konto usunięte
Temat: Badania w strategii
Ile razy Wam się zdarzyło robić strategię bez podstawowych badań?Co wtedy? Klient nie chce płacić za badania a oczekuje "głębokiej" strategii...
konto usunięte
Agnieszka Wiącek Textmakers
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Agnieszka Wiącek Textmakers
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Agnieszka Wiącek Textmakers
konto usunięte
konto usunięte
Łukasz
Kluj
marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)
Agnieszka Górnicka:
Bardzo dużo bardzo wartościowych danych o sytuacji ogólnej na rynku można znaleźć w... GUSie. Ale trzeba umieć szukać i interpretować dane z roczników statystycznych. Wyszukiwarka GUSu niestety nie ułatwia życia.
Dobra strategia zaczyna się od makrotrendów. Starzejące się społeczeństwo, zmiana w konsumpcji róznych artykułów, % gospodarstw wyposażonych w dobra trwałego użytku - to wszystko jest pożywka dla strategów.
Zapewniam Was, żę rocznik statystyczny to fascynująca lektura! No, dla odpornych...
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
Agnieszka Górnicka:
Wyszukiwarka GUSu niestety nie ułatwia życia.
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Grzegorz Wszelaczyński:No - jak strateg ma czas na rozmowę z targetem pozwalającą na analizy ilościowe - to ja chcę być strategiem :):)
Agnieszka Górnicka:
Wyszukiwarka GUSu niestety nie ułatwia życia.
Bardzo, ale to bardzo, delikatnie powiedziane ;) Ale zgadzam się, że danych dają dużo.
Od siebie dodam, że dużą wartość ma rozmowa z targetem. Gdy nie ma budżetu na badania to strateg będzie w stanie bardzo dużo informacji natury jakościowej i ilościowej uzyskać poprostu rozmawiając. Inna sprawa to weryfikacja i obiektywizacja tych danych. Ale na bezrybiu i rak ryba.
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
Dagmara D.:
rozmowę z targetem pozwalającą na analizy ilościowe - to ja chcę być strategiem :):)
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Grzegorz Wszelaczyński:
Dagmara D.:
rozmowę z targetem pozwalającą na analizy ilościowe - to ja chcę być strategiem :):)
niezupełnie ;) po prostu target często potrafi przytaczyć dane ilościowe odnoszące się do niego - w moim przypadku w ten sposób zdobywaliśmy np. dane odnośnie procentowego udziału systemów e-learningowych w brytyjskim rynku szkolnym - znalazły potwierdzenie w raportach, do których dotarliśmy później. Takoż dane o budżetach celowych szkół,ilościach uczniów itp. itd.
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
Agnieszka Wiącek Textmakers
Następna dyskusja: