konto usunięte

Temat: Kobiety zacierają ręce. MobilKing zniknie z rynku?

Temat poruszony przez Jarosława nie jest niczym nowym dla socjologii. Niestety nie jestem w stanie sobie w tej chwili przypomnieć nazwiska autora badań na temat etyki, który badał samice i samców homo sapiens sapiens. Z mej ułomnej pamięci wynika, iż wnioskiem z badań było, że mężczyźni generalnie są bardziej skłonni odwoływać się do zasad i abstraktu, natomiast kobiety stawiają na konkret i szczegół- z czego wynika, iż tylko mężczyźni są w stanie wspiąć się na najwyższe szczyty drabiny postaw etycznych.
Wydaje mi się, że poczynione obserwacje w pełni potwierdzałyby tezy badania.
Niestety mimo iż wydaje mi się, że badania te są bardzo znane i dość fundamentalne, pamięć nawala.
Może ktoś z Was wie o co mi chodzi, i pełniej nawiąże?

Pozdro
Agnieszka W.

Agnieszka W. Freelancer, Tłumacz
przysięgły języka
hiszpańskiego, ale
...

Temat: Kobiety zacierają ręce. MobilKing zniknie z rynku?

Opieram się na obserwcaji: ani jedna z moich koleżanek, sióstr, przyjaciółek, znajomych itp nie ekscytowała się wejściem Mobilkinga, sztucznym szumem wokół reklam ani wszelkimi krokami tej firmy... wydaję mi się, że współczesna kobieta ma poważniejsze i bliższe sobie problemy...
A jesli chodzi o szkodliwość reklam dla wizerunku i pozycji kobiet myślę, że więcej złego robią reklamy typu "szoruj-sprzątaj-odbierz dziecko-gotuj- nareczcie mu smakuje", w Mobilkingu przynajmniej było mrugnięcie okiem,w tego typu reklamach wszystko jest na śmiertelnie powaznie...

Z resztą zauważ, iż odpowiadałam na CUDZE stwierdzenie "kobiety zacierają ręce" a zatem odpowiedziałam w formie równie uogólniającym "kobiety niczego nie zacierają".
No chyba, ze autor widział te zacierające rzesze... .
Daleka jestem od rzecznikowania komukolwiek.

Jarosław Koć:
Agnieszka Wrońska:
Kobiety niczego nie zacierają. Kobiety mają to centralnie w d****

a to ciekawe stwierdzenie, które zainspirowało mnie do pewnej refleksji (bez złośliwości wobec autorki - żeby była jasność!)

Otóż zauważyłem, że niektóre kobiety wykazują tendencje do wyrażania swojego zdania jako autorytatywnej opinii wszystkich kobiet.

Sytuacje takie były szczególnie ciekawe w momencie, kiedy pracowaliśmy nad kampaniami różnych produktów "kobiecych". Otóż często propozycje rozwiązań, za którymi stały twarde fakty (badania, analizy, statystyka) upadały, poniewaz jakas członkini zespołu stwierdzała, że ona jest kobietą i dlatego wie najlepiej, że to nie zadziała.

Ciekawe dlaczego tak jest? Dlaczego często kompetentne marketingowo i rozsądne panie porzucaja nagle racjonalizm i jeśli chodzi o decyzje w sprawie produktów dla kobiet, zmieniaja sie w rzeczniczki swoich gustów?

Ot, ciekawostka...

konto usunięte

Temat: Kobiety zacierają ręce. MobilKing zniknie z rynku?

Jarosław Koć:
Agnieszka Wrońska:
Kobiety niczego nie zacierają. Kobiety mają to centralnie w d****

a to ciekawe stwierdzenie, które zainspirowało mnie do pewnej refleksji (bez złośliwości wobec autorki - żeby była jasność!)

Otóż zauważyłem, że niektóre kobiety wykazują tendencje do wyrażania swojego zdania jako autorytatywnej opinii wszystkich kobiet.

Sytuacje takie były szczególnie ciekawe w momencie, kiedy pracowaliśmy nad kampaniami różnych produktów "kobiecych". Otóż często propozycje rozwiązań, za którymi stały twarde fakty (badania, analizy, statystyka) upadały, poniewaz jakas członkini zespołu stwierdzała, że ona jest kobietą i dlatego wie najlepiej, że to nie zadziała.

