konto usunięte

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

Już media nas informują, że insight zastąpi wkrótce strategię :(
Słyszałem kiedyś, że PR ma zastąpić marketing...

Czym jest insight dla Was?

Trochę podstaw do rozmowy dałem tutaj:

http://teslawski.wordpress.com/2009/05/19/co-to-jest-i...
Dawid S.

Dawid S. Producent
konstrukcji
reklamowych

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

PR ma zastąpić wszystko.. :-)
Dawid S.

Dawid S. Producent
konstrukcji
reklamowych

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

o, równo 2h (:
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

Dawid S.:
PR ma zastąpić wszystko.. :-)

jakoś słabo to widze.... promocje sprzedaży np sprzętu RTV AGD w kanale sprzedaży również?

konto usunięte

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

Maciej Tesławski:
Słyszałem kiedyś, że PR ma zastąpić marketing...
biorąc pod uwagę to, że marketing jest częścią PR... ciężko będzie :)

konto usunięte

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

Biorąc pod uwagę, że dla stratego ważni są konumenci i konkurenci...sam insight to nie wszystko.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

Dawid S.:
PR ma zastąpić wszystko.. :-)
Kononowicz ?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

Maciej Tesławski:
Już media nas informują, że insight zastąpi wkrótce strategię :(


Wybaczcie im, bo nie wiedzą, co piszą...

Jakie media? Chętnie się dowiem, to przestanę ogladać/czytać lub co najmniej wrzucę na półeczkę z napisem "tabloidy".

Insight jest jedną z najfajniejszych (bo początkowo mało oczywistych) części strategii.

Najlepsze kampanie reklamowe sa oparte na insightach. Dla mnie w każdym razie dobra, ciekawa kreacja zbudowana wokół silnego insightu jest wzorcem mistrzostwa w branży.

Ciekawym przykładem skutecznego wykorzystania nieoczywistego insightu na polskim rynku jest sukces "Pomysłu na..." Winiar.

"Pomysł na..." to dokładnie to, co u konkurencji nazywa się Fix. Ale kategoria fiksów została zawłaszczona przez Knorra.

Dlatego Nestle postanowiło zmienić nazwę swojego produktu (wcześniej był Fix Winiary). Ale nie tylko nazwę.

Po wnikliwych badaniach okazało się, ku zaskoczeniu wielu mądrych ludzi, że głównym problemem kobiet przygotowujących codzienne posiłki dla rodziny nie jest to, czy na pewno będzie smakować ani to, że czy potrawa zawsze wyjdzie ani to, że stracą za duzo czasu w kuchni.

Problemem jest uciążliwość psychiczna codziennego pytania: "Kurczę, co ja dziś znowu wymyślę na obiad?", z którym to pytaniem w głowie takie kobiety dzień po dniu budzą się rano.

Bo na obiad najlepiej, jak jest coś trochę nowego, co się jeszcze nie znudziło i jednocześnie coś, co na pewno wyjdzie (każdy eksperyment ma swoje granice, jeśli królikami doswiadczalnymi sa dzieci i mąż).

Stąd wziął się "Pomysł na..." i jego pozycjonowanie. Chwyciło!Jarosław Koć edytował(a) ten post dnia 21.05.09 o godzinie 16:29

konto usunięte

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

Krzysztof S.:
Maciej Tesławski:
Słyszałem kiedyś, że PR ma zastąpić marketing...
biorąc pod uwagę to, że marketing jest częścią PR... ciężko będzie :)
No tak...
Powstaje/rodzi się pytanie co jest częścią czego? I chyba nie jest tak jak z kurą i jajkiem...

Ale to na odrębny wątek:)

konto usunięte

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

Jarosław Koć:
Maciej Tesławski:
Już media nas informują, że insight zastąpi wkrótce strategię :(


Wybaczcie im, bo nie wiedzą, co piszą...

Jakie media? Chętnie się dowiem, to przestanę ogladać/czytać lub co najmniej wrzucę na półeczkę z napisem "tabloidy".

