konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Emocje żądzą

Pisałem już wielokrotnie o takim czymś jak USP (unique selling proposition) bo to jedna z ważniejszych cech przy konstruowaniu strategii marki. Firmy najczęściej nie skupiają się na tym przy wymyślaniu nowych produktów, a szkoda, bo potem coraz trudniej jest konsumentom odróżnić je od siebie. A wszyscy by chcieli aby ich produkty były pożądane.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/07/09/emocje-zadza/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Lojalność a small business

Wciąż spotykam się z wątpliwościami jeśli chodzi o programy lojalnościowe w małych przedsiębiorstwach. Funkcjonuje przekonanie, że jest to szczególnie kosztowne i możliwe do „udźwignięcia” tylko przez wielkie firmy. Do tego dochodzi uprzedzenie, że w usługach lojalność to już zupełnie nie jest możliwa do budowania, w końcu nie mamy kontaktu materialnego z marką.

http://teslawski.wordpress.com/2012/07/23/lojalnosc-a-...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Nabici w butelkę… Coca-Coli

No, bo jak inaczej to nazwać? Dawno, dawno temu z początkiem roku 2009 (w marketingu to cała epoka) Coca-Cola ogłosiła, że uruchamia program lojalnościowy dla swoich klientów. Dzisiaj po 3,5 roku okazało się, o jaką „lojalność” chodziło. W sumie od samego początku było to widać w zasadach programu...

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/08/02/nabici-w-butelke...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Miś dla Ciebie

Natknąłem się na takie miejsce, nie, nie stronę w sieci, to byłoby zbyt prymitywne, realny świat wciąż istnieje. Znajoma ma córkę, małą, nie wiem jak, pewnie kilka lat. Miałem się z nią spotkać dzisiaj. Pomyślałem, że miś z metryką będzie prezentem szczególnym. I znalazłem takiego misia w Smyku.

http://teslawski.wordpress.com/2012/08/05/mis-dla-ciebie/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Nie znam się, to się wypowiem

Nie wiem, nie znam się, ale o czym mowa? Aha, oczywiście, w tym temacie uważam, że… i tak dalej. W zasadzie w każdym temacie można spotkać takie wypowiedzi. Może za wyjątkiem pierwszego zdania, bo to byłoby już śmieszne.

http://teslawski.wordpress.com/2012/08/10/nie-znam-sie...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Nielegalne loterie

Ja doskonale rozumiem, że w serwisach społecznościowych liczy się już nie liczbę fanów, ale ich zaangażowanie. Moderatorami stron firmowych są często przypadkowi ludzie, którzy nie mając własnego pomysłu na zaangażowanie społeczności, kopiują zachowania z innych stron. To tylko niewielki i niegroźny błąd w marketingu.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/08/11/nielegalne-loterie/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Myślenie kuponowe

Tak czytam wpisy rozmaitych „marketerów” na ich blogach albo w serwisach społecznościowych i jedno co jest zdecydowanie powtarzalne, to myślenie kuponowe, czyli myślenie rabatami od samego początku… Wiem, czepiam się, przecież klienci właśnie tego najbardziej oczekują. Kolejny rabat, 5% zniżki na zakup… iPhone’a.

http://teslawski.wordpress.com/2012/08/12/myslenie-kup...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Spersonifikowana personalizacja

Ufff, trudne słowa, prawda? Takie twory muszą się mylić. I się mylą. Czytam sobie te wpisy w serwisach społecznościowych i znajduję to jako najczęstszy błąd. Nic dziwnego, do połowy lat ’90 nie funkcjonowało słowo „personalizacja” a ze szkoły wynieśliśmy „personifikację”. Cóż dziwnego.

http://teslawski.wordpress.com/2012/08/13/spersonifiko...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Wulgaryzacja komunikacji

Wszelkiej, nie tylko tej „profesjonalnej”. Następuje w tempie zastraszającym. Ja wiem, że trzeba dawać po oczach, bo ludzie się uodpornili na komunikację reklamową. Dotyczy to też komentarzy i wpisów w social mediach. Krąży nawet takie powiedzenie, że uwagę przyciąga błąd popełniony we wpisie. Natychmiast pojawiają się komentarze.

http://teslawski.wordpress.com/2012/08/15/wulgaryzacja...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Oczywista oczywistość

Nie, nie będzie o polityce. To jedna z moich sztywnych zasad. Temat zbyt „sensytywny”. Dowiedziałem się dzisiaj, że mój znajomy z Uniwersytetu Wrocławskiego przeprowadził badanie „co wrocławscy studenci myślą o akademikach”. I włączyło mi się…

http://teslawski.wordpress.com/2012/08/17/oczywista-oc...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Papierosy no logo

Od 1 grudnia w Australii wszystkie paczki papierosów będą wyglądały identycznie i dość makabrycznie. Oczywiście chodzi o walkę z paleniem. Cóż, odważne posunięcie zważywszy na niewielką skuteczność takich działań. Koncerny tytoniowe już podnoszą larum o stracie wartości ich marek i o stratach dla gospodarki z powodu łatwości wprowadzenia na rynek papierosów podrobionych.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/08/18/papierosy-no-logo/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Perfekcyjne Lamborghini

