Temat: Fenomen programu 'Jaka to melodia?"
Ula Pawlak:
Witam,
Witaj Pani Ula
chciałabym chwilę z Wami przedyskutować kwestię popoluraności programu Jaka to melodia. Jakiś czas temu został wybrany najbardziej popularnym programem rozrywnkowym ostatnich 20lat.
Przyznam że trochę mnie ten werdykt zdziwił, bo program nie jest mocno nagłaśniany nie jest reklamowany.
Jak widzę, że po 20 latach istnienia marketingu specjalistka od promocji wielkiej korporacji dziwi się popularności programu telewizyjnego, który nie jest nagłaśniany i reklamowany to bardzo się cieszę, bo to oznacza, że nie zabraknie pracy w marketingu, a zwłaszcza dla konkurentów TP;-) Bardzo ciekawy przypadek Pani Ula tu zgłosiła. I twki w nim jak sądzę świetny pomysł dla Telewizji TP (nie mylić z Telewizją Polską, jeszcze) czy jak tam ona się nazywa, na dwóch poziomach.
Proszę Pani Ulu wskazać inny program telewizyjny w tej kategorii (muzyczno-rozrywkowej), który przez 12 lat o tej samej mniej więcej porze powrotu nastolatków do domowo/babcinych pieleszy z wiecznie żywym i żwawym prowadzącym jest nadawany na całą Polskę. Czy jest polski dom do którego nie dociera?
Czy jest Polak, który nie oglądał nigdy w życiu tego programu?
Czy ma konkurencję? W kategoriach percepcji konsumentów, a nie zamiarów konkurentów...
Pomogę Pani odpowiedzieć na te pytania - 3 x nie.
Co najlepsze w ciągu tych 12 lat emitowania programu ogląda go coraz więcej młodych ludzi wręcz nastolatków. W czym w takim razie według Was tkwi fenomen tego programu?
Wytłumaczyć fenomen można patrząc na otoczenie konkurencyjne programu:
Nikt nie stworzył alternatywy. Nikt nie wykorzystuje Mamoniowatości społecznej czyli lubienia piosenek które wszyscy znamy. To znaczy znamy je tylko z widzenia, no tak z programu, jaka to melodia, który wałkuje przeboje z lat 1945-2000, bo w innych radiach i telewizorach to raczej się nie odtwarza na
Możemy też fenomen programowy wyjaśniając go zgodnie z regułami sztuki telewizyjnej i marketingowej - popatrz kiedy klienci z Twojego docelowego segmentu kończą pracę, wracają do domu, ogarniają się i mają chwilę żeby razem rodzinnie usiąść zanim ruszą do swoich pokoi. Babcia tam zawsze siedzi...Czasem z dziadkiem...
I wstaw tam program pt. Muzyka łączy pokolenia czyli każde pokolenie może byc lepsze od drugiego przy tym teleturnieju i się nie pokłócić bo zjadło podwieczorek, a jak Polak najedzony to nawet żonę kocha i dzieci i śpiewa z tym kolorowym, no Janowskim oczywiście, przecież nie o pianistę chodzi, no nie, he, he, he.
Czy Waszym zdaniem po takim
rankingu program powinien jednak rozpocząć kampanię reklamową żeby wykrozystac swoje 5 minut?
ten program nie ma swoich 54 minut tylko 12 lat i nie on rozpocznie kampanię reklamową, tylko telewizja, która go nadaje, żeby ewentualnie reperować sobie nim swój potargany jak sad w czterech pancernych, wizerunek. A ponieważ ostatnie dzieła autopromocyjne TP SA odbijają się od dna w paroksyzmach to oczywiście będziemy mieli tu o czym pisać, z podskórnym przeświadczeniem, że pewnie wszyscy potrafilibyśmy zrobić to lepiej, ale i tak Robert Janowski jest święty, nieprzyklejalny i życzę mu żeby się umiejętnie sprzedał społecznie, a w odpowiednim momencie życiowym wiedział jak zostać Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, sam nią (kulturą) i nim (Dziedzictwem Narodowym) w jednym będąc. Myślę, że dopóki nie występuje w autopromocjach TP SA to nawet paradowanie w sukience i wciąganie kresek mu nie zaszkodzi, chyba że zacznie bić dzieci i publicznie zdradzi żonę z Isabel Isaurą albo inną gwiazdodą, co mu grozi jako mężczyźnie w wieku średnim na oko.
jak na razie program nie ma nawet
strony...czy może właśnie przez to że nie jest reklamowany jest bardziej popolarny?
Brak osobnej strony programu jest fujarstwem reklamowym TP SA. Ale nie wiem czy RJ w roli ciasteczka internetowego nadal pozostałby wymarzonym zięciem 14 milionów dorosłych Polek, oczywiście jeżeli nie ich osobistym mężem nawet z odzysku...
A Pani Uli kolejne przejęzyczenie - popolarny - bardzo mi się podoba i świadczy o słusznym tej zimy kierunku Pani myślenia. Jako poTePiony pozdrawiam Panią i wszystkie TP.