Insight jest jedną z najfajniejszych (bo początkowo mało oczywistych) części strategii.

Najlepsze kampanie reklamowe sa oparte na insightach. Dla mnie w każdym razie dobra, ciekawa kreacja zbudowana wokół silnego insightu jest wzorcem mistrzostwa w branży.

Ciekawym przykładem skutecznego wykorzystania nieoczywistego insightu na polskim rynku jest sukces "Pomysłu na..." Winiar.

"Pomysł na..." to dokładnie to, co u konkurencji nazywa się Fix. Ale kategoria fiksów została zawłaszczona przez Knorra.

Dlatego Nestle postanowiło zmienić nazwę swojego produktu (wcześniej był Fix Winiary). Ale nie tylko nazwę.

Po wnikliwych badaniach okazało się, ku zaskoczeniu wielu mądrych ludzi, że głównym problemem kobiet przygotowujących codzienne posiłki dla rodziny nie jest to, czy na pewno będzie smakować ani to, że czy potrawa zawsze wyjdzie ani to, że stracą za duzo czasu w kuchni.

Problemem jest uciążliwość psychiczna codziennego pytania: "Kurczę, co ja dziś znowu wymyślę na obiad?", z którym to pytaniem w głowie takie kobiety dzień po dniu budzą się rano.

Bo na obiad najlepiej, jak jest coś trochę nowego, co się jeszcze nie znudziło i jednocześnie coś, co na pewno wyjdzie (każdy eksperyment ma swoje granice, jeśli królikami doswiadczalnymi sa dzieci i mąż).

Stąd wziął się "Pomysł na..." i jego pozycjonowanie. Chwyciło!Jarosław Koć edytował(a) ten post dnia 21.05.09 o godzinie 16:29
Nie napisali (ostrożnie) jakie to media, ale wielkie dzięki za przykład Winar, bo Lotto nie jest najlepsze.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

Proszęki. Ten akurat znałem dobrze, bo to był mój Klient przez 5 lat.

Zastanawiam się np. czy obecna kampania Ikei jest oparta na insighcie, czy też po prostu jest tylko taką "pojechaną" kreacją...

Coś może w tym być, że młodzi ludzie na starcie życia bardzo chcą być samodzielni ale tak całkowicie to nie do końca mogą. Jak przenoszą się do nowego mieszkania, to jednak wyposażenie tego mieszkania pozostaje w gestii rodziców i teściów.

A oni tak bardzo chcieliby być od nich niezalezni. Potrzebuja do tego taniego ale nowoczesnego sklepu z meblami...

Ciekawe, czy to tylko moje luźne skojarzenia, czy taki był zamysł kampanii.

A może ktoś wie coś więcej?
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

Jarosław Koć:
Zastanawiam się np. czy obecna kampania Ikei jest oparta na insighcie, czy też po prostu jest tylko taką "pojechaną" kreacją...

Coś może w tym być, że młodzi ludzie na starcie życia bardzo chcą być samodzielni ale tak całkowicie to nie do końca mogą. Jak przenoszą się do nowego mieszkania, to jednak wyposażenie tego mieszkania pozostaje w gestii rodziców i teściów.

A oni tak bardzo chcieliby być od nich niezalezni. Potrzebuja do tego taniego ale nowoczesnego sklepu z meblami...

Ciekawe, czy to tylko moje luźne skojarzenia, czy taki był zamysł kampanii.

A może ktoś wie coś więcej?

Hasło przewodnie „Ty tu urządzisz” ma zachęcić do życia po swojemu i przełamania obawy przed oceną ze strony bliskich.

Bo wszyscy tak robią...

IKEA od lat tworzy lepsze warunki życia dla wielu ludzi. Dostarcza bardzo szeroki asortyment dobrze zaprojektowanych produktów wyposażenia wnętrz, dzięki którym dom może odzwierciedlać osobowość mieszkańców i przede wszystkim uwzględniać ich potrzeby. W tym kontekście kampania „Ty tu urządzisz” jest początkiem starannie zaplanowanych i długofalowych działań wizerunkowych. Jej celem jest zachęcenie do życia po swojemu.

