konto usunięte
- 1
- 2
konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
To pytanie z serii "jaki powinien być idealny mąż, żona, samochód?" etc. ;)Jedyny wspólny mianownik jaki mi przychodzi dla reklam to skuteczność. Każda inicjatywa marketingowa ma cele do zrealizowania i to w jakim stopniu je zrealizuje świadczy o skuteczności dobranych metod. Tak mi się zdaje.
konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
ulubiona akademicka odpowiedź - to zależy :)jaka powinna być reklama z perspektywy kogo?
odbiorcy?
twórcy?
zleceniodawcy?
handlowca?
:)
kiedyś czytałem fajny tekst o tym jak na jedną rzecz zapatrują się różne dział w firmie. jak znajdę, to wrzucę :)Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 28.02.09 o godzinie 19:41
konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
tysiące obserwatorów nie spowadza wszystkiego to jednolitej myśli.reklama to jak człowiek tyle że na wyzszym piedestale. Jest fabryką w której wszyskie maszyny napędzaja sie wzajemnie dla pobudzenia w nas myśli.
konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
Czyli skuteczna... ale w czym to zmierzyć.Może warto użyć kategorii celu, czyli po co się robi reklamę
konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
trochę to zbędne - to jak po - co prasuje koszulę!konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
Maciej Tesławski:
Czyli skuteczna... ale w czym to zmierzyć.
Może warto użyć kategorii celu, czyli po co się robi reklamę
Sprawdzając czy szef da nam premie za pomysł na reklamę czy nie ;) a poważnie to "zależy" jak napisał Krzysztof Sulewski. To tak relatywna kwestia, że ciężko o sprowadzenie tego do kilku prostych formułek. To kwestia celów warunkuje czy reklama będzie miała łatwe zadanie do zrealizowania czy też nie.
konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
Maurycy K.:No właśnie o tych celach pisałem.
Maciej Tesławski:
Czyli skuteczna... ale w czym to zmierzyć.
Może warto użyć kategorii celu, czyli po co się robi reklamę
Sprawdzając czy szef da nam premie za pomysł na reklamę czy nie ;) a poważnie to "zależy" jak napisał Krzysztof Sulewski. To tak relatywna kwestia, że ciężko o sprowadzenie tego do kilku prostych formułek. To kwestia celów warunkuje czy reklama będzie miała łatwe zadanie do zrealizowania czy też nie.
I jak zmierzyć czy cele zrealizowała (dobra), czy nie (zła)...
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Jaka powinna być reklama?
Ale ja się na tym nie znam - ja tylko ankiety drukuję :):):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.02.09 o godzinie 22:13
konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
Dagmara D.:Dag, wszystko psujesz tym, że się nie znasz ;)
Reklama jest cześcią procesu budowania marki.
Zbadanie znajomości, postrzegania, pozycji marki przed i po kampanii daje odpowiedź : co reklama zmieniła w postrzeganiu marki.Reszta jest pochodną - lepsze postrzeganie ----> wzrost sprzedaży.
Ale ja się na tym nie znam - ja tylko ankiety drukuję :)
P.S. najlepiej jak reklam spowoduje pożądanie produktu :):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.02.09 o godzinie 22:04
Właśnie do tego chciałem dojść, a Ty tak z grubej rury...
Czyli dobra reklama to niekoniecznie ta, która sprzedaje?
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Jaka powinna być reklama?
Kuźwa noooooooooooo - już się poprawiłam, teraz Ty się popraw :)konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
Ale ja nie umiem tak :(Poza tym naprawdę jest z tym problem. Sama podajesz przykłady reklam produktowych działających wymiotnie, ale czy one są dobre? W jakich kategoriach? Sprzedają - może. Budują wartość marki - chyba nie... to co będzie ze sprzedażą za 5 lat? Kiedy w głowach zostanie marka (pozycjonowanie) a nie promocja...
konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
Maurycy K.:
Sprawdzając czy szef da nam premie za pomysł na reklamę czy nie ;)
A to szef zna się lepiej (jak zwykle) niż my... ;)
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Jaka powinna być reklama?
W przypadku wypadającej zawartości paszczy (reklama pasty do zębów) - u mnie się zakodowało w mózgu. Koniec. Nie kupię.Podobnie "truskawki prosto z drzewa albo 'sekrzaczka' " - mój mózg wycina tę część półki, gdzie stoi Jogobella.
