Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak zatrzymać klienta?

A ja nie napiszę co jest jeszcze tańsze :):)
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Jak zatrzymać klienta?

no co?!

konto usunięte

Temat: Jak zatrzymać klienta?

Dagmara D.:
A ja nie napiszę co jest jeszcze tańsze :):)


co ??? :)

aaaa..już wiem, też nie powiem :)Jolanta G. edytował(a) ten post dnia 29.04.09 o godzinie 00:01
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Jak zatrzymać klienta?

Kolejna "perełka":

Specjalista ds. Produktów Lojalnościowych

Twoje zadania:
•Realizacja planu działań programu lojalnościowego 5 Plus
•Komunikacja, kontrola przebiegu i wsparcie organizacji kampanii do klientów
•Współtworzenie i wdrażanie nowych produktów lojalnościowych
•Nadzór nad realizacją budżetu Zespołu ds. Produktów Lojalnościowych (miesięczne raportowanie do księgowości, kontrola przychodzących faktur)

Nasze oczekiwania:
•Wykształcenie wyższe (preferowane zarządzanie, marketing)
•Doświadczenie w pracy przy kampaniach zatrzymaniowych/ programach lojalnościowych mile widziane
•Umiejętność wykorzystania wiedzy z zakresu marketingu i CRM
•Dobra organizacja pracy własnej
•Znajomość branży telekomunikacyjnej lub/i bankowej będzie dodatkowym atutem


Źródło: http://www.goldenline.pl/praca/oferta/149220

Temat "lojalnościowy" dla niektórych dość drażliwy ;)
Stosowanie wymiennie programu z produktem lojalnościowym i jeszcze kampania do klientów na ten temat ;)
Zastanawiam sie już dłuższy czas.... co to jest produkt lojalnościowy? Ktoś wie?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak zatrzymać klienta?

Wiem, ale nie chce mi się już o tym pisać.
Znowu w serwisie Hondy dostałam samochód zastępczy za darmo :)

konto usunięte

Temat: Jak zatrzymać klienta?

Edyta G.:
Zastanawiam sie już dłuższy czas.... co to jest produkt lojalnościowy? Ktoś wie?

Może tak określają opcję "weź coś po niskiej cenie, pod warunkiem przedłużenia umowy"?

Dagmara D.:
Znowu w serwisie Hondy dostałam samochód zastępczy za darmo :)

To była też Honda? Bo ostatnio widziałem Toyotę jako samochód zastępczy Hondy.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak zatrzymać klienta?

Łukasz Nowakowski:
To była też Honda? Bo ostatnio widziałem Toyotę jako samochód zastępczy Hondy.
Hondka :)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Jak zatrzymać klienta?

Jak zatrzymać klienta? Neuromarketing!

Przede wszystkim pamiętać należy, że klyent zaskoczony przez pierwsze kilka chwil jest zdezorientowany i wcale nie chce uciekać. By ten efekt pogłebić można zasosować różnego rodzaju pozycjonowanie typu koszulka w paski, czarna przepaska na oczy, pończocha na głowie itp.

Gdy klyent nieco ochłonie nabiera wątpliwości co do oferowanej marki i chce dać dyla - tu własnie jest miejsce na program lojalnościowy. W dawnych czasach klyenci byli niewyrobieni i branża nie musiała się wysilać ponad niedbale rzucone "(...) albo życie". Teraz jednak klyent jest wyedukowany i w świecie bywały, telewizję obgląda. Proste chwyty już nie działają.

Olbrzymia większość branży ucieka się do prostych programów służących zatrzymaniu klyenta. Przyłożenie odpowiedniej dźwigni i penetracja aparatu poznawczego klyenta powoduje skuteczne niemal w 90% zatrzymanie klyenta w miejscu. Krytycy tej metody (2009, Tesławski) wskazują jednak na to, że trudno taki program nazwać lojalnościowym skoro klyent natychmiast po odzyskaniu funkcji aparatu poznawczego ucieka gdzie pieprz rośnie. Wskazują oni, że lojalność klyenta należy budować latami. Jest to stanowisko o tyle kontrowersyjne, że klyent robiony raz po raz przez kilka lat nie rokuje, a co gorsze, może próbować się zaprzyjaźnić albo co.

