Adrian K.

Adrian K. Business Consultant

Temat: Facebook Offers a F-commerce

Cześć!

Napiszcie proszę, jaki widzicie potencjał w Facebook Offers? Czy skończy tak samo jak zapraszanie do aplikacji/gier, czyli marnie i każdy będzie usuwał znajomych, którzy przysyłają mu spam, czy może okaże się hitem? Przedstawia się to następująco w skrócie:

Fanpage musi mieć minimum 400 fanów, płacisz za dodanie oferty (pierwsza kampania jest bezpłatna) min. 5 dolarów na nasze około 15 zł z groszami, płacąc dodatkowo za promocje będzie można zwiększyć zasięg danej propozycji, ( w wolnym tłumaczeniu, częściej będzie się pojawiał Wasz spam na news feedzie znajomych) czyli EdgeRank wyżej wypozycjonuję daną ofertę, która da więcej (efekt licytacji). Mówiąc krótko, chcesz zdobyć klienta, płać!. Nie zapłacisz, to konkurencja da więcej, a Ty siedź i czekaj, może ktoś się zainteresuje twoją promocją. Jedno jest pewne, marketerzy już nie będą mieli wymówki, że Facebook nie sprzedaje.

Tak jak w przypadku kliknięcia lubię to! bądź skomentowania postu Nasi znajomi również będą dowiadywać się, że klikneliśmy w ofertę (jest efekt viralowy), czyli o niebo lepiej niż w przypadku e-mail marketingu.

Największym problemem, jest to co napisał Artur Rogulski na swoim blogu, że niewiadomo jakie oferty będą skuteczne. No ale od takich akcji promocyjnych mamy speców od e-commerce:) Powoli mam wrażenie, że Facebook to wielka platforma marketingowa z różnymi fajnymi funkcjonalnościami przy równoległym dostępnie do 9 mln Polskich internautów obecnych na FB...
Michał Pałasz

Michał Pałasz Pobierz bezpłatnie
książkę "Za pięć
dwunasta koniec
świat...

Temat: Facebook Offers a F-commerce

Myślę, że będzie i spamowo, i skuteczne - zależy gdzie.

Prowadzę stronę teatru, w przypadku którego oferty to funkcja wybitnie przydatna z jednej strony, z drugiej strony nie ma po prostu opcji abym wykorzystywał oferty jako spam - bo marka straci wiarygodność. Podobnie z wydawnictwem i instytucją kultury. Wszelka przedsprzedaż, badanie zainteresowania, sprzedaż bieżąca w promocyjnych cenach, albo sprzedaż awaryjna, kiedy zbliża się termin wydarzenia, a są wolne miejsca - oferty dadzą radę. Jakkolwiek - pierwsze wykorzystania jeszcze przede mną. Postaram się zdawać sprawę.

Trochę ambitniejsze zadanie przed wytwórcami dóbr FMCG, czy B2B. Chętnie poczytam, jakie trendy przewidujecie.

Może istnienie ofert pozwoli odbiorcom w łatwy sposób dokonywać uogólnień na temat tego, kogo warto lubić/ subskrybować, a kogo nie? Jedna trefna oferta może zniweczyć wiele tygodni, miesięcy budowania relacji - bo biznes to jednak co innego niż rozrywka, utrzymywanie relacji dla ciekawych treści.

Dla mniej wdrożonych w oferty - w dniu, kiedy pojawiły się w Polsce napisałem mini-instruktaż: http://michalpalasz.pl/facebook-oferty-juz-w-polsce-al...

Następna dyskusja:

Skok w koszcie pozyskania f...




Wyślij zaproszenie do