konto usunięte

Temat: Jakie reklamy przykuwają uwagę w internecie?

Taki tytuł nosi news w jednym z serwisów i daje natychmiast odpowiedź: Związane z zainteresowaniami użytkownika - na tego typu reklamy największą uwagę zwracają internauci.
Jak dla mnie EUREKA!
Trzeba było przeprowadzić badanie, aby do tego dojść?! Mnie się wydawało, że dotyczy to każdej komunikacji, nie tylko w internecie...
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Lightspeed Research i organizację UK Internet Advertising Bureau (IAB UK), którego celem była analiza sposobu w jaki treści cyfrowych reklam wpływają na zainteresowania ich odbiorców, a także skuteczności różnych formatów internetowej reklamy.
51 procent z 5.022 brytyjskich respondentów zapytanych o to kiedy zwracają uwagę na reklamy online, odpowiedziało, że wówczas gdy mają one związek z ich zainteresowaniami.


Źródło: http://www.wirtualnemedia.pl/article/2675360_Jakie_rek...

Ale może ja jestem dziwny ;)
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Temat: Jakie reklamy przykuwają uwagę w internecie?

:-)))))
nie.. to się raczej nazywa przerost formy nad treścią, albo... przerost budżetu nad pomysłami.... ;-)

Temat: Jakie reklamy przykuwają uwagę w internecie?

Maciej Tesławski:
Taki tytuł nosi news w jednym z serwisów i daje natychmiast odpowiedź: Związane z zainteresowaniami użytkownika - na tego typu reklamy największą uwagę zwracają internauci.
Jak dla mnie EUREKA!

Zapomniano o jednym na co ja czesto zwracam uwage, sam wyglad reklamy..;)

Temat: Jakie reklamy przykuwają uwagę w internecie?

Można sobie spróbować odtworzyć, dlaczego w ogóle zrobiono te badania, jakie pytania się za nim kryły.
No i wyobrażam sobie np. że badacze zastanawiali się czy bardziej uwagę zwraca treść (przedmiot kampanii) czy forma (kolory, motywy, formaty, standardowe vs niestandardowe).
I w tym sensie jest to interesujące zagadnienie. Artykuł jest co prawda bardzo pobieżny, nie wiadomo jaką metodologię zastosowano itd. więc trudno wyciągać jakieś istotne wnioski bez sięgnięcia do źródeł.
Zastanawiam się co to znaczy "zwrócić uwagę"
- spostrzec, umieścić w polu uwagi, czy
- zostać zachęconym do zapoznania się z treścią całej reklamy, kliknąć w linka.
Jeżeli to pierwsze, to uzyskany wynik, wcale nie jest taki oczywisty i z kategorii: "przecież wiedziałem to z góry", bo żebym uświadomił sobie, że określona reklama mówi o czymś co jest dla mnie interesujące, muszę ją najpierw spostrzec (zwrócić uwagę w pierwszym sensie).Radek Jakubiak edytował(a) ten post dnia 02.04.09 o godzinie 13:09

Następna dyskusja:

bez reklamy




Wyślij zaproszenie do