konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Reklamowa partyzantka:

Pojęcie marketingu partyzanckiego robiło kiedyś karierę w naszym kraju. Było to lat temu około 7-dmiu. Dzisiaj zdaje się, nazywane to jest “poważniej” ambient media. Nie wiem czy dokładnie ogarniam zakres tego pojęcia, ale zobaczmy co się dzieje poza tzw klasycznymi mediami.

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2009/11/19/reklamowa-pa...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Polskie programy lojalnościowe

z dedykacją Dagmarze :)

Już myślałem, że lekturą na weekend pozostanie ostatni wynalazek “reklamowe kino plenerowe”, ale dziś znalazłem taką wiadomość “Programy lojalnościowe najpopularniejsze na stacjach benzynowych” i nie mogłem się oprzeć. Na czym polega prawdziwa lojalność usłyszałem po raz pierwszy w roku 1999! Jak widać niektórzy (wielu) jeszcze o tym nie słyszało.

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2009/11/20/polskie-prog...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Jak ja lubię jak w reklamach telefonów atakują mnie niezrozumiałe dane techniczne… Czuję jak sprzedawca udowadnia mi, że jestem głupi. W sumie zgodnie z zasadą “wyróżniaj się” każdy telefon ma w sobie to coś jednego co go właśnie wyróżnia. Dlaczego telefony tak fatalnie się komunikują?

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2009/11/21/print-sagem/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Zobaczyłem zdjęcia do najnowszego kalendarza Pirelli. Są “fantastyczne”. Niektórzy nawet wątpią w autentyczność tej wiadomości. Nie, nie będę ich tu umieszczał. W celu odreagowania zamieszczam inne zdjęcia, które dowodzą konsekwencji w działaniach marketingowych, zwłaszcza wizerunkowych.

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2009/11/24/print-lavazza/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Brałem udział ostatnio w dwóch spotkaniach z przedstawicielami małych, a nawet mikro firm. Bałem się tych spotkań szczególnie, bo moje doświadczenia, wydawało mi się, pochodzą głównie z pracy dla gigantów nie tylko polskich, ale przede wszystkim światowych. Bardzo szybko okazało się, jak badzo byłem w błędzie. I nie chodzi mi o moje doświadczenie, tylko o obawy.

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2009/12/05/marketing-w-...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Temat jeszcze niewiele razy tutaj poruszany, choć jest elementem programu komunikacji marketingowej. Tym niemniej ostatnio trafiłem na odkrywcze stwierdzenie, że “CSR to narzędzie marketingowe”! W zasadzie nie byłoby się czego czepiać, bo zamierzam się czepić, gdyby nie miejsce gdzie znalazłem tę “prawdę objawioną”.

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2009/12/10/co-to-jest-csr/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Pisałem w poprzednim wpisie o CSRze. Tak się pięknie złożyło, że już następnego dnia, czyli dzisiaj, mogę podać przykład zastosowania praktycznego. Pojawiły się pytania o sens działań CSRowych. Mam nadzieję, że ta akcja wytłumaczy dokładnie o co w tym wszystkim chodzi i komu się to opłaca…

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2009/12/11/blog-roku-2009/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Powszechne odczucie jest i zawsze było takie, że bloki reklamowe w TV były emitowane głośniej niż program właściwy. W radiu zresztą też. Tłumaczono zawsze, że to nieprawda, że to takie odczucie z powodu zmiany dynamiki dźwięku. Podejrzewam, że przykrywano w ten sposób fakt wyróżniania bloków reklamowych. Przecież powszechnie wiadomo, że w czasie bloku reklamowego widzowie biegną do kuchni po… herbatę, więc musi być głośniej, aby usłyszeli.

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2009/12/14/wyrozniaj-si...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Ostrożnie proszę, teraz będzie o "Istocie marketingu":

"Od wielu lat noszę się z zamiarem stworzenia czegoś, co będzie podstawą do właściwego myślenia o marketingu. Być może myślenie moje będzie bardzo “kontrowersyjne”, dla wielu osób inne niż to, z którym spotykacie się na co dzień.

Tym niemniej wydaje się, że poza “bieżączką” marketingową, za którą starają się nadążać wszyscy, jest coś takiego jak istota tego, czym się zajmujemy."
http://teslawski.wordpress.com/2009/12/20/inwokacja/

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Koniec roku to zawsze dobry czas na posumowania i rozliczenia. Co rok robiłem to na własne potrzeby, ale w tym roku zobligowany jestem, pisząc tego bloga, do rozliczenia roku również przed Wami, czytelnikami tego bloga. Zacznijmy zatem to samobiczowanie, bo rok nie należał do najlepszych…
http://teslawski.wordpress.com/2009/12/23/marketingowy...
Anna K.

