konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

Ten temat pojawił się przy innej okazji, ale skoro to grupa strategiczna, to kto, jak nie Wy wiecie lepiej jaka reklama być powinna?

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

To pytanie z serii "jaki powinien być idealny mąż, żona, samochód?" etc. ;)

Jedyny wspólny mianownik jaki mi przychodzi dla reklam to skuteczność. Każda inicjatywa marketingowa ma cele do zrealizowania i to w jakim stopniu je zrealizuje świadczy o skuteczności dobranych metod. Tak mi się zdaje.

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

ulubiona akademicka odpowiedź - to zależy :)
jaka powinna być reklama z perspektywy kogo?
odbiorcy?
twórcy?
zleceniodawcy?
handlowca?
:)
kiedyś czytałem fajny tekst o tym jak na jedną rzecz zapatrują się różne dział w firmie. jak znajdę, to wrzucę :)Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 28.02.09 o godzinie 19:41

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

tysiące obserwatorów nie spowadza wszystkiego to jednolitej myśli.
reklama to jak człowiek tyle że na wyzszym piedestale. Jest fabryką w której wszyskie maszyny napędzaja sie wzajemnie dla pobudzenia w nas myśli.

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

Czyli skuteczna... ale w czym to zmierzyć.
Może warto użyć kategorii celu, czyli po co się robi reklamę

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

trochę to zbędne - to jak po - co prasuje koszulę!

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

Maciej Tesławski:
Czyli skuteczna... ale w czym to zmierzyć.
Może warto użyć kategorii celu, czyli po co się robi reklamę

Sprawdzając czy szef da nam premie za pomysł na reklamę czy nie ;) a poważnie to "zależy" jak napisał Krzysztof Sulewski. To tak relatywna kwestia, że ciężko o sprowadzenie tego do kilku prostych formułek. To kwestia celów warunkuje czy reklama będzie miała łatwe zadanie do zrealizowania czy też nie.

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

Maurycy K.:
Maciej Tesławski:
Czyli skuteczna... ale w czym to zmierzyć.
Może warto użyć kategorii celu, czyli po co się robi reklamę

Sprawdzając czy szef da nam premie za pomysł na reklamę czy nie ;) a poważnie to "zależy" jak napisał Krzysztof Sulewski. To tak relatywna kwestia, że ciężko o sprowadzenie tego do kilku prostych formułek. To kwestia celów warunkuje czy reklama będzie miała łatwe zadanie do zrealizowania czy też nie.
No właśnie o tych celach pisałem.
I jak zmierzyć czy cele zrealizowała (dobra), czy nie (zła)...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jaka powinna być reklama?

Ale ja się na tym nie znam - ja tylko ankiety drukuję :)

:):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.02.09 o godzinie 22:13

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

Dagmara D.:
Reklama jest cześcią procesu budowania marki.
Zbadanie znajomości, postrzegania, pozycji marki przed i po kampanii daje odpowiedź : co reklama zmieniła w postrzeganiu marki.Reszta jest pochodną - lepsze postrzeganie ----> wzrost sprzedaży.

Ale ja się na tym nie znam - ja tylko ankiety drukuję :)

P.S. najlepiej jak reklam spowoduje pożądanie produktu :):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.02.09 o godzinie 22:04
Dag, wszystko psujesz tym, że się nie znasz ;)
Właśnie do tego chciałem dojść, a Ty tak z grubej rury...

Czyli dobra reklama to niekoniecznie ta, która sprzedaje?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jaka powinna być reklama?

Kuźwa noooooooooooo - już się poprawiłam, teraz Ty się popraw :)

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

Ale ja nie umiem tak :(

Poza tym naprawdę jest z tym problem. Sama podajesz przykłady reklam produktowych działających wymiotnie, ale czy one są dobre? W jakich kategoriach? Sprzedają - może. Budują wartość marki - chyba nie... to co będzie ze sprzedażą za 5 lat? Kiedy w głowach zostanie marka (pozycjonowanie) a nie promocja...

