konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Byłem na Chamletach

Tak, to spore przeżycie udział w takiej imprezie. Nie dziwi więc fakt, że tzw. Wielka Zachodnia była wypełniona po brzegi. To jedyny taki, znany mi, festiwal w Polsce. Nie dziwi też fakt, że media dość tłumnie się stawiły i ochoczo recenzowały. Co takiego wyjątkowego jest w Chamletach i dlaczego uważam, że organizatorzy wykazali się, po raz drugi już, gigantyczną odwagą?

http://teslawski.wordpress.com/2011/12/01/bylem-na-cha...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Na co miastu logo?

Takie bardzo podstawowe pytanie. Szał ogarnął wszystkich z logotwórstwem. Zarówno tym uzasadnionym jak i tym bez najmniejszego sensu. Sam pracuję z i nad markami i wiem co to logo i po co logo, ale w przypadku miast i regionów, pojąć nie umiem.

http://teslawski.wordpress.com/2011/12/07/na-co-miastu...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Zmarł Profesor

Nie znaliśmy się dobrze, ot kilka ukłonów na korytarzu, kilka uprzejmości wymienionych w biegu. Czytam teraz o nim więcej i widzę o ile bogatsi są studenci, którzy mieli z nim zajęcia. Ile więcej mogli go poznać, na ile więcej mogli się zbliżyć. Ja nie wiem nawet dlaczego mi się kłaniał? Zapewne dlatego, że był o wiele lepszym człowiekiem ode mnie.

http://teslawski.wordpress.com/2011/12/07/zmarl-profesor/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Pierwszeństwo myśli, czy badań?

Po latach dostrzegłem pewien paradoks w marketingu, którego nie potrafię zrozumieć i rozwiązać. Borykam się z tym przy każdym projekcie jaki trafia na mój stół i jak na razie bezskutecznie błądzę. Może uda Wam się mi pomóc, bo od uświadomienia tego sobie nie wiem jak będzie z następnymi projektami.

http://teslawski.wordpress.com/2011/12/12/pierwszenstw...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Witaj Maćku.

trochę to problem jajka i kury, prawda? Mnie też to nurtuje.

Zawsze myślałam, że są na świecie mądrzejsi ode mnie, co znają rozwiązanie problemu. Tymczsaem, jak widzę mądrzejsi też nie wiedzą.

Chyba odpowiedź jest jak zwykle: to zależy... co wiemy już o konsumentach? jakie trendy chcemy wykorzystać? A może chcemy je tworzyć? Co unikalnego ma nasza marka? Analizujemy istniejące informacje do momentu, gdy wiemy, czego nie wiemy i to badamy.

A jak jesteśmy Jobsem, to nie badamy, bo wiemy wystarczająco dużo. Jego śmiałe wizje były oparte o rzetelną wiedzę o rynku. Że nie była to wiedza z fokusów? A czy to ma znaczenie?

Jeśłi umiemy uczciwie odpowiedzieć, dlaczego klient miałby kupić produkt marki A, a nie B, C czy XYZ, to już pół sukcesu.

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Agnieszka Górnicka:
Witaj Maćku.

trochę to problem jajka i kury, prawda? Mnie też to nurtuje.

Zawsze myślałam, że są na świecie mądrzejsi ode mnie, co znają rozwiązanie problemu. Tymczsaem, jak widzę mądrzejsi też nie wiedzą.

Chyba odpowiedź jest jak zwykle: to zależy... co wiemy już o konsumentach? jakie trendy chcemy wykorzystać? A może chcemy je tworzyć? Co unikalnego ma nasza marka? Analizujemy istniejące informacje do momentu, gdy wiemy, czego nie wiemy i to badamy.

A jak jesteśmy Jobsem, to nie badamy, bo wiemy wystarczająco dużo. Jego śmiałe wizje były oparte o rzetelną wiedzę o rynku. Że nie była to wiedza z fokusów? A czy to ma znaczenie?

Jeśłi umiemy uczciwie odpowiedzieć, dlaczego klient miałby kupić produkt marki A, a nie B, C czy XYZ, to już pół sukcesu.

Tak, szukałem obrazka jajka i kury, ale nic "marketingowego" nie trafiłem.
Najważniejsze - nie należę do tych "mądrzejszych" - zmiłuj się :)

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Wszystko stanęło na głowie

Zazwyczaj patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość z własnego punktu widzenia. Nieliczni posiadają umiejętność abstrahowania, czyli spojrzenia nie przez swój prywatny filtr i miejsce, gdzie się obecnie znajdują. Funkcjonujemy jednak w pewnej przestrzeni, która została uregulowana według czyichś własnych poglądów.

http://teslawski.wordpress.com/2011/12/20/wszystko-sta...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Cigger – żenada roku?

Czepiają się ci internauci strasznie tej bardzo dobrej i wyszukanej reklamy. Wypisują okropne rzeczy a reklama jak widać jest nie tylko przyjemna dla oka obu płci, ale też spełnia wszystkie warunki dobrej reklamy. Nie zauważają też konsekwencji w komunikacji tej marki, co mam nadzieję będzie widoczne na załączonych niżej spotach.

http://teslawski.wordpress.com/2011/12/28/cigger-zenad...

Temat: Filozofia marketingu

Maciej Tesławski:
Cigger – żenada roku?