Ciekawe dlaczego tak jest? Dlaczego często kompetentne marketingowo i rozsądne panie porzucaja nagle racjonalizm i jeśli chodzi o decyzje w sprawie produktów dla kobiet, zmieniaja sie w rzeczniczki swoich gustów?

Ot, ciekawostka...


A czy taka ciekawastkoa przydarzyła Ci się kilka razy, czy może tylko raz? Jezlei tylko raz to nei widze powodu do uogólniania.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Kobiety zacierają ręce. MobilKing zniknie z rynku?

Ech, Agnieszko...

Cała moja wypowiedź jest mniej więcej na temat NIEUPRAWNIONEGO UOGÓLNIANIA (akurat w tym przypadku naginania opinii wszystkich osób danej płci do swoich).

Łatwo więc zgadnąć, że nie wysnuwałbym takiej (zwłaszcza takiej) tezy po zaledwie jednym, dwóch czy nawet pięciu przypadkach.

Co zresztą jest jasne po UWAŻNYM przeczytaniu tekstu, który cytujesz (np. użyta forma liczby mnogiej rzeczownika "sytuacja", "kampania").

Temat: Kobiety zacierają ręce. MobilKing zniknie z rynku?

Agnieszka Wrońska:
A jesli chodzi o szkodliwość reklam dla wizerunku i pozycji kobiet myślę, że więcej złego robią reklamy typu "szoruj-sprzątaj-odbierz dziecko-gotuj- nareczcie mu smakuje"

Ale myślisz, że to jakoś działa? Że kobiety, które oglądają reklamy tego typu, to utwierdzają się w swojej postawie SSODGNMS, a gdyby tych reklam nie było (albo inny była w nich wizja świata), to robiłyby zupełnie co innego? Tudzież te, co robią zupełnie co innego pod wpływem reklam przerzucają się w kierunku postawy SSODGNMS?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Kobiety zacierają ręce. MobilKing zniknie z rynku?

Tradycyjny i wiecznie żywy temat, Radku - czy reklama ma kreować świat, czy też eksploatować ten, jaki jest.

Mocne argumenty stoja za każdym z tych stanowisk. Chociaż to temat na osobny wątek...

konto usunięte

Temat: Kobiety zacierają ręce. MobilKing zniknie z rynku?

No to jest:

http://www.goldenline.pl/forum/strategia-marketingowa/...

Temat: Kobiety zacierają ręce. MobilKing zniknie z rynku?

Jarosław Koć:
Tradycyjny i wiecznie żywy temat, Radku - czy reklama ma kreować świat, czy też eksploatować ten, jaki jest.

Oczywiście poniekąd to miałem na myśli, ale nie do końca. Bo po mojemu to reklama ma inne funkcje niż "kreacja świata" (choć czasem ta kreacja może być środkiem do celu). Innymi słowy, jakoś nie widzę naszych klientów, którzy ładowaliby swoje środki w rewolucje obyczajowe, które może nie przyniosą żadnych korzyści marce, ale za to uczynią polskie społeczeństwo szczęśliwszym ;)
W praktyce konstruujemy nasze komunikaty na fundamencie tego co jest, a nie tego co nam się wydaje, że powinno być. No i tu sam siebie się zapytowywuję, czy w ten sposób zaciągamy się w szeregi strażników opresyjnej tradycji, czy też nasza działalność nie ma specjalnego znaczenia, bo główny nurt zmian płynie innym korytem.

konto usunięte

Temat: Kobiety zacierają ręce. MobilKing zniknie z rynku?

W kwestii postaw- tutaj warto docenić uroki nieprecyzyjnego targetowania- reklamy celowane w warstwy wyższe i bardziej wyzwolone, walące po klasach niższych jako narzędzie emancypacji i postępu. Ha!
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Kobiety zacierają ręce. MobilKing zniknie z rynku?

E, tam. Wśród dorosłych nie ma az takiego poziomu aspiracyjności jak wśród dzieci, gdzie każdy odda wszystko, by pozować na starszego.

Następna dyskusja:

Strategia Mobilking




Wyślij zaproszenie do