Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Filozofia marketingu

Maciej Tesławski:
Jarosław Koć:
Z BWK spotykałem się wielokrotnie, znam to "zjawisko". Staram się jak najszybciej wtedy oddalić od takiego "klienta".

I w tym właśnie leży przewaga ludzi, pracujacych na własny rachunek. Bo ja nie zawsze mogę się oddalić :-)

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Jarosław Koć:
Maciej Tesławski:
Jarosław Koć:
Z BWK spotykałem się wielokrotnie, znam to "zjawisko". Staram się jak najszybciej wtedy oddalić od takiego "klienta".

I w tym właśnie leży przewaga ludzi, pracujacych na własny rachunek. Bo ja nie zawsze mogę się oddalić :-)
Jarku, w agencji pracując też lepiej się oddalić niż zostać okradzionym.

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Marketingowe prawo szczerości

Dawno, dawno temu… ukazała się na naszym rynku taka mała książeczka „22 niezmienne prawa marketingu”, którą popełniło dwóch guru marketingu światowego: Al. Ries i Jack Trout. Ich wiedzy i pozycji w świecie marketingu nikt już nie podważa. Książeczka ukazała się w roku 2000 i nikt jej nie przeczytał, a jeśli przeczytał, to bez zrozumienia.

http://teslawski.wordpress.com/2011/06/10/marketingowe...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Filozofia marketingu

Hajzeryzacja ...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Od idei do koszmaru

Był sobie przetarg, bardzo poważny bo chodziło o projekt finansowany z Unii. Pierwszy etap przetargu to właśnie wymieniona w tytule idea, potrzebny był projekt promocji Suwalszczyzny. Losy powstawania projektu są zbyt zagmatwane, aby je tu przytaczać w całości. Ważny jest efekt końcowy, projekt wygrał przetarg i klient otrzyma lub otrzymał prawie milion na realizację.

http://teslawski.wordpress.com/2011/06/23/od-idei-do-k...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Ludzie listów nie piszą

Kiedyś Skaldowie śpiewali, że „ludzie listy piszą…”. Przyznajcie się, kiedy ostatnio pisaliście list do kogoś, albo kiedy dostaliście list a nie rachunek. Zmiana kulturowa jaka się dokonała w ciągu ostatnich 20 lat jest przerażająca. Przekłada się to na nasz sposób myślenia a nawet więcej, na sposób w jaki traktujemy drugiego człowieka.

http://teslawski.wordpress.com/2011/07/03/ludzie-listo...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Kampania chwilowa

W zasadzie przy takim budżecie wpompowanym w zwykły rebranding, nie ma się co czepiać. A może? Może w kampaniach, rebrandingowych też, chodzi o coś innego niż wydanie tych 100 milionów. Można przecież wydać z sensem, ale tego sensu trzeba by poszukać, a to niektórych boli.

http://teslawski.wordpress.com/2011/07/04/kampania-chw...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Pozycjonowanie emocjonalne

Pozycjonowanie to temat rzeka, można o nim mówić naprawdę godzinami. Zawsze jednak pozostaje pewien niedosyt, bo zawsze istnieje opcja innego pozycjonowania marki niż to, które… no właśnie, co? Wymyśliliśmy? Czy pozycjonowanie się wymyśla? Twierdzę, że nie, że jest to świadomy proces dochodzenia do jedynego w danych warunkach rozwiązania. Bardzo podobnie do teorii filozoficznych, które tylko laikom wydają się oderwane od rzeczywistości.

http://teslawski.wordpress.com/2011/07/09/pozycjonowan...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Marketingowe wróżby

Piszę „wróżby” bo rozmawialiśmy o przyszłości marketingu i o marketingu przyszłości. Zebraliśmy się jubileuszowo, w gronie stałych bywalców Klubu i próbowaliśmy właśnie powróżyć, co będzie z marketingiem w przyszłości. Udało się kilka wróżb uczynić, na podstawie obserwacji tego, co się dzieje obecnie.

http://teslawski.wordpress.com/2011/07/14/marketingowe...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Wielka marka wielki kłopot

Tak można by powiedzieć o decyzji T-mobile o zamknięciu programu „lojalnościowego” „Era Premia”. Decyzja zapadła, że już się nie kochamy, albo raczej, że kochamy się tylko do 6 września. Konsumować tę miłość możemy jednak pośmiertnie bo aż do 15 listopada. Tak właśnie wygląda polskie budowanie lojalności.

http://teslawski.wordpress.com/2011/07/28/wielka-marka...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Wizerunek człowieka

Tak, tym razem o wizerunku człowieka, a nie marki. Nie można stosować pojęć z życia w oderwaniu od ich pierwotnego znaczenia. Ludzie też, jak marki, budują swój wizerunek, najczęściej latami. Oczywiście nie prowadzą kosztownych kampanii wizerunkowych, choć niektóre zachowania są bardzo podobne.

