konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Marketing, na co to komu?
Podobno połowa pieniędzy wydawana na marketing to pieniądze wyrzucone w błoto. Tak przynajmniej mówi przysłowie powtarzane często przez prezesów. Taki jest tzw. mind set, nie dyskutuje się z rzeczywistością. Z takiej postawy wynika bardzo wiele konsekwencji dla firmy. Niezależnie od tego czy to nowo powstała firma, czy już funkcjonująca na rynku.
http://teslawski.wordpress.com/2010/02/19/marketing-na...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Marketing inaczej... robiony
Marketing uprawiany w Polsce jest, w znakomitej większości wypadków, taki sam. Marketing rozumiany oczywiście jako budowanie wartości i cech marki, a nie sprzedaż. Ułatwia to życie wszystkim marketerom, bo można bardzo prosto dojść do strategii marki na podstawie jej komunikacji.
http://teslawski.wordpress.com/2010/02/20/marketing-in...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Istota lojalności
Na temat lojalności rozmawiał ze mną kiedyś Krzysztof Szwałek, redaktor nieistniejącego już Business Week. Wydaje się, że tekst jest nadal aktualny, a z pewnością wniesie dużo do właściwego rozumienia tytułowej istoty lojalności.
http://teslawski.wordpress.com/2010/02/23/istota-lojal...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Programy punktowe
O programach punktowych, tzw retencyjnych nigdy za wiele. Dzisiaj, w związku z nadchodzącą rocznicą tego bloga, kolejna rozmowa na ten temat. Nadchodzi marzec, miesiąc rozmawiania o lojalności w polskim marketingu, czy jest to jednak lojalność czy “lojalność”? Zobaczmy co wynika z marketingowej analizy…
http://teslawski.wordpress.com/2010/02/25/programy-pun...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Filozofia marketingu ma rok!
No i stało się. Mija właśnie rok od powstania tego bloga. Rok temu, nieśmiało zaczynałem swoją przygodę w świecie blogerów. Podobno czas w sieci mierzy się inaczej niż w świecie realnym. Wynikałoby z tego, że ten 1 rok to 10-12 lat w “realu”? Czas zatem na małe podsumowanie i spojrzenie na zawartość ale też na przyszłość Filozofii marketingu.
http://teslawski.wordpress.com/2010/02/28/filozofia-ma...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Schizofrenia marketingu
Teza:
Znakomita większość ludzi zajmujących się marketingiem, jest chora na schizofrenię!
Dotyczy to w równym stopniu pracowników po stronie tzw. klienta, jak i agencji. Ludzie ci rozpoczynając prace przestają być konsumentami, przestają myśleć jak konsumenci i ma to niebagatelny wpływ na efekty ich pracy. Przez kilka godzin nie myślą kategoriami konsumenta planując z nim komunikację!
http://teslawski.wordpress.com/2010/03/01/schizofrenia...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Kongres – programy lojalnościowe
Właściwie nie powinienem, bo zapowiadam, bez właściwej reklamy… Problem jest ten sam, który mam od wielu lat. Nawet wtedy kiedy jeździłem ze swoimi “case’ami” (przepraszam) miałem taki dylemat… Prosty bardzo… Czy powiedzieć wszystko, całą prawdę, czy zachować jednak jakiś “know how” i “pochwalić” się tylko efektami…
http://teslawski.wordpress.com/2010/03/06/kongres-prog...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Marketing czy sprzedaż
Temat chyba najważniejszy dla wszelkiego biznesu. Powód wielu „wojen” w firmach. Pytanie, które zadają sobie wszyscy, zarówno rozpoczynający działania biznesowe jak i pracujący w doskonale prosperujących firmach. Czym jest, a czym powinien być marketing?
http://teslawski.wordpress.com/2010/03/07/marketing-cz...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Toyota - kamikaze
O ile Volvo kojarzy się wszystkim, niezależnie od płci i wieku z bezpieczeństwem, o tyle Toyota stała się, na własną prośbę, synonimem niezawodności. Podobnie jak Volvo, Toyota latami tak pozycjonowała swoją markę. Kosztowało to zapewne bardzo dużo pieniędzy. Volvo już od lat nie komunikuje bezpieczeństwa, Toyota chyba przestanie komunikować niezawodność, lepszą od niemieckiej.
http://teslawski.wordpress.com/2010/03/11/toyota-kamik...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Kongres programów punktowych
Jestem właśnie bezpośrednio po takim kongresie, dlatego, zgodnie z obietnicą, zamieszczam raport z tego co usłyszałem. Przede wszystkim zachwyciła mnie liczba uczestników. Kongres nazywał się oczywiście „programy lojalnościowe” więc wszyscy słuchacze byli takimi programami zainteresowani. To bardzo dobra wiadomość dla naszych marketerów.

http://teslawski.wordpress.com/2010/03/26/kongres-prog...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Stan lojalności
O lojalności można w nieskończoność… tak się przynajmniej wydaje po liczbie kongresów i tekstów jakie się ostatnio ukazują. O lojalności może też każdy… tak się z kolei wydaje, po liczbie „ekspertów” jacy w tej dziedzinie się pojawiają. Mówi, rzadziej pisze, o tym praktycznie każdy, bo skoro to dziedzina humanistyczna to jest tylko „wiedzą” a nie wiedzą.

