Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Jaka powinna być reklama?

Jarek K.:
Edyta G.:
Jarek K.:
to troszkę jak dyskusja dlaczego tanie wino jest dobre :)
Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie?.... i skuteczne? ;)
jak reklama?


Czy to znaczy, ze dobra reklama powinna byc tania...;-)?
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Jaka powinna być reklama?

To czy tania czy droga to (raczej) nie ma znaczenia.
Mój cytat: „tanie wino jest dobre bo jest dobre i tanie” ze znakiem zapytania na końcu było pytaniem do Jarka czy to miał na myśli. Odpowiedział mi pytaniem na pytanie ;) ... i mamy pytanie bez odpowiedzi – jak w temacie ;D
Ponieważ wszyscy jakoś tak wymijająco... to ja spróbuję odpowiedzieć.

Oczywiście ocena jaka reklama być powinna to temat rzeka i gdyby było to takie proste nie mielibyśmy dziś wydzielonej branży reklamowej zajmującej się wyłącznie tym zagadnieniem, ale bardzo upraszczając...

Wg mnie reklama powinna być przede wszystkim skuteczna - jak napisał Maurycy, bo inaczej nie ma ona sensu. Nie chodzi tylko o skuteczność informacja-sprzedaz-kasa (mierzalne), ale również skuteczność jeśli chodzi o informacje jaką niesie (np.: sama marka).

Aby była skuteczna powinny byś spełnione następujące czynniki:
1) ustalona misja reklamy,
2) powinny być ustalone cele reklamowe (np.: uwzględniające cykl życia produktu, informacyjne, konkurencja, czy reklama nakłaniająca czy przypominająca...),
3) prosta w przekazie,
4) skierowana kanałem i językiem właściwym dla odbiorcy,
5) mierzalna

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

Wszystko jest mierzalne, wszystko jest do zbadania.

Gdy jest taka wola, świadomość i są na to pieniądze - reklamę się bada. Bada się ją (na próbie grupy docelowej) przed (badajc projekty, często tak zaawansowane, że są już gotowymi reklamami), w trakcie (monitorując odbiór, reakcje odbiorców, zachowania) i po (badając, co odbiorcy zapamiętali i jaki może mieć to wpływ na ich decyzje i opinie). Wiedza to sprzedaż, brak wiedzy to loteria.

Badaniami takimi zajmują się specjalizujące w tej dziedzinie firmy, które robią badania ilościowe, jakościowe, focus'owe i dowolne inne, wedle życzenia i zamówienia. Dziś jeszcze dochodzą ogromne możliwoście śledzenia reakcji i zachowań konsumentów w internecie (ale to temat szeroki i na oddzielną dyskusję; też ma swoich specjalistów). Generalnie, dobrze skonstruowane i przeprowadzone badania mówią nam wszystko o skueczności (potencjalnej czy faktycznej) reklamy, wizerunku, promocji, strategii sprzedaży itd. itp.

W Polsce na badaniach się oszczędza i wiele rzeczy udaje się przypadkiem albo dlatego, że stratedzy i kreatywni się postarali. Albo nie udaje się wcale, ale nikt nie chce się do tego przyznać. Zwłaszcza jeśli o kształcie reklamy zdecydował tzw. corridor test (czyli bieganie po korytarzu i pytanie kolegów, czy im się projekt podoba).

Powtarzam, reklamę się bada, jeśli chce się tworzyć reklamę dobrą. Moje preferencje estetyczne czy leksykalne nie mają tu nic do rzeczy. Szczególnie, gdy nie należę do grupy docelowej, do której adresuję swój produkt. Ale o tym przecież wszyscy wiedzą. Wiedzą, prawda?
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Jaka powinna być reklama?

Igor opisałeś właśnie jedną z dziedzin, która mówi nam m.in. czy reklama ma sens i racje bytu i czy "sie udała" (to juz po)...

W słowie "mierzalna" - chciałam ujać właśnie wszystko to co napisałeś i jeszcze wiecej a krótko - nie tylko powinniśmy mierzyć ale wyciagać z tego wnioski! ;)

Czy zatem dobra reklama to tylka ta zbadana?
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Jaka powinna być reklama?

Tanie, dobre i skuteczne - z tej trójcy zawsze tylko dwa pojęcia występują razem. I nie widać innych konfiguracji.Jarek K. edytował(a) ten post dnia 12.03.09 o godzinie 22:47

Temat: Jaka powinna być reklama?

W tej chwili najlepiej się promować w mediach społecznościowych http://www.dawidar.pl/kreatywna-promocja-strony-na-fac... inwestycja zwróci się momentalnie .



Wyślij zaproszenie do