Czepiają się ci internauci strasznie tej bardzo dobrej i wyszukanej reklamy. Wypisują okropne rzeczy a reklama jak widać jest nie tylko przyjemna dla oka obu płci, ale też spełnia wszystkie warunki dobrej reklamy. Nie zauważają też konsekwencji w komunikacji tej marki, co mam nadzieję będzie widoczne na załączonych niżej spotach.

http://teslawski.wordpress.com/2011/12/28/cigger-zenad...
Wiesz Maćku od początku miałam to samo zdanie, ale bałam się odzywać, bo reklama została tak równo i dokładnie zjechana :D :)
a mimo że może mieć "knajackie" konotacje, to jest prosta, zrozumiała i strategicznie nie pozostawia żadnych wątpliwości.Agnieszka Wiącek edytował(a) ten post dnia 01.01.12 o godzinie 15:05
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Filozofia marketingu

Tak i ta ikonka na końcu :):)

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Dagmara D.:
Tak i ta ikonka na końcu :):)
:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Filozofia marketingu

Macieju, powinieneś wyrażać się bardziej jasno , bo ... jeszcze ktoś uwierzy ? Jak Cię kto zna to wie :):) Ale jak nie ...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Dagmara D.:
Macieju, powinieneś wyrażać się bardziej jasno , bo ... jeszcze ktoś uwierzy ? Jak Cię kto zna to wie :):) Ale jak nie ...
Niejasno się wyraziłem?
Jak to kiedyś powiedział pan Hensler "to jest reklama dla ludzi inteligentnych" :)
Mój tekst chciałbym aby był dla takich właśnie też. :)

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Reklama w kryzysie

Raz w roku odbywa się w USA najdroższa impreza z punktu widzenia reklamy. Jest to Super Bowl. Koszty emisyjne reklam wtedy emitowanych są najwyższe, a wiele firm przygotowuje spoty specjalnie na tę okazję. Plotka głosi, że Apple w roku 1984 wydało na emisję swojego spotu wprowadzającego Mcintosha 1 miliard dolarów.

http://teslawski.wordpress.com/2012/01/03/reklama-w-kr...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Jak się rodzi CSR?

No właśnie. Zastanawialiście się kiedyś jak powstają programy CSR w firmach? Kilka takich działań na mniejszą lub większą skalę mam już za sobą więc postanowiłem zastanowić się nad genezą. Przez to, że za takimi działaniami stoją firmy komercyjne, wizerunek ich na tym cierpi. Przecież jedynym i wyłącznym celem każdej firmy jest zysk…

http://teslawski.wordpress.com/2012/01/16/jak-sie-rodz...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Marketing „teoretyczny”

Już kończy się pierwszy semestr mojego drugiego roku nauczania marketingu na Uniwersytecie Wrocławskim. To już zaczątki pewnego doświadczenia edukacyjnego, przynajmniej w tej grupie docelowej, bo wśród zawodowców już kilkanaście lat. Okazuje się jednak, że nie tylko są to inni ludzie, ale też inni od innych w Polsce, z jakimi miałem do czynienia. Zapewne miejsce robi swoje.

http://teslawski.wordpress.com/2012/02/03/marketing-%E...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Autobusowy Ryanair?

Pojawiła się, trochę ponad pół roku temu, nowa marka na rynku w kategorii transportu. Jestem nią, tą kategorią, żywo zainteresowany od czasu kiedy zacząłem jeździć prawie co tydzień do Wrocławia. Cały ubiegły rok przeżywałem koszmary podróżując PKP/TLK, do czasu aż jeden student zwrócił moją uwagę na PolskiBus, opowiadając jakieś bajki. Początkowo nie uwierzyłem, bo młody, to ekscytuje się niepotrzebnie przesadzonymi obietnicami z reklamy.

http://teslawski.wordpress.com/2012/02/07/autobusowy-r...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Od konduktora do miliardera

Oczywiście mowa o marce PolskiBus jaka pojawiła się na naszych drogach ponad pół roku temu. Każdy, kto jechał tym pojazdem, bo nazwanie tego autobusem byłoby uwłaczające, chwali sobie niemal wszystkie aspekty oferty. Skąd to się wzięło? Okazuje się, że naszych biznesmenów nie stać na tyle wyobraźni, co Szkota – Briana Soutera.

http://teslawski.wordpress.com/2012/02/14/od-konduktor...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Zakupy na obcasach

Otrzymałem tę książkę już jakiś czas temu, do recenzji. Przyznaję czytałem długo, głównie dlatego, że musiałem zrobić co najmniej dwie dłuższe przerwy. Zainteresowała mnie od samego początku, przede wszystkim zawodowo, bo projektując kampanie marek kobiecych zawsze scierałem się z poglądem, że robić to dobrze mogą tylko kobiety. Chciałem się więc dowiedzieć, czy dobrze robiłem.

http://teslawski.wordpress.com/2012/02/21/zakupy-na-ob...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Spotkanie Rady Marek Superbrands VI

Właśnie takie spotkanie się dzisiaj odbyło. Profesjonalna organizacja, doborowe towarzystwo największych w branży i wspaniała atmosfera. O co jednak chodzi? Co to jest ten „Superbrands”? Okazało się, że polscy przedsiębiorcy nie bardzo wiedzą.

http://teslawski.wordpress.com/2012/02/29/spotkanie-ra...

Następna dyskusja:

Postrzeganie marketingu




Wyślij zaproszenie do