Temat: Pinterest - Case Studies i ciekawe polskie konta
To jest świetne dla branży modowej, motoryzacyjnej, fitness, wnętrzaskiej, biur projektujących ogrody itp. , żeby pochwalić się czymś ciekawym i kreatywnym ze światem, nie tylko z Polską;). Dla agencji, domów mediowych jest to idealne miejsce na umieszczanie infografik. Na początku można było zauważyć ożywienie w kategoriach fitness, gotowanie, do it yourself, szczególnie "słodkie zwierzaki", teraz jest już wszystko. Sam się zastanawiałem dłuższy czas, jak obliczać ROI z działań na Pintereście ( narazie jest to za małe zjawisko, nie ma co obliczać w Polsce). Przykładów jest wiele np. zwiększenie rozpoznawalności miejsca, edukacja użtykowników przez takie firmy ja General Electrics i choćby zwiększenie wizerunku firmy jako przyjaznej, poprzez zastosowanie w kreatywny sposób firmowej tablicy z pracownikami:
http://pinterest.com/salesforce/i-love-working-at-sale...
Cóż zastosowań jest tyle ile pomysłów, dla mnie jedną z ciekawszych funkcjonalności jest możliwość stworzenia tablicy z galerią miasta/miejsca (na google grafika jest naprawdę mało zabytków), gdzie możemy publikować najciekawsze wydarzenia, zabytki, restauracje, nikomu nieznane zakamarki;).
http://pinterest.com/search/?q=Pozna%C5%84
Wg. mnie nie ma tu zbyt wielu fejkowych kont, ponieważ konkursy nie są jeszcze tak popularne jak na facebooku. Zresztą wykorzystanie w e-commerce lub łączenie kanału online z offline daje rezultaty, niestety jeszcze nie do końca w naszej rzeczywistości, ponieważ wiele firm nie osiąga spektakularnych sukcesów w kategorii produktowej. Jedynym wyróżniającym się wyjątkiem jest rzeczywiście Muzeum Erotyzmu, zamieszczone powyżej. Ciekawe zestawienie zrobił Adam Barański, zachęcam do zapoznania się:
http://abaranski.pl/polskie-marki-na-pinterest/