Oto kolejny przykład perfekcyjnej reklamy. Przyjrzyjcie się uważnie. Zresztą zmusza do tego wielkość czcionki napisu. Można? Można! Liczy się pomysł i insight. Bo jak inaczej pokazać prędkość przydźwięczną tej marki? Bo co jest „top of mind” dla tej marki? A jaki koszt? Śladowy! A najpiękniejsza jest niedosłowność tej reklamy. Zmusza do chwili zastanowienia, uruchomienia skojarzeń. Efektem jest to, że poświęcamy jej więcej czasu niż 3 sekundy i kochamy ją.

http://teslawski.wordpress.com/2012/08/20/perfekcyjne-...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Specjalna oferta

Spotkaliście się z takim tekstem od telemarketera? Ja słyszę to regularnie co kilka dni. „Dzień dobry, czy rozmawiam z właścicielem numeru? Przygotowaliśmy dla pana specjalną ofertę, czy mogę ją przedstawić?”. Wiele razy, o zgrozo, zbyt wiele razy uwierzyłem, że to rzeczywiście przygotowana dla mnie oferta.

http://teslawski.wordpress.com/2012/08/27/specjalna-of...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Gościnnie - Reklama myśląca

A właściwie zmuszająca do myślenia. Bo takie chwilowe zastanowienie daje kolosalne efekty. Wiadomym jest, że billboard oglądamy średnio 3 sekundy. Reklamę w prasie czasami nawet krócej. Dlaczego? Chwila zastanowienia wystarczy aby wiedzieć jakich reklam nie powinno się robić.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/08/30/reklama-myslaca/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Marketing sportowy

Nie jestem kibicem właściwie żadnego sportu. No, może z wyjątkiem największych, światowych regat żaglowców i zimowych igrzysk, kiedy uwielbiam patrzeć, co chłopaki i dziewczyny mogą zrobić na nartach, ale tylko te klasyczne dyscypliny. Swoje ostatnie narty zjazdowe zostawiłem w Kaprun, bo się skończyły.

http://teslawski.wordpress.com/2012/09/01/marketing-sp...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Czarna lista marek

No, w końcu nie wytrzymałem i musiałem. Nie wiem co się będzie działo, ale mam chyba prawo do wyrażania swojego zdania na swoim blogu. Wiem, że mogą to czytać różni ludzie bo jest blogiem ogólnodostępnym. Wiem, że nie muszą się wszyscy ze mną zgadzać. Jeszcze lepiej.

http://teslawski.wordpress.com/2012/09/07/czarna-lista...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Kampania od dupy strony

Bo jak inaczej to nazwać. Mowa oczywiście o najnowszej kampanii fundacji Rak’n’roll. Ale po kolei. Wiosną tego roku zaatakowała mnie jedna z najlepszych kampanii społecznych stworzona właśnie przez tę fundację. Chodzi o „zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”. Byłem w szoku, bardzo pozytywnym szoku.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/09/10/kampania-od-dupy...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Filozofia marketingu

Maciej Tesławski:
Czarna lista marek

No, w końcu nie wytrzymałem i musiałem. Nie wiem co się będzie działo, ale mam chyba prawo do wyrażania swojego zdania na swoim blogu. Wiem, że mogą to czytać różni ludzie bo jest blogiem ogólnodostępnym. Wiem, że nie muszą się wszyscy ze mną zgadzać. Jeszcze lepiej.

http://teslawski.wordpress.com/2012/09/07/czarna-lista...
Jak sobie dziś obejrzałam "upławy, zapalenie pochwy, zapobieganie mikrourazom" w tv to nie zauważyłam co to za smaczna marka :(

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Dawaj!!!
Dagmara D.:
Maciej Tesławski:
Czarna lista marek

No, w końcu nie wytrzymałem i musiałem. Nie wiem co się będzie działo, ale mam chyba prawo do wyrażania swojego zdania na swoim blogu. Wiem, że mogą to czytać różni ludzie bo jest blogiem ogólnodostępnym. Wiem, że nie muszą się wszyscy ze mną zgadzać. Jeszcze lepiej.

http://teslawski.wordpress.com/2012/09/07/czarna-lista...
Jak sobie dziś obejrzałam "upławy, zapalenie pochwy, zapobieganie mikrourazom" w tv to nie zauważyłam co to za smaczna marka :(

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Powitanie Olimpijczyków

Tak, celowo nie piszę „para” bo jeśli Olimpiada ma pokazywać najmocniejszych to właśnie Ci „para” okazali się mocniejsi. Wynik idzie w świat, wiem, więc mamy wynik niesamowity 36 medali, w tym 14 złotych. Ponieważ jestem dupa nie kibic, nie zliczę ile było rekordów, Europy i świata. Tak, tego dokonali!

http://teslawski.wordpress.com/2012/09/11/powitanie-ol...

Następna dyskusja:

Postrzeganie marketingu




Wyślij zaproszenie do