- Obserwując zwyczaje zakupowe Polaków, zauważyliśmy, że w wielu przypadkach obawa przed negatywną oceną, głównie ze strony rodziny, przyjaciół, sąsiadów jest podstawową barierą, która powstrzymuje ludzi przed odważnymi zmianami. Bardzo często utarty, tradycyjny styl uznajemy za bezpieczniejszy, mimo, że w domu wolelibyśmy mieć inny wystrój. Ulegamy sugestii otoczenia, nie mając na tyle odwagi, by zadecydować samodzielnie, a w kwestii wyborów zdajemy się na innych – mówi Grzegorz Boruc, Dyrektor Marketingu IKEA – Poprzez tę kampanię chcielibyśmy ośmielić i zachęcić do odważniejszych zmian, do sięgnięcia po ciekawe rozwiązania, do życia po swojemu – dodaje.

Obecną kampanię poprzedziły kilkuletnie badania konsumenckie i obserwacje socjologiczne, które dowiodły, że nasze społeczeństwo często ulega sugestiom bliskich, obawiając się dawania im powodów do krytycznej oceny. Boimy się słuchać wewnętrznego głosu, „dla świętego spokoju” powielamy stereotypy. A przecież każdy z nas jest inny – nie bójmy się więc pokazać własnego stylu w naszych domach - możemy przecież postawić na swoim, nie urażając nikogo. IKEA chce zachęcić Polaków do tworzenia lepszych warunków życia, dzięki ładnym, dobrze zaprojektowanym, funkcjonalnym meblom i innym artykułom wyposażenia wnętrz; do urządzania domu tak, by czuli się w nim naprawdę u siebie.

To Twój tron, Kleopatro

Fabuła filmu, który od kilku dni oglądamy na ekranach telewizorów, przenosi nas w odległą przeszłość – czasy Imperium Rzymskiego i Starożytnego Egiptu – kiedy to Kleopatrę odwiedza „teściowa”, matka Antoniusza. Energiczna dama ma wyrobione zdanie na temat urządzania dworskich komnat i nie pochwala aranżacji wykonanej przez synową (Kleopatra bowiem urządziła dom po swojemu). Koronowane głowy i sławni władcy mogli spotkać się z podobnym problemem jak każdy z nas.

Działania reklamowe skierowane są głównie do kobiet w wieku 20-49 lat, które podejmują decyzje związane z urządzaniem wnętrz.
Za kreację kampanii jest odpowiedzialna agencja PZL, za planowanie mediów Mediaedge:cia. Reżyserią filmów reklamowych „Ty tu urządzisz” zajął się Iwo Zaniewski, za zdjęcia odpowiedzialny był Paweł Edelman, a scenografię przygotował Allan Starski, który powiedział:

" Czasami wyzwanie zawodowe staje sie także przygodą artystyczną i wtedy sprawia najwięcej satysfakcji i przyjemności ! Tak było w przypadku reklamy IKEA."


Źródło: http://www.meble.pl/aktualnosci,ty-tu-urzadzisz,7664.html

konto usunięte

Temat: Insighty konsumenckie... żałosne doświadczenia

W ogóle to interesuje mnie "reverse engineering" w reklamie, czyli odgadywanie jaki insight/czy jak kto woli wiedza o konsumencie stoi za przekazem.

Szczególnie ciekawa rozrywka, gdy oglądamy reklamy zagraniczne, gdzie kontekst nie jest oczywisty.

Polecam rosyjskie reklamy na You Tube - przykład poniżej.

http://www.youtube.com/watch?v=Mhd37Zjj5eo

Dla ułatwienia: to reklama towarzystwa ubezpieczeniowego!Agnieszka Górnicka edytował(a) ten post dnia 26.05.09 o godzinie 18:55

Następna dyskusja:

Trendy konsumenckie




Wyślij zaproszenie do