Dominka Lepska

Dominka Lepska niezależny
specjalista do spraw
niemożliwych

Temat: Jak przetrwać w dobie kryzysu?

Nurtuje mnie, jak utrzymać firmę na powierzchni, kiedy obroty dramatycznie maleją, klientów ubywa, a zamówień jak nie było, tak nie ma?

Zakładam, że to bolączka wielu właścicieli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

konto usunięte

Temat: Jak przetrwać w dobie kryzysu?

Obawiam się, że taki, który wie, jeszcze się nie narodził ;)
Dariusz Konarzewski

Dariusz Konarzewski dyrektor, NeuroNova

Temat: Jak przetrwać w dobie kryzysu?

Wydaje mi się, że część ludzi prowadząca własne firmy odnosi wrażenie, że celem właściciela jest posiadanie firmy, podczas gdy tak naprawdę jest to tylko środek do pomnażania własnego majątku. To zawsze daje szersze pole do manewru, ponieważ jeśli firma nie jest rentowna, wydaje się oczywiste, że należy ją zrestrukturyzować, sprzedać, albo zlikwidować.

Sentymenty w biznesie są bardzo kosztowne :)
Dominka Lepska

Dominka Lepska niezależny
specjalista do spraw
niemożliwych

Temat: Jak przetrwać w dobie kryzysu?

Oj zgadzam się z Panem Dariuszem: sentymenty są kosztowne ...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak przetrwać w dobie kryzysu?

Dywersyfikować, zarabiać na kryzysie, dostosować się - jak zawsze. Trwanie w przypadku równi pochyłej ma tylko jeden koniec.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Jak przetrwać w dobie kryzysu?

Ostatni (lub jak powiedzą niektórzy: nadal trwający) kryzys zaowocował prawdziwym bogactwem przeróżnych artykułów i opracowań na ten temat.
Wystarczy poszukać.
Pierwsze linki na "strategies for downturn":
http://www.smartcompany.com.au/finance/strategy-in-a-d...
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7686904.stm

A to tylko sama "górka" góry lodowej...

Od strony marketingu: praktycznie wszystkie źródła mówią nam jedno: o ile ograniczenie wydatków wydaje się kuszące, bo daje natychmiastową poprawę KRÓTKOTERMINOWYCH wyników, to rekomendowane jest działanie wręcz odwrotne. Firmy które podczas kryzysu zwiększyły wydatki marketingowe osiągają nieco lepsze wyniki w trakcie kryzysu i znacznie lepsze tuż po jego końcu.

Tych "nauk" jest więcej, pewnie zbyt dużo aby wszystkie tu opisać (to zależy na jakim poziomie ogólności rozmawiamy)

Następna dyskusja:

Nieważne jak, byle mówili




Wyślij zaproszenie do