konto usunięte

Temat: Czym jest marketing?

Zastanawiam się czy marketing stanowi naukę humanistyczną.
Co decyduje o tym, że z 2 produktów A i B o identycznych
własnościach po zastosowaniu "marketingu" odbiorcy wybierają np. produkt A...?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czym jest marketing?

Łukasz Hein:
Zastanawiam się czy marketing stanowi naukę humanistyczną.
Co decyduje o tym, że z 2 produktów A i B o identycznych własnościach po zastosowaniu "marketingu" odbiorcy wybierają np. produkt A...?
Produkty A i B nigdy nie są identyczne - jeśli mówimy o innym SKU. Różnią się marką i postrzeganiem marki lub producenta. Różnią się atrybutami marki (emocjonalnymi) nawet jeśli funkcje są te same.

konto usunięte

Temat: Czym jest marketing?

Na poziomie produktowym coraz więcej jest takich przypadków.
Marketing to nie sprzedaż tylko (chyba) właśnie dodawanie tego wyróżnika - marki do produktu.
Za jedną (bardziej wartościową) markę płacimy więcej, za inną (mniej wartościową) - mniej.
Już nie kupujemy produktów, kupujemy marki i świat przeżyć/emocji z nimi związany.

konto usunięte

Temat: Czym jest marketing?

Wartość marki jest nadawana z zewnatrz (czy pozostaje w zwiazku z jakoscia produktu?) czy też tworzy sie w interakcji ze specyficznymi odbiorcami? Jeśli odrzucimy jakikolwiek związek z różnicującymi cechami samego produktu (np. identyczne agrafki) to przewagę uzyskują firmy oferujące lepsze wrazenia. Skrajnym przypadkiem produktu tego typu sa w tym przypadku wszystkie dzieła artystyczne -filmy, gry komputerowe itp., gdzie płyta bedaca nosnikiem jest (poza nadrukiem -rownież stanowiącym obiekt własności intelektualnej) identyczna...Łukasz Hein edytował(a) ten post dnia 17.10.12 o godzinie 20:25
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czym jest marketing?

To co nazywasz "wrażeniem" to właśnie atrybuty emocjonalne marki.
Warto poznać bliżej termin : "mapa percepcyjna" marek tudzież "drzewo decyzyjne"
Nikt nie kupuje płyty ze względu na nośnik - ten przykład zupełnie od czapy :):):)
Jedna płyta od drugiej nie różni się nośnikiem tylko zawartością. To tak jakbyśmy kupowali książki dla papieru i zastanawiali się dlaczego jedne są droższe a drugie tańsze, jedne rozchwytywane a inne leżą na półce - w końcu obie są zrobione z papieru.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 17.10.12 o godzinie 20:28

konto usunięte

Temat: Czym jest marketing?

"Experience" - spotkałem się dotychczas z takim ogólnym określniem (używanym potocznie).
Powinienem dodac, że gdy nośnik musi być dostarczony we własnym zakresie przez odbiocę - w przypadku gier/filmów kupowanych jako "digital download" kupujemy czyste "atrybuty emocjonalne":)

Z tego wynika, że ochrona IP-/wlasnosci intelektualnej/ powinna być kluczowym pojęciem współczesnej cywilizacji (?) Przy zalożeniu, że wartość produktu = wartość IP związnego z tym produktem.

W praktyce przekładałoby się to na: "wygrywa firma z ładniejszym logo"Łukasz Hein edytował(a) ten post dnia 17.10.12 o godzinie 20:47

konto usunięte

Temat: Czym jest marketing?

Nie uciekałbym w tak szczególne określenie.
IP? Nie wiem, nie znam się, ale wyczuwam problemy (dynamiczne?).
Myślę, że wszystko jednak opiera się gdzieś o markę.
To, co zrobił Jobs dla marki bez komunikacji jakości, jest cudem marketingowym.
I zawsze będę go za to podziwiał!

konto usunięte

Temat: Czym jest marketing?

Na pewno wartosc zwiazana z marketingiem/marka ma duży wpływ "czynnik ludzki" i stąd pytanie o "naukę humanistyczną"... Ale np. już samo istnienie jakiejs marki przez wystarczająco długi czas daje dużą przewagę.
Faktycznie, Steve Jobs jest przykladem na to, że zdolnosci "sceniczne"
mają znaczenie. Poza tym kto odegrał kluczową rolę w utworzeniu Pixar-a?Łukasz Hein edytował(a) ten post dnia 18.10.12 o godzinie 16:56

Następna dyskusja:

Czym jest marketing?




Wyślij zaproszenie do