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

Maurycy K.:

Sprawdzając czy szef da nam premie za pomysł na reklamę czy nie ;)

A to szef zna się lepiej (jak zwykle) niż my... ;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jaka powinna być reklama?

W przypadku wypadającej zawartości paszczy (reklama pasty do zębów) - u mnie się zakodowało w mózgu. Koniec. Nie kupię.
Podobnie "truskawki prosto z drzewa albo 'sekrzaczka' " - mój mózg wycina tę część półki, gdzie stoi Jogobella.
Część jest uświadomiona ( bo się nad tym chwilę zastanowiłam) i całe multum -nie.
NIe kupię BMW - to wózek dla dresiarzy. Nie kupię Mercedesa - w dzieciństwie pamiętam, że Beczkami badylarze wozili chryzantemy pod kościół.
Gorzej - jak nawet dostanę w prezencie to nie chcę tym jeździć.
To jest własnie to.
Pewne marki odrzucam na dzień dobry - gdzieś, kiedyś mi sie zagnieździło. Ale to sie "gnieździ" i na tak i na nie.

jeśli na "nie" to dobrze poznac ten problem (insihgt) a jesli jest coś co może dać odczyn na "tak to też go dobrze poznać (insight).
Czy mam już nie kłapać ? OK :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.02.09 o godzinie 22:27

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

Maciej Tesławski:

A to szef zna się lepiej (jak zwykle) niż my... ;)

Są szefowie i szefowie ;)

Co do samej reklamy, jeżeli potraktujemy ją jako quasi produkt pracy marketingowców, ankieterów, PR-owców i kogo tam jeszcze chcemy wrzucić, to mamy do czynienia z kreowaniem rzeczywistości, w której jest jakaś treść, celowość i marka.

Reklama powinna być w tym przypadku konsekwentna. To prawda, że oddziaływanie na postrzeganie marki jest konsekwencją. Kwestia tego tylko, w którą stronę to idzie.

konto usunięte

Temat: Jaka powinna być reklama?

Maurycy K.:
Maciej Tesławski:

A to szef zna się lepiej (jak zwykle) niż my... ;)

Są szefowie i szefowie ;)

Co do samej reklamy, jeżeli potraktujemy ją jako quasi produkt pracy marketingowców, ankieterów, PR-owców i kogo tam jeszcze chcemy wrzucić, to mamy do czynienia z kreowaniem rzeczywistości, w której jest jakaś treść, celowość i marka.

Reklama powinna być w tym przypadku konsekwentna. To prawda, że oddziaływanie na postrzeganie marki jest konsekwencją. Kwestia tego tylko, w którą stronę to idzie.
Drogi Panie, kosekwencja w reklamie? Takie coś nie istnieje :)

Ja znacznie prościej. Dlaczego szef zna się lepiej?
Tomasz Z.

Tomasz Z. Marketing Director |
branding, PR,
e-commerce, UX, UI,
st...

Temat: Jaka powinna być reklama?

Maciej Tesławski:
Ten temat pojawił się przy innej okazji, ale skoro to grupa strategiczna, to kto, jak nie Wy wiecie lepiej jaka reklama być powinna?

dobra ;)
a najlepiej bardzo dobra i tania.
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Jaka powinna być reklama?

Tomasz Z.:
Maciej Tesławski:
Ten temat pojawił się przy innej okazji, ale skoro to grupa strategiczna, to kto, jak nie Wy wiecie lepiej jaka reklama być powinna?

dobra ;)
a najlepiej bardzo dobra i tania.


to troszkę jak dyskusja dlaczego tanie wino jest dobre :)
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Jaka powinna być reklama?

Jarek K.:
to troszkę jak dyskusja dlaczego tanie wino jest dobre :)
Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie?.... i skuteczne? ;)
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Jaka powinna być reklama?

Edyta G.:
Jarek K.:
to troszkę jak dyskusja dlaczego tanie wino jest dobre :)
Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie?.... i skuteczne? ;)
jak reklama?



Wyślij zaproszenie do