się w Opolu od kilkunastu lat).
>
> Z kilku różnych, ale w sumie tak samo bzdurnych powodów pomysł
> został tylko na papierze, ale skoro już jest, to chciałbym go
> poddać pod Waszą merytoryczną i krytyczną ocenę.
>
> Oto taki ogólny zarys:
>
> Wszytko miało się kręcić wokół samotności. Wydarzenie
> dotyczy osób samotnych, potrzebujących i bezdomnych, ale dwa
> ostatnie wydawały mi się trochę oklepane, a trzecie według
> mnie mogło by się kojarzyć wręcz negatywnie.
> Bardziej chodziło o to, żeby zebrać fundusze na wieczór dla
> osób niekoniecznie potrzebujących wsparcia finansowego, ale po
> prostu... no tego czegoś wigilijnego. Armosfery, towarzystwa etc.
> Wiadomo, że skorzystają i bezdomni i biedni, ale hasłem
> głównym miała być samotność.
>
> Celem miało być dotarcie do jak największej grupy mieszkańców
> miasta, poinformowanie ich o zbiórce funduszy, powodzie dla
> których fundusze są zbierane i o sposobach, w jaki mogą akcję
> wesprzeć (z grubsza).
> Wszystko bardziej pod kątem zbierania "na organizację wigilii",
> a nie "na bezdomnych". Mała różnica, ale jednak.
>
> Miasto:
> W wybranych miejscach w mieście chciłem porozmieszczać na
> ścianach/murach grafiki (foto), które przedstawiały by samotne
> osoby w czasie spędzania wieczoru wigilijnego. Efekt, który mnie
> interesował miał wyglądać tak, że osoba stojąca obok grafiki
> mogłaby "przez ścianę" zaglądnać do mieszkania i zobaczyć w
> niej samotną osobę, jakiś pustawy stół etc.
> Skala 1:1.
> Hasło obok, albo ponad "... sam w domu, co roku na Święta.",a w
> innym miejscu: "dołącz do tyvh, którzy już wspierają akcję
> "Wigilia dla samotnych i potrzebujących"" + logo akcji, adres
> www.
>
> Wersji grafik miałó być kilka, w zależności od miejsc, w
> których miały by wisieć, np. w okolicach uniwerku miały
> przedstawiać osoby młodsze.
>
> Kino:
> Zakładając, że udało by się wciągnąć w promocję tego
> wszystkiego kilka znanych, popularnych i szanowanych osób (z
> Opola) w kinach przed seansami hulały by krótkie spoty z tymi
> osobami. Każdy spot - jedna osoba. Na filmie osoba mówiła by
> krótko i zwięzłowato o co chodzi, przedstawiła by się.:
> "cześć jestem x, robię to i tamto, być może część z Was
> tutaj siedzących mnie zna, chciałem wam powiedzić o ... (tu
> info o akcji, adres www, kto po co dlaczego). Jest wiele
> sposobów, w jaki możecie wesprzeć to wydarzenie, a jeden z nich
> jest bardzo prosty. Każdy z Was zaraz sięgnie po telefon, żeby
> go wyłączyć przed filmem. Zanim to zrobicie, może tak jak ja
> teraz (bierze fona, klepie esa, numer i wysyła) wysłać sms o
> treści xxx na numer yyyy."
> (to jest taki dość ogólny szkic copy).
>
> TV:
> Trochę zmodyfikowany spot miał być przeznaczony dla TV
> regionalnej i prywatnej miejskiej.
>
> Radio:
> Podobnie jak wyżej, ale bez obrazu :) Inna wersja spotu w radiu
> młódzieżowym, a inna w radiu publicznym. Podpasowane pod
> odbiorców.
>
> Prasa:
> Artykuły w prasie. Zamiast całej strony z jakąś grafiką kilka
> artykułów przentujących akcję, osoby, które ją wspierają,
> wywiady. Rozciągnięte i zaplanowane w czasie, być może na
> zasadzie artykulów sponsorowanych.
>
> Ulotki:
> O akcji miały też informować ulotki rozdawane na mieście, w
> centrach handlowych itp. Żeby nie było, że jest to "kolejny
> śmieć, który chce mi coś wcisnąć" ulotki miały mieć
> kształt dłoni. Rozdawane miały być tak, żeby wyglądało to
> właśnie jak podanie komuś ręki. Na ulotkach też krótki tekst
> kto/co/poco/dlakogo/ktopopiera, numer sms, adres www.
>
> Sklepy:
> W dużych sklepach, centrach handlowych etc. miały stanąć takie
> duże nakrycia do stołu. 2-3 m średnicy. Kompletne nakrycie ze
> sztućcami obok.
> Miało to spełniać funkcję kosza na dary. Pełno takich stoi w
> sklepach, zatem ten mój miał być inny. Tradycyjnie przy stole
> jednakrycie powinno być puste, a wrzucenie jakiegoś kupionego
> drobiazgu do takiego kosza miało być prostym nawiązaniem do
> tego. Sugestię, aby jakoś wykorzystać symbol talerza podsunął
> mi ktos inny.
> Takim darem mogło by być i coś do jedzenia (do przygotowania
> posiłku podczas kolacji), jakieś słodycze, może zabawki etc.
>
> Gdzieś pomiędzy półkami sklepowymi miały by się znaleźć
> takie "przypominacze", że po przejściu przez kasy można obok
> coś zostawić.
>
> Internet:
> Strona www, strona na facebooku, konto na n-k, twitterze i blipie.
> Bannery na stronach związancyh z Opolem.
> Na stronie www licznik przekazanych środków (ale dopiero jak
> już ich trochę będzie, żeby byłó widać, że ktoś akcje
> wspiera), spoty z kina/tv, wypowiedzi osób, które popierają
> akcję, sylwetki organizatorów. Może też jeszcze listy od
> znanych osób, które zdecydowały sie poprzeć akcje. No i
> wiadomo: numery SMS, numery kont.
> Całość miała nieść takie przesłanie "wow, ale fajna akcja",
> zamiast "ale dół, daj na biednych". Nie wiem jak mam to
> napisać, ale chodziło mi o to, żeby udział w takim
> przedsięwzięciu był czymś fajnym i w jakimś sensie
> atrakcyjnym.
>
> Koncerty:
> 1-2 koncerty w Filharmonii (jazz). Dochód -> na akcję.
>
> Wiem, że brakuje tutaj jakiegoś jednego hasła, ale nie do
> końca jestem przekonany czy byloby potrzebne. W każdym razie nic
> mi nie przyszło do głowy.
>
> To wszystko.
>
> Chętnie się zapoznam z fachowymi opiniami, tym bardziej, że
> akurat ten kierunek "robienia czegoś w przyszłości" jest dla
> mnie bardzo interesujący i chętnie się dowiem czegoś
> konstruktywnego :)
>
> Jest to też moje pierwsze podejście do tematu reklamowo -
> społecznego.
>
> Dzięki :]