Anna K. specjalista ds.
wizerunku,
copywriter,
marketing,
naming,...

Temat: Filozofia marketingu

Maciej Tesławski:
Reklamowa partyzantka:

Pojęcie marketingu partyzanckiego robiło kiedyś karierę w naszym kraju. Było to lat temu około 7-dmiu.
Błaaaagam, tylko bez takich byków.

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Anna K.:
Maciej Tesławski:
Reklamowa partyzantka:

Pojęcie marketingu partyzanckiego robiło kiedyś karierę w naszym kraju. Było to lat temu około 7-dmiu.
Błaaaagam, tylko bez takich byków.
Już, przepraszam za niesmak jaki wywołałem :)
Anna K.

Anna K. specjalista ds.
wizerunku,
copywriter,
marketing,
naming,...

Temat: Filozofia marketingu

Nic takiego sie nie stało, zdarza sie każdemu, ale razi :)
Można moja uwage usunąć. Udanego wieczoru.

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Lojalność do usług
Cóż, temat lojalności powraca zawsze z nowym rokiem. Tak samo dzieje się w tym roku. Większość firm planuje szkolenia i kongresy o programach lojalnościowych. Wydają spore pieniądze, jadą tam i dowiadują się tego co zawsze. Punkty = lojalność. Do znudzenia, bez zastanowienia. Schizofreniczna wizja marketera, że ktoś będzie wciągał 1000 litrów “trującego” napoju, żeby dostać wymarzoną kruszarkę do lodu.

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2010/01/18/lojalnosc-do...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Personal branding
W czasie ostatniego spotkania strategów uznaliśmy social media za podstawowe narzędzie w procesie budowania wizerunku osób, czyli „personal branding”. Dotychczas możliwości budowania własnego wizerunku, pozycjonowania mieli tylko ci, którzy mieli dostęp do mediów, albo z wykorzystaniem „marketingu szeptanego” w swoim środowisku.
http://teslawski.wordpress.com/2010/02/11/personal-bra...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

PayPal, czyli program zakupowy
W zasadzie można powiedzieć: czego się znów czepiasz człowieku”. W zasadzie, bo znów pojawia się program “punktowy/ retencyjny” na runku, który wydawało się już dorósł do prawdziwych promocji, że nie powiem programów lojalnościowych.
http://teslawski.wordpress.com/2010/02/13/paypal-czyli...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Lojalne piersi
Przyznaję, że nie tylko ze względów estetycznych cieszy mnie możliwość umieszczenia tego wpisu. Rzecz dotyczy programów „lojalnościowych” linii lotniczych tzw. frequent flyer. Okazuje się, że „marketerzy” pod każdą szerokością geograficzną popełniają podobne głupoty. Nie jesteśmy wyjątkiem! Swoją drogą, materiał jak znalazł na kongres programy lojalnościowe już w marcu.

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2010/02/14/lojalne-piersi/
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Filozofia marketingu

Maciej Tesławski:
PayPal, czyli program zakupowy
W zasadzie można powiedzieć: czego się znów czepiasz człowieku”. W zasadzie, bo znów pojawia się program “punktowy/ retencyjny” na runku, który wydawało się już dorósł do prawdziwych promocji, że nie powiem programów lojalnościowych.
http://teslawski.wordpress.com/2010/02/13/paypal-czyli...
Dzisiaj zauważyłam.... No ale picture! Widzę, że już jeden pan z braku lojalności stracił głowę ;)
A ponoć “od przybytku głowa nie boli”! ;D No tak... jego już chyba nie ;)

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Edyta G.:
Maciej Tesławski:
PayPal, czyli program zakupowy
W zasadzie można powiedzieć: czego się znów czepiasz człowieku”. W zasadzie, bo znów pojawia się program “punktowy/ retencyjny” na runku, który wydawało się już dorósł do prawdziwych promocji, że nie powiem programów lojalnościowych.
http://teslawski.wordpress.com/2010/02/13/paypal-czyli...
Dzisiaj zauważyłam.... No ale picture! Widzę, że już jeden pan z braku lojalności stracił głowę ;)
A ponoć “od przybytku głowa nie boli”! ;D No tak... jego już chyba nie ;)
Już wiem kim jest ten pan: http://teslawski.wordpress.com/2010/02/13/paypal-czyli...

konto usunięte

Temat: Filozofia marketingu

Print: Volvo
To nic, że Volvo jest teraz chińskie… Przedstawiam kampanię, kiedy jeszcze było szwedzkie. Dziś wszyscy mówią o ekosamochodzie Mercedesa a zapominają, że Volvo było chyba jako pierwsze ekologiczne.

Obrazek

http://teslawski.wordpress.com/2010/02/17/print-volvo/

Następna dyskusja:

Postrzeganie marketingu




Wyślij zaproszenie do