Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia
Maciej Tesławski:
Już media nas informują, że insight zastąpi wkrótce strategię :(
Wybaczcie im, bo nie wiedzą, co piszą...
Jakie media? Chętnie się dowiem, to przestanę ogladać/czytać lub co najmniej wrzucę na półeczkę z napisem "tabloidy".
Insight jest jedną z najfajniejszych (bo początkowo mało oczywistych) części strategii.
Najlepsze kampanie reklamowe sa oparte na insightach. Dla mnie w każdym razie dobra, ciekawa kreacja zbudowana wokół silnego insightu jest wzorcem mistrzostwa w branży.
Ciekawym przykładem skutecznego wykorzystania nieoczywistego insightu na polskim rynku jest sukces "Pomysłu na..." Winiar.
"Pomysł na..." to dokładnie to, co u konkurencji nazywa się Fix. Ale kategoria fiksów została zawłaszczona przez Knorra.
Dlatego Nestle postanowiło zmienić nazwę swojego produktu (wcześniej był Fix Winiary). Ale nie tylko nazwę.
Po wnikliwych badaniach okazało się, ku zaskoczeniu wielu mądrych ludzi, że głównym problemem kobiet przygotowujących codzienne posiłki dla rodziny nie jest to, czy na pewno będzie smakować ani to, że czy potrawa zawsze wyjdzie ani to, że stracą za duzo czasu w kuchni.
Problemem jest uciążliwość psychiczna codziennego pytania: "Kurczę, co ja dziś znowu wymyślę na obiad?", z którym to pytaniem w głowie takie kobiety dzień po dniu budzą się rano.
Bo na obiad najlepiej, jak jest coś trochę nowego, co się jeszcze nie znudziło i jednocześnie coś, co na pewno wyjdzie (każdy eksperyment ma swoje granice, jeśli królikami doswiadczalnymi sa dzieci i mąż).
Stąd wziął się "Pomysł na..." i jego pozycjonowanie. Chwyciło!
Jarosław Koć edytował(a) ten post dnia 21.05.09 o godzinie 16:29