Część jest uświadomiona ( bo się nad tym chwilę zastanowiłam) i całe multum -nie.
NIe kupię BMW - to wózek dla dresiarzy. Nie kupię Mercedesa - w dzieciństwie pamiętam, że Beczkami badylarze wozili chryzantemy pod kościół.
Gorzej - jak nawet dostanę w prezencie to nie chcę tym jeździć.
To jest własnie to.
Pewne marki odrzucam na dzień dobry - gdzieś, kiedyś mi sie zagnieździło. Ale to sie "gnieździ" i na tak i na nie.
jeśli na "nie" to dobrze poznac ten problem (insihgt) a jesli jest coś co może dać odczyn na "tak to też go dobrze poznać (insight).
Czy mam już nie kłapać ? OK :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.02.09 o godzinie 22:27
konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
Maciej Tesławski:
A to szef zna się lepiej (jak zwykle) niż my... ;)
Są szefowie i szefowie ;)
Co do samej reklamy, jeżeli potraktujemy ją jako quasi produkt pracy marketingowców, ankieterów, PR-owców i kogo tam jeszcze chcemy wrzucić, to mamy do czynienia z kreowaniem rzeczywistości, w której jest jakaś treść, celowość i marka.
Reklama powinna być w tym przypadku konsekwentna. To prawda, że oddziaływanie na postrzeganie marki jest konsekwencją. Kwestia tego tylko, w którą stronę to idzie.
konto usunięte
Temat: Jaka powinna być reklama?
Maurycy K.:Drogi Panie, kosekwencja w reklamie? Takie coś nie istnieje :)
Maciej Tesławski:
A to szef zna się lepiej (jak zwykle) niż my... ;)
Są szefowie i szefowie ;)
Co do samej reklamy, jeżeli potraktujemy ją jako quasi produkt pracy marketingowców, ankieterów, PR-owców i kogo tam jeszcze chcemy wrzucić, to mamy do czynienia z kreowaniem rzeczywistości, w której jest jakaś treść, celowość i marka.
Reklama powinna być w tym przypadku konsekwentna. To prawda, że oddziaływanie na postrzeganie marki jest konsekwencją. Kwestia tego tylko, w którą stronę to idzie.
Ja znacznie prościej. Dlaczego szef zna się lepiej?
Tomasz
Z.
Marketing Director |
branding, PR,
e-commerce, UX, UI,
st...
Temat: Jaka powinna być reklama?
Maciej Tesławski:
Ten temat pojawił się przy innej okazji, ale skoro to grupa strategiczna, to kto, jak nie Wy wiecie lepiej jaka reklama być powinna?
dobra ;)
a najlepiej bardzo dobra i tania.
Jarek
K.
Spokojnie - to już
było ;)
Temat: Jaka powinna być reklama?
Tomasz Z.:
Maciej Tesławski:
Ten temat pojawił się przy innej okazji, ale skoro to grupa strategiczna, to kto, jak nie Wy wiecie lepiej jaka reklama być powinna?
dobra ;)
a najlepiej bardzo dobra i tania.
to troszkę jak dyskusja dlaczego tanie wino jest dobre :)
Edyta
G.
menedżer -
diagnozuję i leczę
Temat: Jaka powinna być reklama?
Jarek K.:Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie?.... i skuteczne? ;)
to troszkę jak dyskusja dlaczego tanie wino jest dobre :)
Jarek
K.
Spokojnie - to już
było ;)
Temat: Jaka powinna być reklama?
Edyta G.:jak reklama?
Jarek K.:Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie?.... i skuteczne? ;)
to troszkę jak dyskusja dlaczego tanie wino jest dobre :)
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Strategia marketingowa » Lepiej być pierwszym niż lepszym -
-
Strategia marketingowa » Jaka strategia (War Gaming)? -
-
Strategia marketingowa » Reklama Arctic... -
-
Strategia marketingowa » Reklama piwa -
-
Strategia marketingowa » Reklama opon... -
-
Strategia marketingowa » Reklama zakazana w USA i na YT... -
-
Strategia marketingowa » Reklama kreuje, czy eksploatuje świat -
-
Strategia marketingowa » Noble Concierge - reklama w TV -
-
Strategia marketingowa » Lepiej być pierwszym niż lepszym? -
-
Strategia marketingowa » Fenomen programu 'Jaka to melodia?" -
Następna dyskusja: