Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Banki w kryzysie

Przemek G.:
Maciej Tesławski:
Łukasz Nowakowski:
Tak o tym nie pomyślałem.

Dla mnie to przede wszystkim smutne, że w tej branży uczciwość wobec klienta nie jest czymś oczywistym. Czymś czego nie ma sensu wsadzać w reklamę, bo to żadne wyróżnienie.
Ja tak tylko strategicznie patrzę...
Swoją drogą jeśli jeden bank powiada, że bez haczyków, to znaczy że w innych są haczyki. Taka trochę reklama negatywna:)

Odgrzebie troche ten temat z kilku powodow :)

Nie odbierzcie tego zle, ale chetnie podyskutuje majac okazje opowiedziec troche jak to jest "z drugiej storny lustra". Tym bardziej ze i z powodu wybranych marek temat mi bliski :)

a co do meritum:

Pospieralbym sie czy negatywna - porownawcza w zamysle:)

Bo mamy tak: lokata bez haczykow czyli przyjdz, wplac pieniadze, niezaleznie czy malo czy wiecej, czy masz konto czy nie dostaniesz tyle a tyle.

A inny bank mowi: dodatkowe warunki oferty dostepne w oddziale :) Albo: ok, masz x% na start. Ale jesli zalozysz konto masz (x+0,4)% a jesli zalozysz konto i wezmiesz karte masz (x+1)%.

Choc moje zdanie w tym temacie sie nie liczylo to z sympatia patrze na ten komunikat bo on odnosi sie nie do uczciwosci branzy tylko do jasnosci i klarownosci oferty. I chyba nie jest tak, ze to specyfika branzy bankowej, ze komplikuje sie ofert, bundluje je, aby sprzedac wiecej pozornie taniej.

Uczciwosc rozumiem jako to, ze jesli mam dostac x% to je dostane, czyli ze nikt mnie nie oszuka. Klarownosc i prostote oferty jako to, ze nie musze spelnic 100 dodatkowych warunkow. Bo jesli znam te 100 warunkow przed zawarciem umowy, to nie jest to nieuczciwe (o ile warunki same nie sa). Co najwyzej skomplikowane. Ale moja rola ocenic, czy mi sie oplaca czy nie.

EDT. BTW reklamy produktow bankowych sa chyba jednymi z najbardziej kontrolowanych reklam w Polsce.

Bardziej kontrolowane są reklamy w branży farmaceutycznej, zwłaszcza w odniesieniu do leków Rx. Banki mają więcej luzu, zdecydowanie
Nie wspominając o branży alkoholowej i tytoniowej, których formy reklamowania najbardziej rygorystycznie opisuje prawoRenata Żybura edytował(a) ten post dnia 28.08.09 o godzinie 12:25