Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Banki w kryzysie

A czy to nie skończyłoby się czasem po prostu wykupieniem pewnej części gorzej zarządzanych (i bardziej umoczonych w złe kredyty) graczy na rynku? Czy ratując banki państwo (a więc podatnik) nie wysyła niewłaściwego sygnału?

A nawet jeśli to, o czym piszę powyżej jest niewykonalne, to myślę, że teraz jest moment kiedy powinniśmy słyszeć od polityków coś na temat nowego PRAWA, które uzdrowi ten system. Jak wiemy jedyne co do tej pory w Polsce usłyszeliśmy to pomysł Pawlaka na unieważnienie opcji :)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Banki w kryzysie

Wiesław Juskowiak:
banki nie zarabiają tylko na kredytach, zarbiają jeszcze na operacjach międzybankowych.

Fajnie, a co to są operacje międzybankowe? Pożyczanie pieniędzy innym bankom. A te inne banki w końcu MUSZĄ w coś zainwestować, czyli udzielić komuś kredytu. Od samego mieszania bowiem herbata nie zrobi się słodsza.

Tak czy inaczej kółko się zamyka.
Dariusz Zdzieszyński

Dariusz Zdzieszyński Poszukujący wyzwań
Marketingowych

Temat: Banki w kryzysie

Sytuacja w samych bankach nie jest łatwa, ale co innego jest ich komunikacja i to co przekazują klientom.
W chwili obecnej komunikacjaq banków jest i najprawdopodobniej będzie dalej skierowana na produkty depozytowe oraz ccrosselling nowych pozyskanych dusz, drobnymi różnicami w cenie depozytów wszyscy chcą wyjąć ludzi z PKO.

Komunikacja ma być lepem a dalsze działania to człowiek w okienku i oferta "pod stołem" jakiej nigdzie się nie komunikuje bo bank ją dotuje.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Banki w kryzysie

Cokolwiek by nie mówić o komunikacji i o tym co aktualnie banki wspierają reklamowo (kredyty czy lokaty) - zdaje się, że branży bankowej zaczyna brakować pieniędzy.

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6609495...

i to już nie jest kwestia jakiejkolwiek komunikacji marketingowej, PR-u czy wizerunku,
problem tkwi w regulacjach rynku jako takiegoRenata Żybura edytował(a) ten post dnia 15.05.09 o godzinie 20:13
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Banki w kryzysie

znalezione w innej grupie polecam
http://www.goldenline.pl/forum/zarzadzanie/930974

Biega, krzyczy pan Hilary:
„Gdzie podziały się dolary!?”
Bowiem z racji stanowiska,
Musi dbać, by koncern zyskał.
A tymczasem forsy rzeka,
Gdzieś na boki mu wycieka.
Szuka zatem oszczędności,
W Dystrybucji, w Księgowości.
Budżet obciął już Ha-eR-om,
Normy zwiększa Presellerom.
Skraca produkcyjne linie,
Zwęża ściany w magazynie.
Likwiduje Dział Vendingu,
Tnie etaty w Marketingu.
Co się da centralizuje
Albo też outsoursinguje.
Już zamykać chce depoty,
Już sprzedawać chce pół floty,
Nagle - spojrzał do lusterka,
Nie chce wierzyć, znowu zerka,
I już wie, że zyski zżera
jego pensja menadżeraWioletta B. edytował(a) ten post dnia 18.05.09 o godzinie 14:14

konto usunięte

Temat: Banki w kryzysie

Porauszyłem ten temat w innej grupie, ale tutaj też można. Widzieliście reklamę lokaty "bez haczyków"? To ciekawe, że bank chwali się tym, że nie oszukuje klientów.

konto usunięte

Temat: Banki w kryzysie

Łukasz Nowakowski:
Porauszyłem ten temat w innej grupie, ale tutaj też można. Widzieliście reklamę lokaty "bez haczyków"? To ciekawe, że bank chwali się tym, że nie oszukuje klientów.
To kopia strategii Heyah przerobiona na potrzeby banków.
Heyah - "bez ściemy",
Bank - "bez haczyków".

konto usunięte

Temat: Banki w kryzysie

Tak o tym nie pomyślałem.

Dla mnie to przede wszystkim smutne, że w tej branży uczciwość wobec klienta nie jest czymś oczywistym. Czymś czego nie ma sensu wsadzać w reklamę, bo to żadne wyróżnienie.

konto usunięte

Temat: Banki w kryzysie

Łukasz Nowakowski:
Tak o tym nie pomyślałem.

Dla mnie to przede wszystkim smutne, że w tej branży uczciwość wobec klienta nie jest czymś oczywistym. Czymś czego nie ma sensu wsadzać w reklamę, bo to żadne wyróżnienie.
Ja tak tylko strategicznie patrzę...
Swoją drogą jeśli jeden bank powiada, że bez haczyków, to znaczy że w innych są haczyki. Taka trochę reklama negatywna:)

konto usunięte

Temat: Banki w kryzysie

Z drugiej strony, Fortis i Dominet nie mówią "u nas bez haczyków od zawsze";) Reklama jako diagnoza kondycji branży:)

konto usunięte

Temat: Banki w kryzysie

W ogóle to jest kolejna reklama produktowa.
W czasie kryzysu powinni chyba poprawić swój wizerunek. No ale to wymaga właśnie strategicznego myślenia, a nie sprzedażowego.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Banki w kryzysie

