konto usunięte

Temat: Badania w strategii

Ile razy Wam się zdarzyło robić strategię bez podstawowych badań?
Co wtedy? Klient nie chce płacić za badania a oczekuje "głębokiej" strategii...

Temat: Badania w strategii

Jakieś raporty ogólnodostępne? TGI?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badania w strategii

TGI chyba nie jest ogólnodostepny ..

Temat: Badania w strategii

no nie, ale jak już prowadzisz agencję i masz klientów, to warto byłoby mieć dostęp... oczywiście nie są to badania dedykowane dla danego klienta, ale tak na szybko, a w szczególności do przetargu - przydaje się..

niemniej, TGI właściwie zwykle powtierdza to, co i tak wiemy czy przeczuwamy... nie wnosi właściwie nic nowego, no chyba że obserwujemy zmiany w dłuższym okresie - wtedy informacja jest dużo ciekawsza. ogólnie jednak, to jest badaniowy fast-foodAgnieszka Wiacek edytował(a) ten post dnia 29.11.08 o godzinie 11:20
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badania w strategii

Niestety, się nie wypowiem na temat TGI :):)

Temat: Badania w strategii

metodyka i sposob przeprowadzenia na pewno są dobre, niemniej tego typu niepogłębione, ogólne badanie z samej swojej natury nie może dawać odpowiedzi, które posłużą stworzeniu strategii konkretnego produktu dla konkretnej grupy.

konto usunięte

Temat: Badania w strategii

Ale TGI jest na tyle "tani", że mają go głównie sieciówki i klienci z tych dużych. Co zrobicie bez TGI?
Poza tym zgadzam się, że przeczucie stratega dziwnie często zgadza się z TGI :))

konto usunięte

Temat: Badania w strategii

Bardzo dużo bardzo wartościowych danych o sytuacji ogólnej na rynku można znaleźć w... GUSie. Ale trzeba umieć szukać i interpretować dane z roczników statystycznych. Wyszukiwarka GUSu niestety nie ułatwia życia.

Dobra strategia zaczyna się od makrotrendów. Starzejące się społeczeństwo, zmiana w konsumpcji róznych artykułów, % gospodarstw wyposażonych w dobra trwałego użytku - to wszystko jest pożywka dla strategów.

Zapewniam Was, żę rocznik statystyczny to fascynująca lektura! No, dla odpornych...
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Badania w strategii

Agnieszka Górnicka:
Bardzo dużo bardzo wartościowych danych o sytuacji ogólnej na rynku można znaleźć w... GUSie. Ale trzeba umieć szukać i interpretować dane z roczników statystycznych. Wyszukiwarka GUSu niestety nie ułatwia życia.

Dobra strategia zaczyna się od makrotrendów. Starzejące się społeczeństwo, zmiana w konsumpcji róznych artykułów, % gospodarstw wyposażonych w dobra trwałego użytku - to wszystko jest pożywka dla strategów.

Zapewniam Was, żę rocznik statystyczny to fascynująca lektura! No, dla odpornych...

Agnieszko, muszę przyłączyć się do osób, które już w innych wątkach komplementowały Twój sposób wyrażania myśli :-) Bardzo fajnie mi się czyta Twoje celne i jasno napisane komentarze.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Badania w strategii

Agnieszka Górnicka:
Wyszukiwarka GUSu niestety nie ułatwia życia.

Bardzo, ale to bardzo, delikatnie powiedziane ;) Ale zgadzam się, że danych dają dużo.

Od siebie dodam, że dużą wartość ma rozmowa z targetem. Gdy nie ma budżetu na badania to strateg będzie w stanie bardzo dużo informacji natury jakościowej i ilościowej uzyskać poprostu rozmawiając. Inna sprawa to weryfikacja i obiektywizacja tych danych. Ale na bezrybiu i rak ryba.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badania w strategii

Grzegorz Wszelaczyński:
Agnieszka Górnicka:
Wyszukiwarka GUSu niestety nie ułatwia życia.

Bardzo, ale to bardzo, delikatnie powiedziane ;) Ale zgadzam się, że danych dają dużo.

Od siebie dodam, że dużą wartość ma rozmowa z targetem. Gdy nie ma budżetu na badania to strateg będzie w stanie bardzo dużo informacji natury jakościowej i ilościowej uzyskać poprostu rozmawiając. Inna sprawa to weryfikacja i obiektywizacja tych danych. Ale na bezrybiu i rak ryba.
No - jak strateg ma czas na rozmowę z targetem pozwalającą na analizy ilościowe - to ja chcę być strategiem :):)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Badania w strategii

Dagmara D.:
rozmowę z targetem pozwalającą na analizy ilościowe - to ja chcę być strategiem :):)

niezupełnie ;) po prostu target często potrafi przytaczyć dane ilościowe odnoszące się do niego - w moim przypadku w ten sposób zdobywaliśmy np. dane odnośnie procentowego udziału systemów e-learningowych w brytyjskim rynku szkolnym - znalazły potwierdzenie w raportach, do których dotarliśmy później. Takoż dane o budżetach celowych szkół,ilościach uczniów itp. itd.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badania w strategii

Grzegorz Wszelaczyński:
Dagmara D.:
rozmowę z targetem pozwalającą na analizy ilościowe - to ja chcę być strategiem :):)

niezupełnie ;) po prostu target często potrafi przytaczyć dane ilościowe odnoszące się do niego - w moim przypadku w ten sposób zdobywaliśmy np. dane odnośnie procentowego udziału systemów e-learningowych w brytyjskim rynku szkolnym - znalazły potwierdzenie w raportach, do których dotarliśmy później. Takoż dane o budżetach celowych szkół,ilościach uczniów itp. itd.

Aaaaaaaaaa desk research :) Ok :)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Badania w strategii

no można to tak nazwać, chociaż dotarcie do tych danych zza biurka nie jest za łatwe. A tak czy inaczej - w rozmowie dane te dostają jeszcze otoczkę jakościową więc kosztem obiektywizmu dostajemy też interpretację. Jeżeli interpretaccja powtarza się u znacznego procenta rozmówców to można ją przyjąć za punkt wyjścia.

Temat: Badania w strategii

czasem takie rozmowy pomagają po prostu "poczuć" produkt i inspirują

Następna dyskusja:

Narzedzia strategii




Wyślij zaproszenie do