konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Ludzie marketingu

Historia sięga już dwóch dekad. Powstało kilka(naście) wielkich kampanii w tym kraju. Ktoś je robił, ktoś je projektował i planował. Mówię o autorach. Gdzie są ci ludzie i kim są? Czy tylko środowisko, wyjątkowo niesolidarne, zna nazwiska?

http://teslawski.wordpress.com/2012/03/08/ludzie-marke...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Jak zostać strategiem?

Takie pytanie pojawia się w wyszukiwarkach więc czuję się w obowiązku na nie odpowiedzieć. Nie wiem, czy jestem właściwą osobą, może lepiej by to zrobił ktoś, kto jest nazwany strategiem, nie znam jednak takich osób. Postaram się poszukać właściwej odpowiedzi na swoim przypadku.

http://teslawski.wordpress.com/2012/03/14/jak-zostac-s...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Zabawa biustem Play

Moja „ulubiona” marka na polskim rynku przygotowała kolejną kampanię, która wzbudza zachwyt znakomitej większości polskich marketerów, a przynajmniej jej męskiej części. I nie jest to seksistowska reklama – w ogóle. Ona, ta reklama, posługuje się tylko znaną od lat zasadą „sex sells”. Chciałbym zatem poświęcić kolejne miejsce w filozofii marketingu „tfurcom” tego dzieła i postarać się zrozumieć jaka logika i „strategia” za tym stoi.

http://teslawski.wordpress.com/2012/03/20/zabawa-biust...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

RozGROMić konkurencję

Jak zobaczyłem na okładce gen. Romana Polko w stroju napoleońskim to natychmiast skojarzyłem tę książkę ze „Sztuką wojny” Sun Tzu. Upewniłem się w swoich oczekiwaniach, gdy przeczytałem podtytuł „Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania”. Tak, taką książkę napisał sławny dowódca Gromu wraz z żoną dr Pauliną Polko. Na ostatniej stronie okładki jest z resztą cytat z Sun Tzu. Wiedziałem zatem, że będzie to książka, która na bazie doświadczeń wojskowych pokaże jak skutecznie zwyciężać.

http://teslawski.wordpress.com/2012/04/03/rozgromic-ko...Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 03.04.12 o godzinie 17:30
Magdalena N.

Magdalena N. Marketing&Sales
Manager

Temat: Filozofia marketingu

Maciej Tesławski:
RozGROMić konkurencję

Jak zobaczyłem na okładce gen. Romana Polko w stroju napoleońskim to natychmiast skojarzyłem tę książkę ze „Sztuką wojny” Sun Tzu. Upewniłem się w swoich oczekiwaniach, gdy przeczytałem podtytuł „Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania”. Tak, taką książkę napisał sławny dowódca Gromu wraz z żoną dr Pauliną Polko. Na ostatniej stronie okładki jest z resztą cytat z Sun Tzu. Wiedziałem zatem, że będzie to książka, która na bazie doświadczeń wojskowych pokaże jak skutecznie zwyciężać.

http://teslawski.wordpress.com/2012/04/03/rozgromic-ko...


Jak oceniasz tę książkę w porównaniu do Wojującego marketingu Riesa&Trouta?Są tam jakieś ciekawe case'y?Czy jest tam coś inspirującego a'propos strategii marketingowych?
Magdalena N.

Magdalena N. Marketing&Sales
Manager

Temat: Filozofia marketingu

Magdalena N.:
Maciej Tesławski:
RozGROMić konkurencję

Jak zobaczyłem na okładce gen. Romana Polko w stroju napoleońskim to natychmiast skojarzyłem tę książkę ze „Sztuką wojny” Sun Tzu. Upewniłem się w swoich oczekiwaniach, gdy przeczytałem podtytuł „Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania”. Tak, taką książkę napisał sławny dowódca Gromu wraz z żoną dr Pauliną Polko. Na ostatniej stronie okładki jest z resztą cytat z Sun Tzu. Wiedziałem zatem, że będzie to książka, która na bazie doświadczeń wojskowych pokaże jak skutecznie zwyciężać.

http://teslawski.wordpress.com/2012/04/03/rozgromic-ko...


Jak oceniasz tę książkę w porównaniu do Wojującego marketingu Riesa&Trouta?Są tam jakieś ciekawe case'y?Czy jest tam coś inspirującego a'propos strategii marketingowych?
Tytuł książki powinien brzmieć jeśli już to "Rozgromić konkurentów" bo konkurencja to zjawisko rynkowe...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Magdalena N.:
Maciej Tesławski:
RozGROMić konkurencję

http://teslawski.wordpress.com/2012/04/03/rozgromic-ko...


Jak oceniasz tę książkę w porównaniu do Wojującego marketingu Riesa&Trouta?Są tam jakieś ciekawe case'y?Czy jest tam coś inspirującego a'propos strategii marketingowych?
Nie mnie oceniać i porównywać. Generalnie case'ów bardzo dużo, same case'y.... wojenne.
Przeczytaj całość, piszę tam o tym, ale na strategie marketingowe bym nie liczył :(

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Zbieramy na cycki…

Tak chyba można zatytułować tę kampanię. Pojawiła się nagle na Facebooku i nie wiem czy gdziekolwiek jeszcze. Nie zauważyłem. A szkoda, bo jest doskonałym przykładem wykorzystania insightu w komunikacji.

http://teslawski.wordpress.com/2012/04/11/zbieramy-na-...
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Filozofia marketingu

Maciej Tesławski:
Zbieramy na cycki…

Tak chyba można zatytułować tę kampanię. Pojawiła się nagle na Facebooku i nie wiem czy gdziekolwiek jeszcze. Nie zauważyłem. A szkoda, bo jest doskonałym przykładem wykorzystania insightu w komunikacji.

http://teslawski.wordpress.com/2012/04/11/zbieramy-na-...

