konto usunięte

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Chyba przez Colę Zero nie pojawił się wątek na temat Cappy. W 2007 roku Coca Cola chciała chyba poprawić swoją pozycję na rynku soków. Czy jej się to udało? Nie siedzę w tej kategorii, ale z przyjemnością poznam zdanie bardziej doświadczonych forumowiczów.

konto usunięte

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Nie sądzę. Coś nie tak z konceptem marki chyba jednak...
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Gdybym miał sądzić po sobie to się udało. Tzn. kupuję te soki (karton) i uważam je za dobre w przeciwieństwie do poprzedniego podejścia.
W moim odbiorze dosyć udanie próbują się usadowić w segmencie premium/wyższa średnia półka jeżeli chodzi o kartony.
Pytanie czy można te moje odczucia generalizoważ - na Agnieszkę na pewno nie ;)
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Ja również sądząc po sobie mogę powiedzieć - KUPUJĘ. Zwłaszcza jabłkowy z takim osadem 'naturalnym' ;)

Co oczywiście nie znaczy, że globalnie się im udało ;)

konto usunięte

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Coca-Cola HBC Polska: umocnienie pozycji marki Cappy na rynku soków
Udział firmy Coca-Cola HBC Polska w kategorii soków, nektarów i napojów wynosi 5,1% i wzrósł czterokrotnie od czasu wprowadzenia nowej oferty marki Cappy w marcu ub. r.

źródło http://branchnews.pl/Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 30.04.09 o godzinie 20:09
Rita S.

Rita S. Project Manager

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Nie zauważyłam szczególnej zmiany na przestrzeni ostatnich 5 lat w kwestii pozycjonowania marki. Soki Cappy od zawsze były droższe od innych soków, a jakość smak był (i jest) adekwatny do ceny.

Wydaje mi się jednak, że nastąpiła poprawa w kwestii dystrybucji - obecności sokow w punktach sprzedaży. Kiedyś można było je kupić tylko w ograniczonych miejsach, dużo częściej nad morzem, niż w centralnej Polsce i głównie w punktach gastronomicznych.

Kolejna sprawa to opakowanie. Wcześniej Cappy kojarzyło mi się tylko z butelkami, w tym głównie z małymi, szklanymi. I to mi się nie podobało. Obecnie pojawiły się opakowania plastikowe i kartony (w mojej świadomości i w moim koszyku, bo możliwe, że istniały wcześniej, ale tego nie zauważyłam).

Wreszcie największą zmianę dostrzegam w samym produkcie. Za ich przewagę konkurencyjną uważam napój truskawkowy oraz promowany w ostatnich tygodniach sok w kartonie cała pomarańcza.

Generalnie, jeśli chodzi o marki soków, to uważam, że największą karierę zrobił Tymbark i Kubuś (oba Maspex)

konto usunięte

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Cóż, może "odklejmy" się od myślenia 4P, w tym między innymi dystrybucji i produktu (smaków)....
Czy Capi cokolwiek zrobiło (mediowo i inaczej) aby być bliżej konsumenta? (mentalnie bliżej, nie w ramach 4P)?

konto usunięte

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Nie wiem czy w przypadku Cappy (Coca-Cola)trzeba "odklekjać się" od 4P. Dystrybucja to jedno ze źródeł przewagi konkurencyjnej tej marki - zasięg i przede wszystkim lodówki.

A co Cappy zrobiło... Dla mnie przez wiele lat ta marka to było coś gorszego (teraz zresztą też jest dla mnie gorsza). Stała sobie (w bardzo bardzo bardzo niewielkim asortymencie) i kurzyła się na półce obok Coli, bez większego wsparcia reklamowego. Ostatni rok to sad, rodzinka i to nieszęsne phyto (pyta?). Chyba wchodzą trochę pod Fortunę.

Jestem ciekaw ile kosztowal ten wzrost.

konto usunięte

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Zawsze trzeba odklejać się od "obowiązkowych 4P". Taki jest (chyba) rynek. Cappy przegrało, bo nie dało nic poza 4P, czyli myslenie klsycznym marketingiem.
Teraz to już nie wystarczy, aby kosument "zwariował" na punkcie marki...
Trzeba zrobić coś więcej...

konto usunięte

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Maciej Tesławski:
Zawsze trzeba odklejać się od "obowiązkowych 4P". Taki jest (chyba) rynek. Cappy przegrało, bo nie dało nic poza 4P, czyli myslenie klsycznym marketingiem.
Teraz to już nie wystarczy, aby kosument "zwariował" na punkcie marki...
Trzeba zrobić coś więcej...

Ja odnoszę wrażenie, że przez wiele lat Cappy nie dawało nawet tego podstawowego 4P.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Cappy to mój ulubiony sok truskawkowy. Jest booooski. Stałam sie hard userem :) Nie wiem czy ktoś jeszcze produkuje sok truskawkowy. A więc- ja dostałam to co lubię :)
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

też jestem za truskawkowym, ale dla mnie jest trochę za słodki ;) rozcieńczam wodą.....
ale wracając do tematu nie zauważyłam jakoś na własnej skórze poprawy w komunikacji. Moim zdaniem marketer odnośnie Cappy nadal mysli głównie kategoriami 4P

konto usunięte

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

No nie... cała pomarańcza!
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Zwracam honor! :)

Temat: Cappy. Czy reanimacja trupa się powiodła?

Cappy 4P - Toma 4C

Następna dyskusja:

Przedstawiam się:




Wyślij zaproszenie do