Współcześnie branża sięga po metody neuromarketingowe przy zatrzymaniu klienta. Rozwija się rynek substancji neuromarketingowych (07.2009, Rzeczpospolita) dających efekt zatrzymania i utrzymania klienta przy równoczesnym podtrzymaniu (ba, zwiększeniu!) jego produktywności i volumenu sprzedaży. Dobrze prowadzony klient może stać się dojną krową na wiele lat.

Co ciekawe, rozwój neuromarketingu zaczyna być sztuką samą w sobie i branża powoli zaprzestaje innych dziedzin działalności. Jak więc dobrze prowadzić lojalnościowy neuromarketing?
Przede wszystkim stać się częścią świata klyenta! Należy pamiętać o wszystkich punktach styku klyenta z neuromarketingiem. Warto pamiętać o drobiazgach typu charakterystyczne pociąganie nosem i rozbiegany wzrok - co nam szkodzi upodobnić się do klyenta? Ale też trzeba pamiętać o tym, że klyent nas utrzymuje i trzeba o niego dbać. Gdy klyent nieco przesadza z neuromarketingiem można sterować jakością neuromarketingu w celu lekkiego odtrucia klyenta. Klyent odtruty starczy na dłużej i jeszcze podziękuje!
Kolejna sprawa to wygląd sprzedawcy - pozwólmy klientowi poczuć się panem sytuacji - neuromarketer powinien ubierać się stosownie do klasy klyenta ale nigdy lepiej od niego! Pamiętaj - jesteś cześcią świata swojego klyenta!
Podobne zalecenia można by mnożyć, nie ma jednak sensu powtarzać wiedzy podręcznikowej - neuromarketing w gruncie rzeczy nie jest dziedziną rewolucyjnie zrywającą z dotychczasowymi praktykami. Warto też pamiętać, że neuromarketing nie jest odpowiedzią na wszystkie bolączki branży. Czasem, jak klyent wierzga, trzeba wrócić do sprawdzonych metod typu dźwignia i penetracja aparatu poznawczego...

konto usunięte

Temat: Jak zatrzymać klienta?

Grzegorz Wszelaczyński:
Jak zatrzymać klienta? Neuromarketing!

Olbrzymia większość branży ucieka się do prostych programów służących zatrzymaniu klyenta. Przyłożenie odpowiedniej dźwigni i penetracja aparatu poznawczego klyenta powoduje skuteczne niemal w 90% zatrzymanie klyenta w miejscu. Krytycy tej metody (2009, Tesławski) wskazują jednak na to, że trudno taki program nazwać lojalnościowym skoro klyent natychmiast po odzyskaniu funkcji aparatu poznawczego ucieka gdzie pieprz rośnie. Wskazują oni, że lojalność klyenta należy budować latami. Jest to stanowisko o tyle kontrowersyjne, że klyent robiony raz po raz przez kilka lat nie rokuje, a co gorsze, może próbować się zaprzyjaźnić albo co.

No tak wczoraj cały dzień przekonywałem, że oszukiwanie klyenta jest oszukiwaniem samego siebie. Policzcie sobie koszty takiego programu "loyalnościowego". Karty, czytniki, system, ludzie, katalog, nagrody ... x liczba uczestników.
A jak mimo wszystko (kubki i scyzoryki) klyent spróbuje się zaprzyjaźnić to tragedia. Będzie wymagał specjalnego traktowania, dopieszczania... masażu wręcz! Niedopuszczalne!!!
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Jak zatrzymać klienta?

Grzegorz Wszelaczyński:
Krytycy tej metody (2009, Tesławski) wskazują jednak na to, że trudno taki program nazwać lojalnościowym skoro klyent natychmiast po odzyskaniu funkcji aparatu poznawczego ucieka gdzie pieprz rośnie.
Dodaj więc także mnie (2007, mareksy ) http://www.crmtm.eu/blog/index.php/2007/07/24/trudne-s... do krytyków :), bo to doborowe widzę towarzystwo.
A klienci omamieni żabą w entej sek. reklamówki (za Ohme, głównym specjalistą od NM, w wywiadzie tv), uciekają, gdy tylko zrozumieją, że ktoś ich tu w coś :)...

Następna dyskusja:

Nieważne jak, byle mówili




Wyślij zaproszenie do