A jaki to Insight?
Pytam bez sarkastycznego podtekstu - zupełnie poważnie.
Kampania od strony pomysłu świetna, ale ciekawym o jakim insighcie myślisz.

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Stanisław Grabowski:

A jaki to Insight?
Pytam bez sarkastycznego podtekstu - zupełnie poważnie.
Kampania od strony pomysłu świetna, ale ciekawym o jakim insighcie myślisz.
Nie jestem autorem, ale wydaje się, że zrozumienie problemu?

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

BezMarketing, czyli rzecz o marketingu

Książkę o takim tytule dostałem do recenzji z OnePress, dziękuję. Dokładny tytuł brzmi „BezMarketing. Przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać!” i oddaje doskonale zawartość tej książki. Kolejny raz przyszło mi zmierzyć się z autorem, który jest ekspertem w swojej dziedzinie, jest nim Scott Stratten. W tym wypadku obawy moje były ogromne.

http://teslawski.wordpress.com/2012/05/01/bezmarketing...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Ray-Ban odważna kampania?

Napotkałem kampanię reklamową z okazji 75 lat istnienia firmy Ray-Ban. Na pierwszy rzut oka nic nadzwyczajnego. Troszkę w starym stylu, ale w końcu to 75 lat, więc styl uzasadniony. Dopiero po bliższym przyjrzeniu się – szok. Odwaga to, czy brawura? Jaki będzie efekt w pozycjonowaniu marki?

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/05/08/ray-ban-odwazna-...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Lamborghini Ursus

To zapewne nie chodzi o nasz Ursus (dzielnicę Warszawy) ale o mitycznego Ursusa. A już miałem nadzieję, że będziemy w Polsce produkowali Lamborghini… Jak widać wielkie marki popełniają też szkolne błędy. Jedna po drugiej, aż chwilami zastanawiam się – dlaczego?! Lamborghini, Maserati czy Ferrari to ikony włoskiej motoryzacji. To już nie samochody, to obiekty kultu.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/05/02/lamborghini-ursus/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Lojalne biusty pasażerek

Przyznaję, że nie tylko ze względów estetycznych cieszy mnie możliwość umieszczenia tego wpisu. Rzecz dotyczy programów „lojalnościowych” linii lotniczych tzw. frequent flyer. Okazuje się, że „marketerzy” pod każdą szerokością geograficzną popełniają podobne głupoty. Nie jesteśmy wyjątkiem! Swoją drogą, materiał jak znalazł na najbliższe zajęcia.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/05/14/lojalne-biusty-p...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Współczynnik CYA/KDB

Współczynnik, o którym wspominają J. Trout i Al. Ries w swoich 22 niezmiennych prawach marketingu. To bardzo ważny współczynnik, zwłaszcza dla marketerów, choć nie tylko, którzy chcą zachować swoje miejsce pracy. Niewielu z nich zna to pojęcie, jakże przydatne w zawodzie, więc postanowiłem wyjaśnić.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/05/21/wspolczynnik-cya...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Komunikacja wizerunkowa na UWr

Mam wrażenie, że to będzie ważne wydarzenie nie tylko w skali tego roku. Być może zasługuje nawet na miano wydarzenia przełomowego w polskiej edukacji. Wiele ostatnio się słyszy negatywnych opinii o naszym systemie edukacyjnym. Większość z nich jest uzasadniona. Znaleźli się jednak tacy, którzy zamiast narzekać, postanowili to zmienić.

http://teslawski.wordpress.com/2012/05/22/komunikacja-...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Frugo wróci(ło)

Dawno, dawno temu, przynajmniej w kategoriach marketingu, było wielkim sukcesem rynkowym. Sytuacja była szczególna, bo w tamtych realiach w zasadzie nie miało konkurencji. Produktowo pojawiały się soki, ale komunikacyjnie przeżywaliśmy szok przy każdej reklamie.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/05/24/frugo-wrocilo/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Superbrands VI edycja

Będzie krótko, bo wszystkie ważniejsze media już dały opis tego, co się wczoraj działo. A działo się wydarzenie jedno z ważniejszych w polskim marketingu. Gala finałowa Superbrands VI. Tak to już VI edycja i nazwa „gala” pasuje tu doskonale.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/05/26/superbrands-vi-e...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Edukacja czy korepetycje?

Nie wiem jak to zakwalifikować. W sumie korepetycje są edukacją ale indywidualną a „edukacja” kojarzy nam się raczej ze szkołą, czyli kształceniem zbiorowym. Jak nazwać przypadek korepetycji zbiorowych? Właśnie takie coś pojawiło się w MCA.

http://www.mca.edu.pl/blog/2012/05/31/edukacja-czy-kor...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

2 lata innego świata

Tak, dzisiaj mijają 2 lata jak funkcjonuję coraz głębiej w innym świecie. Innym od tego, w którym funkcjonowałem dotychczas. Są tam fajni ludzie i fajne miejsca ale przede wszystkim jest inna atmosfera od tej, w której wcześniej funkcjonowałem. Może jest to przypadek a może przeznaczenie, nie wiem ale lubię tam wracać.

http://teslawski.wordpress.com/2012/06/29/2-lata-inneg...

Następna dyskusja:

Postrzeganie marketingu




Wyślij zaproszenie do