Reklame antywizerunkowa bankom zafundowały SKOK-i. Pamiętacie?
"Nie wińcie nas. Nie jesteśmy bankiem."
A teraz sami bankowcy o sobie mówią, że ich produkt jest bez haczyków... Jakby wszystkie wcześniejsze albo konkurencyjne miały haczyki w pakiecie.
Jakoś mi wygląda na to, że wizerunkowo branża sama się pogrąża, a SKOK-i tylko dopomogły. Niedobrze z wizerunkiem banków, to jest pewne. Co sie stało z PR-em bankowym i wyczuciem sytuacji? A może agencje, które ich obsługują nie umieją odnaleźć właściwej strategii w tym kryzysie nie tylko finansowym ale i wizerunkowym banków?
Banki powinny wdrożyć jakiś program CSR.... Ale naprawdę, a nie dla PR-u

konto usunięte

Temat: Banki w kryzysie

Renata Żybura:
Banki powinny wdrożyć jakiś program CSR.... Ale naprawdę, a nie dla PR-u
Przecież to wyrzucone pieniądze. Na tym się nie zarabia. Nie ma żadnych korzyści.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Banki w kryzysie

Maciej Tesławski:
Renata Żybura:
Banki powinny wdrożyć jakiś program CSR.... Ale naprawdę, a nie dla PR-u
Przecież to wyrzucone pieniądze. Na tym się nie zarabia. Nie ma żadnych korzyści.

Ależ skąd. W bankowości mnóstwo wdrożeń CSR było
Chyba że to nie jest CSR....

Temat: Banki w kryzysie

a pan Maciej podpuszcza, podpuszcza... ;p

taki bank mógłby np. przejść audyt swojej oferty produktowej przeprowadzany przez niezależną organizację, np. konsumencką. Wprowadzić stosowne poprawki i potem móc wiarygodnie komunikować o braku haczyków
Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Banki w kryzysie

Czyż w owej reklamie nie chodzi o (ukryty) komunikat, że bank ma (w zanadrzu) "haczyki", ale radzi sobie bez nich?
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Banki w kryzysie

Mniej więcej. Przy czym ja pomysłałam jeszcze o tym: "Mamy haczyki i kiedy nadejdzie odpowiedni moment nie zawahamy się ich użyć!"
Tyle w bankowości detalicznej, ciekawe co sie dzieje w korporacyjnej. Tam mają zapewne haki na grube ryby....
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Banki w kryzysie

wg mnie ten przekaz ma jak najbradziej sens. W ogólnym odbiorze wizerunek banków, a szczególnie ich usługi kredytowej jest postrzegany bardzo negatywnie. Nie znam badań, ale intuicja mi mówi że odsetek osób, które sa przekonane o tym, iz KAŻDA umowa ma przysłowiowe "haczyki" jest bardzo wysoki.
Przekaz został zbudowany na przeswiadczeniu, które już w społeczeństwie tkwi (abstrahuję słusznie czy niesłusznie), zeby to przekonanie zmienić w odniesieniu do własnej instytucji musieli zakomunikowac,że są uczciwi. Może przewrotne i kiepskie morlanie, ale co zrobić gdy ??% społeczeństwa uważa, iz wszytskie banki to złodzieje:)? trzeba powiedziec, ze my do nich nie nalezymy:)
Insza inszość to oczywiscie cała strategia, zdecydowanie brakuje tu całokształtu działań ukierunkowanych na zmiane wizerunku mogących zaoowocować zmianą przekonań wśród klientów (i nie tylko) na temat tej instytucji, a o których wspomnialeście. na pewno jednorazowa akcja da niewiele, natommiast nie czepiała bym się treści samego przekazu, bo moim zdaniem jest ono odzweirciedleniem tego co tkwi w głowach konsumentów :)
Swoją drogą ciekawe czy ktoś wie jak sie kampania udała?

P.s ja nie zrozumialam tego jako "mam haczyki"Wioletta B. edytował(a) ten post dnia 19.05.09 o godzinie 11:39
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Banki w kryzysie

Maciej Tesławski:
Łukasz Nowakowski:
Tak o tym nie pomyślałem.

Dla mnie to przede wszystkim smutne, że w tej branży uczciwość wobec klienta nie jest czymś oczywistym. Czymś czego nie ma sensu wsadzać w reklamę, bo to żadne wyróżnienie.
Ja tak tylko strategicznie patrzę...
Swoją drogą jeśli jeden bank powiada, że bez haczyków, to znaczy że w innych są haczyki. Taka trochę reklama negatywna:)

jasne, ze negatywna. W koncu wszysyc wiedza ze banki maja haczyki :)
Może Dagmara ma jakieś wyniki badań, insightów dotyczących tematu:)?
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Banki w kryzysie

Wyniki badań bardzo by się przydały! Co do haczyków, to nawet nie jest przypuszczenie. To doświadczenie. Którego zaznało wielu kredytobiorców. Mnie osobiście podejrzliwym wydaje się to odcięcie się od haczyków, w moim odbiorze jest to przekaz mówiący: od teraz nie ma haczyków, co może oznaczać ze wcześniej były i owszem.
Nie wydaje mi się, aby społeczeństwo nagle zmieniło zdanie o bankach (nie nazywałabym go negatywnym, a raczej ostrożnym - i jest to eufemizm ;), na które branża bankowa pracowała latami.
Sad but true

Następna dyskusja:

Kto na kryzysie w Polsce ro...




Wyślij zaproszenie do