http://teslawski.wordpress.com/2010/03/31/stan-lojalno...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Klient nie jest idiotą!
W zasadzie jednego dnia znalazłem dwie, sprzeczne ze sobą strony w Internecie. Obie traktują o tym samym problemie „marketingowym” o programach „lojalnościowych” czyli punktowych. To co mnie nie dziwi, to, że są sprzeczne. Jedna z nich jest (chyba) autorstwa firmy specjalizującej się w obsłudze takich programów, drugą natomiast stworzył dziennikarz, który przynajmniej starał się być rzetelny.

http://teslawski.wordpress.com/2010/04/07/klient-nie-j...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Czy zwiększać udział w rynku?

Zakończmy już dywagacje nt. miejsca postawienia kreski BTL-owej. Miejsce tej kreski oznacza odcięcie tych, którzy są dla nas ważni od tych mniej ważnych konsumentów. Tych lojalnych, którzy lubią markę od tych, którzy są bardziej podatni na działania konkurencji i mogą zmienić markę.

http://teslawski.wordpress.com/2010/04/19/czy-zwieksza...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Ewolucja CSR

CSR w klasycznym ujęciu to „koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.”

http://teslawski.wordpress.com/2010/04/21/ewolucja-csr/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Program lojalnościowy hoteli

20 kwietnia dostałem email z zaproszeniem do udziału w programie lojalnościowym sieci hoteli w Krakowie. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że w żadnym z tych hoteli nie nocowałem i zapewne już nocował nie będę. Pozwalam sobie na zacytowanie pełnej treści maila a komentarze później.

http://teslawski.wordpress.com/2010/05/03/program-loja...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Promocja regionów

Kiedyś był spokój. Tak zwane regiony nie promowały się bo przecież to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Z pewnością dla urzędnika w urzędzie marketing z szamaństwem ma wiele wspólnego, a pierwsze skojarzenie z tym słowem to market, w którym robi zakupy. Każdy przecież wie dlaczego warto pojechać w góry czy na Mazury.

http://teslawski.wordpress.com/2010/05/15/promocja-reg...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Sprzedaż wszystkiego wszystkim
Po co to? Zazwyczaj w marketingu takiego pytania sobie nie zadajemy, bo odpowiedź wydaje się oczywista. Po to aby sprzedaż wzrosła. Nieważne przy tym, że nie jest prawdą, że celem działań marketingowych jest zawsze wzrost sprzedaży, przynajmniej nie celem bezpośrednim. Zgadzam się, że firma funkcjonuje po to aby zarabiać i wszystkie, lub prawie wszystkie, jej działania powinny prowadzić do wzrostu sprzedaży. Nie zgadzam się jednak, że rozliczanie każdego działania z wzrostu sprzedaży ma sens i że jest to celem bezpośrednim każdego działania.

http://teslawski.wordpress.com/2010/05/20/sprzedaz-wsz...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Wiedza o klientach

Wczoraj odbyło się kolejne, szczęśliwe bo trzynaste, spotkanie. Jak było i o czym było? Tematem była wiedza o klientach. Zaskoczyła mnie obecność wielu stałych bywalców, ale podziękować chciałbym również tym, którzy byli po raz pierwszy. Grono całkiem pokaźne dowodzi, że temat, choć oczywisty, jest nadal interesujący dla profesjonalistów. Tym samym ogłaszam publicznie, że spotkania stały się elementem naszej marketingowej rzeczywistości.

http://teslawski.wordpress.com/2010/05/21/wiedza-o-kli...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Żałosna strategia Play

Pozycjonowanie to ponoć najważniejsza część strategii marki. Dowiadują się tego studenci marketingu już na pierwszym roku i ćwiczą tę umiejętność przez cały czas studiów. Wydawałoby się, że po tylu latach marketingu w Polsce, powinniśmy już wiedzieć jak ważna jest strategia zwłaszcza dla marek FMCG, dla których rynek jest bardzo ciasny. Niestety nie jest tak w przypadku marki Play.

http://teslawski.wordpress.com/2010/05/27/zalosna-stra...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Ciekawe, jakie będzie zainteresowanie na umierającym GL:
Dobra woda dla powodzian
Tak się zastanawiałem długo, którą wiadomość podać jako pierwszą, tę dobrą czy tę złą? Zgodnie z zasadami zaczynamy od dobrej. Dobra wiadomość pochodzi z obszaru CSR. To może zbyt górnolotne stwierdzenie, ale mam nadzieję, że po lekturze tego wpisu, okaże się uzasadnione. Rok 2010 mamy trudny, delikatnie mówiąc. Ta trudność wpływa na nasze postępowanie. I okazuje się, że można zdziałać coś nawet w tak trudnych warunkach.

http://teslawski.wordpress.com/2010/05/30/dobra-woda-d...

Następna dyskusja:

Postrzeganie marketingu




Wyślij zaproszenie do