http://teslawski.wordpress.com/2011/07/31/wizerunek-cz...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Mazurski cud

Mój stosunek do kampanii terytorialnych jest dość negatywny. Niewiele dotychczas spotkałem dobrych, budujących właściwy wizerunek. Okazuje się jednak, że można. Można pokazać to, co charakterystyczne dla tego regionu i zrobić to w sposób nieprzewodnikowy. Mam nadzieję, że powodem powstania tego dzieła nie była waga konkursu (7 cudów świata), tylko zdolności ludzi realizujących.

http://teslawski.wordpress.com/2011/08/01/mazurski-cud/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Tata Jaguar

Myślałem, że mnie taka trauma już nigdy nie spotka. Mało tego, podawałem tę markę jako przykład jednej z kultowych, które nie potrzebują ani promocji cenowych, ani programu „lojalnościowego”, bo kupujący nie kierują się ceną. Pamiętam nawet reklamę tej marki, która brzmiała mniej więcej tak: „już od 110 000 zł”. Niestety byłem w błędzie i bardzo za ten błąd przepraszam.

http://teslawski.wordpress.com/2011/08/03/tata-jaguar/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Druga pensja z sieci

Dostałem do recenzji książkę pod takim tytułem. Przyznacie, że nie sposób zlekceważyć takiej propozycji, tym bardziej, że rozszerzenie tytułu brzmi „Jak rozpocząć i rozwinąć działalność w internecie, nie rezygnując z aktualnej pracy”. Brzmi jak klasyczna bajka dla dorosłych Amerykanów.

http://teslawski.wordpress.com/2011/08/04/druga-pensja...
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Filozofia marketingu

Mnie zawsze zastanawia przy pozycjach typu "Dowiedz sie, jak zarobić milion, mnie się już udało" postać autora.

Jeśli bowiem znalazł taki genialny sposób na zarabianie, to po co - zamiast pomnażać majątek - marnuje czas na pisanie, edytowanie i wydawanie książek, z których ma nędzne tantiemy?

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Jarosław Koć:
Mnie zawsze zastanawia przy pozycjach typu "Dowiedz sie, jak zarobić milion, mnie się już udało" postać autora.

Jeśli bowiem znalazł taki genialny sposób na zarabianie, to po co - zamiast pomnażać majątek - marnuje czas na pisanie, edytowanie i wydawanie książek, z których ma nędzne tantiemy?
Tak, ci autorzy zarobili już "wiele milionów" więc tym bardziej to właśnie dziwi.
Chyba, że nie dostają tantiem i robią to w trosce o zarobki wszystkich innych.

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Relatywna strategia

Podobno punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, lub patrzenia (jak kto woli). Spotykam się coraz częściej ze stwierdzeniem „moim zdaniem” i pewnie jest to naturalne, choć niesie dużą dawkę asekuranctwa. Bo jeśli się okaże, że jest inaczej, zawsze możemy się wycofać tłumacząc się brakiem informacji lub wiedzy.

http://teslawski.wordpress.com/2011/08/06/relatywna-st...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Harakiri marki

Relaksuję się, no dobrze, nie do końca, bo nie umiem, a tu nagle dowiaduję się, że kolejna silna i znana marka zamierza popełnić harakiri. Pozostaje mi mieć nadzieję, że to chwilowy wpływ anomalii pogodowych na umysły marketerów, że wraz z jesienią wycofają się z tego poronionego pomysłu.

http://teslawski.wordpress.com/2011/08/08/harakiri-marki/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

No to Frugo…

Myślicie, że uda się ponownie odnieść sukces tej marce? Ile to lat minęło? Kiedyś marka kultowa, ale też realia rynku zdecydowanie inne. Dzisiaj rynek napojów jest zdecydowanie ciaśniejszy i „powtórka z rozrywki” może być trudna. Zwłaszcza jeśli Frugo będzie chciało trafić do tej samej grupy docelowej, przynajmniej demograficznie.

http://teslawski.wordpress.com/2011/08/12/no-to-frugo%...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Zaskocz mnie lub zgiń!

Rolę emocji, tych pozytywnych, u klienta przy podejmowaniu decyzji zakupowych dostrzeżono już dawno temu. Efektem automatyzacji wszystkiego i dla wszystkich były systemy CRM instalowane namiętnie kilka lat temu w każdej firmie. Jeszcze dawniej rola ta, choć nieuświadomiona, była wykorzystywana w sposób o wiele bardziej naturalny i tym samym skuteczny.

http://teslawski.wordpress.com/2011/08/18/zaskocz-mnie...

Następna dyskusja:

Postrzeganie marketingu




Wyślij zaproszenie do